Stilleommeningene Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Lurer på om noen vil komme med sine tanker eller noe😄 igår, 5-6 dpo kom det friskt blod på papiret etter toalettbesøk. Ikke mye i det heletatt. Noen timer senere på toalettet kom det litt brunaktig. Men ingenting mer. Noe lite stikk som kunne minne om mens på en måte også rundt den tiden på dagen. Noen som har opplevd festeblødning? Kan dette være en festeblødning? Ikm er 30/3 så litt tidlig med test. Eller er det sånn at en kan teste et par-tre dager etter en festeblødning? Om det i det heletatt var det. Jeg er så spent!
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Det høres ut jo som at egget kan ha festa seg og det er derfor du opplevde både blødning og stikking 🤭 kan dessverre ikke komme med noen tips da jeg ikke har erfart det enda. Lykke til! 🙌 Anonymkode: 8f066...c69
Amatariel Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Høres lovende ut! Jeg har opplevd festeblødning èn gang selv, og det var akkurat som du beskriver. Frisk rødt blod, på et papir ved dobesøk. Intet mer etterpå. Jeg testet positivt kort tid etterpå, men min festeblødning kom 9 dpo da. Så tror det må gå flere dager for din del. Forsøk en test 9 dpo kanskje?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Egget fester seg sjeldent før 8-10 dpo, og selv da tar det et par dager før en evt blødning rekker å komme ut. Sånn hvis du bryr deg om forskning 😜 Anonymkode: 23091...7ed 1
Laura80 Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Egget fester seg sjeldent før 8-10 dpo, og selv da tar det et par dager før en evt blødning rekker å komme ut. Sånn hvis du bryr deg om forskning 😜 Anonymkode: 23091...7ed Ikke enig i den. Har lest undersøkelser på at det i snitt fester seg 4 dpo. De aller fleste gravide i dag får faktisk positiv test allerede 10 dpo og det ville vært umulig dersom egget skulle festet seg 10 dpo. For å få positiv test må egget være festet og kroppen begynt produsere hcg. Hcg dobles ca hver annen dag og de tidligste testene kan måle hcg til 10. dvs noen dager fra festing til positiv test må til. Er også de som tester 8 dpo positivt så da stemmer det at egget festet seg i snitt 4 dpo. til trådstarter : Ja dette kan godt være festeblødning om 3-4 dager kan det nok kanskje synes på en test 2
Stilleommeningene Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2021 Takk for svar alle sammen😄 hadde samleie igårkveld og kom da mer blod når jeg gikk på toalettet like etter. Mista litt troa da... meeen satser på å ta test lørdags morgen
Niny Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Egget fester seg sjeldent før 8-10 dpo, og selv da tar det et par dager før en evt blødning rekker å komme ut. Sånn hvis du bryr deg om forskning 😜 Anonymkode: 23091...7ed Jeg fikk flere rare symptomer fra 7 dpo.. 🤷🏻♀️ Pleier kun å få PMS symptomer på 11 dpo og da er også IKM. Gravid var jeg 😉
selma89 Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Egget fester seg sjeldent før 8-10 dpo, og selv da tar det et par dager før en evt blødning rekker å komme ut. Sånn hvis du bryr deg om forskning 😜 Anonymkode: 23091...7ed Jeg hadde en bitteliten blødning 6-7 DPO og positiv test først 12 DPO. Sånn hvis du bryr deg om empiri 😊
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 Niny skrev (5 minutter siden): Jeg fikk flere rare symptomer fra 7 dpo.. 🤷🏻♀️ Pleier kun å få PMS symptomer på 11 dpo og da er også IKM. Gravid var jeg 😉 Laura80 skrev (1 time siden): Ikke enig i den. Har lest undersøkelser på at det i snitt fester seg 4 dpo. De aller fleste gravide i dag får faktisk positiv test allerede 10 dpo og det ville vært umulig dersom egget skulle festet seg 10 dpo. For å få positiv test må egget være festet og kroppen begynt produsere hcg. Hcg dobles ca hver annen dag og de tidligste testene kan måle hcg til 10. dvs noen dager fra festing til positiv test må til. Er også de som tester 8 dpo positivt så da stemmer det at egget festet seg i snitt 4 dpo. til trådstarter : Ja dette kan godt være festeblødning om 3-4 dager kan det nok kanskje synes på en test Hvor har du lest dette? For jeg har også lest mye om dette, og har ikke funnet noen forskning som sier så tidlig som 4 dpo. Ser gjerne kildene dine, for om jeg tar feil er det bare fint å bli opplyst 🙂 Anonymkode: 23091...7ed
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 selma89 skrev (1 minutt siden): Jeg hadde en bitteliten blødning 6-7 DPO og positiv test først 12 DPO. Sånn hvis du bryr deg om empiri 😊 Altså, de fleste opplever blødninger fra tid til annen, poenget mitt er at sannsynligheten for at dette har noe med festing å gjøre er minimal - også om det oppstår positiv test i ettertid 😉 Anonymkode: 23091...7ed 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 Jeg hadde også en bitteliten blødning (en dråpe rødt blod på papiret) ca 6-7 dpo. Fikk symptomer/ømme bryster noen dager etter dette, og testa positivt 10/11 dpo. Anonymkode: a8373...5d9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså, de fleste opplever blødninger fra tid til annen, poenget mitt er at sannsynligheten for at dette har noe med festing å gjøre er minimal - også om det oppstår positiv test i ettertid 😉 Anonymkode: 23091...7ed Jeg har aldri opplevd blødning i lutealfasen, unntatt den ene gangen jeg ble gravid. Anonymkode: a8373...5d9
