Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Helt korrekt det du sier. Skremmende mange som ikke kan særlig mye om kroppen. Noe av det mest komiske, er de som tror det er mulig å kjenne egget feste seg 😂

Anonymkode: f42ac...696

På et annet forum var det ei som påsto at hun visste at hun ble gravid etter samleiet på grunn av smerter i livmor og eggstokker etterpå. Yikes...

Anonymkode: 23091...7ed

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Egget fester seg sjeldent før 8-10 dpo, og selv da tar det et par dager før en evt blødning rekker å komme ut. Sånn hvis du bryr deg om forskning 😜

Rødt blod er frisk blod, det har ikke ligget inni livmoren i flere dager. 🤪 

Anonymkode: 5b951...7ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nettopp - etter at befruktning har funnet sted. Det er dèt jeg reagerer på, ved 5-6 dpo har befruktningen så vidt skjedd - og blødningen kommer ikke med et knips når egget fester seg i livmoren. Det er sjeldent et egg fester seg så tidlig som 6 dpo, men jeg finner ingen ting som tilsier at det ofte skjer enda tidligere, som påstått over her. 

Jeg sier ikke at vedkommende ikke er gravid, jeg sier bare at en blødning i dpo-land sjeldent er festeblødning, men heller ikke nødvendigvis noe annet fatalt 🤷🏼‍♀️ Blødninger er fullstendig normalt tidlig i svangerskapet, og ellers også for øvrig. 

Det er jeg enig i, synes bare du virket fryktelig bastant med tanke på at akkurat dette er et tema i hvert fall jeg sliter litt med å finne helt konkret og entydig informasjon rundt :) 

Jeg tenker nesten det er mer sannsynlig at eggløsning fant sted tidligere enn antatt, enn at man helt plutselig (og tilfeldigvis akkuart den gangen man ble gravid) blør friskt blod i lutealfasen. 

Anonymkode: e669a...cbe

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan oppdatere så snart jeg vet hva testen sier jeg🙂 en liten dose frisk blod var det iallefall 5-6 dager etter en eggløsning jeg vet jeg hadde

• Liker 2
Skrevet

Testen var dessverre negativ idag.. så var nok bare hormoner som tuller siden det er ingen blødning nå lenger. Ikm blir tirsdag 30/3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...