Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gravid og har termin i starten av oktober. Håper korona har roet seg litt til da. Hvordan har det vært for andre her inne under pandemien, fikk den andre forelderen sove med dere på barsel, eller måtte dere være der alene? 

Jeg har mer lyst til å dra rett hjem enn å ligge på barselhotellet alene. 

Anonymkode: bb83a...f15

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er gravid og har termin i starten av oktober. Håper korona har roet seg litt til da. Hvordan har det vært for andre her inne under pandemien, fikk den andre forelderen sove med dere på barsel, eller måtte dere være der alene? 

Jeg har mer lyst til å dra rett hjem enn å ligge på barselhotellet alene. 

Anonymkode: bb83a...f15

Her fikk mannen være med fra starten av fødselen og hele barseloppholdet :) Drammen sykehus :) 

Anonymkode: ac7df...945

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor du skal føde, men på barsel har far aldri fått overnatte (på ahus og Ullevål hvertfall, selv ikke før korona heller)  men på barselhotellet har far kunne overnatte, men ikke fått lov å forlate bygget, da kan han ikke komme inn igjen. Du må nesten bare følge med på info fra ditt sykehus når det nærmer seg, er jo en stund til oktober 😊 Jeg fødte i oktober 2020 og da var det jo relativt rolig mtp korona, jeg hadde keisersnitt så måtte ligge på barselavdelingen (og ikke hotellet) far fikk besøke fra 16-19 de dagene jeg lå der. Fødte på ahus. 

Anonymkode: 353ba...643

Skrevet (endret)

Samboeren min fikk være med hele veien. Jeg ble satt i gang pga begynnende morkakesvikt, så jeg var alene ei natt bare. Samboeren min fikk da komme tidlig neste morgen, altså før jeg var i aktiv fødsel, og fikk da bli til jenta vår var ute. Dette tok 12 timer, sånn ca. Han fikk være på barsel (avdeling, ikke hotell)  sammen med oss så lenge han ville. De tillot også besøk av søsken, etter avtale. Jeg kunne også gå ned en tur på kiosken, og samboeren min kunne komme på besøk første dagen jeg var lagt inn. 
Jeg er veldig fornøyd, var egentlig veldig engstelig for å være alene, men det slapp jeg :) 

Endret av Marisana
AnonymBruker
Skrevet

På Kalnes får far være med fra man blir flyttet på fødestue og til man reiser hjem fra barsel. De har ikke barselhotell, bare avdeling. 

Anonymkode: 786f2...116

AnonymBruker
Skrevet

På St.Olav fikk far være med på barselavdelingen. 

Anonymkode: 10faf...19d

AnonymBruker
Skrevet

Fødte i januar på Skien sykehus, og mannen fikk være med fra aktiv fødsel og være til neste dag på barsel. Deretter fikk han komme to timer i besøkstiden. 

Men tiden gikk fort altså, jeg kan ikke si jeg lengtet etter han som jeg trodde jeg skulle gjøre. Det gikk helt fint, var kjempe koselig når han var der, trist når han dro, men plutselig var han der igjen! 

Anonymkode: a6ff6...1e2

AnonymBruker
Skrevet

Her fikk mannen være med på igangsettelse som tok 4 dager og etterpå på barsel. Han kunne også reise hjemom, i butikk osv under oppholdet. Dette var i mars i år på Bærum sykehus.

Anonymkode: 8dace...545

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...