Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

1. Ser det er mange kirker som kun tillater 10stk i dåpsfølget. Noen som vet hvordan de beregner dette, om f.eks. dåpsbarnet telles som 1 eller om hun ikke telles fordi hun er så liten?

2. Hvordan gjør dere det? Har dere dåp nå og selskap senere? Er litt redd for at folk/familien skal bli fornærmet av å ikke bli bedt i kirken, men i selskapet først om noen måneder (når det er tillatt), at det på en måte blir litt sånn «dere fikk ikke komme i kirken, men dere må gjerne komme i selskapet senere for vi ønsker at barnet skal få dåpsgaver», er jo ikke sånn jeg vil at noen skal tenke i det hele tatt! Bør jeg bare droppe hele selskapet av den grunn, eller tror dere de forstår det mtp korona? Blir så usikker, noen tanker?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I vår kirke var det 10 gjester, utenom dåpsbarnet.

Vi har hatt dåp og venter i spenning på første mulighet til selskap

Dåpen ble filmet og sendt til interesserte. Det ble en veldig spesiell og fin dåp.

Anonymkode: 78a46...b20

AnonymBruker
Skrevet

I vår kirke er dåpsbarnet inkludert i de 10. Vi skal døpe i midten av mai, spent på hvordan reglene er da. Vi er selvsagt 11stk om vi skal inkludere de «viktigste» i kirka (dåpsbarn, foreldre, storebror, faddere og besteforeldre) så jeg aner ikke hva vi skal gjøre 😅 Selskap har jeg ikke planlagt enda, kaaaanskje blir det utsatt til sommeren, vi er 33 tilsammen så har vel mine tvil om at vi får hatt noen feiring med alle de på en stund. 

Anonymkode: 791a7...d26

Skrevet

Folk kan jo ikke bli fornærmet på grunn av corona? 

Skrevet

Vi har utsatt dåpen til baby allerede 2 ganger pga corona. I kommunen vi skulle ha dåpen var det 10 stk i kirken. 3 Av disse plassene gikk til personell, 3 til meg, barnets far og baby. Det vil si 4 plasser igjen. Det er totalt uaktuelt for oss å plukke ut 4 av de 10 gjestene som vi ønsker å ha. Vi finner det ikke rettferdig at barnas farmor skal få komme men ikke mormor feks.  Per idag er dåp sermoni forbudt i dette fylket også, så vi har utsatt på ubestemt tid.

Vi kommer ikke til å ha noen dåp før dry er lov med alle i kirken, + vi kan feire dagen med alle samme dag.  Så håper på bedre tider til sommeren..

AnonymBruker
Skrevet

I Lørenskog er det maks ti. Vi har dåpen i mai og festen i slutten av august. Håper på lettelser innen festen 🤞

Anonymkode: e677e...2aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...