selma89 Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har aldri opplevd blødning i lutealfasen, unntatt den ene gangen jeg ble gravid. Anonymkode: a8373...5d9 Samme her, pleier aldri å ha noe mellomblødninger 😊 veldig påståelig type denne Anonymkode: 23091...7ed Endret 23. mars 2021 av selma89 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 Stilleommeningene skrev (15 timer siden): Lurer på om noen vil komme med sine tanker eller noe😄 igår, 5-6 dpo kom det friskt blod på papiret etter toalettbesøk. Ikke mye i det heletatt. Noen timer senere på toalettet kom det litt brunaktig. Men ingenting mer. Noe lite stikk som kunne minne om mens på en måte også rundt den tiden på dagen. Noen som har opplevd festeblødning? Kan dette være en festeblødning? Ikm er 30/3 så litt tidlig med test. Eller er det sånn at en kan teste et par-tre dager etter en festeblødning? Om det i det heletatt var det. Jeg er så spent! Følte et stikk, noen dager senere ved forventet mens kom det bittelitt blod. En dråpe omtrent. Fikk mini blødning nå og da i ca en uke etter dette, til tross for positiv test. Var kjempeforvirret! Men jeg var gravid, så det er helt naturlig å blø litt. Det er bare helt annerledes enn mensen, du skjønner det på en måte at noe har endret seg. Anonymkode: f68b3...920 1
Stilleommeningene Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #15 Skrevet 23. mars 2021 Håpet er ikke ute forstår jeg! Laaange dager nå ja😬
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #16 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Følte et stikk, noen dager senere ved forventet mens kom det bittelitt blod. En dråpe omtrent. Fikk mini blødning nå og da i ca en uke etter dette, til tross for positiv test. Var kjempeforvirret! Men jeg var gravid, så det er helt naturlig å blø litt. Det er bare helt annerledes enn mensen, du skjønner det på en måte at noe har endret seg. Anonymkode: f68b3...920 Du kan ikke kjenne festningen... 🤦🏼♀️ Anonymkode: 23091...7ed 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #17 Skrevet 23. mars 2021 selma89 skrev (22 minutter siden): Samme her, pleier aldri å ha noe mellomblødninger 😊 veldig påståelig type denne Anonymkode: 23091...7ed Jeg liker fakta. Ikke personlige erfaringer fra randoms på KG. Påståelig, eller opplyst? Prøvd å google litt kanskje? Anonymkode: 23091...7ed 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #18 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg liker fakta. Ikke personlige erfaringer fra randoms på KG. Påståelig, eller opplyst? Prøvd å google litt kanskje? Anonymkode: 23091...7ed Hva er faktafeil her mener du...? Festeblødninger er absolutt et reelt fenomen, og internett (da inkludert «forskning») opplyser om at blødningene kan opptre på svært ulike tidspunkter etter befruktningen har funnet sted. Anonymkode: e669a...cbe 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #19 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er faktafeil her mener du...? Festeblødninger er absolutt et reelt fenomen, og internett (da inkludert «forskning») opplyser om at blødningene kan opptre på svært ulike tidspunkter etter befruktningen har funnet sted. Anonymkode: e669a...cbe Nettopp - etter at befruktning har funnet sted. Det er dèt jeg reagerer på, ved 5-6 dpo har befruktningen så vidt skjedd - og blødningen kommer ikke med et knips når egget fester seg i livmoren. Det er sjeldent et egg fester seg så tidlig som 6 dpo, men jeg finner ingen ting som tilsier at det ofte skjer enda tidligere, som påstått over her. Jeg sier ikke at vedkommende ikke er gravid, jeg sier bare at en blødning i dpo-land sjeldent er festeblødning, men heller ikke nødvendigvis noe annet fatalt 🤷🏼♀️ Blødninger er fullstendig normalt tidlig i svangerskapet, og ellers også for øvrig. Anonymkode: 23091...7ed 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #20 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nettopp - etter at befruktning har funnet sted. Det er dèt jeg reagerer på, ved 5-6 dpo har befruktningen så vidt skjedd - og blødningen kommer ikke med et knips når egget fester seg i livmoren. Det er sjeldent et egg fester seg så tidlig som 6 dpo, men jeg finner ingen ting som tilsier at det ofte skjer enda tidligere, som påstått over her. Jeg sier ikke at vedkommende ikke er gravid, jeg sier bare at en blødning i dpo-land sjeldent er festeblødning, men heller ikke nødvendigvis noe annet fatalt 🤷🏼♀️ Blødninger er fullstendig normalt tidlig i svangerskapet, og ellers også for øvrig. Anonymkode: 23091...7ed Helt korrekt det du sier. Skremmende mange som ikke kan særlig mye om kroppen. Noe av det mest komiske, er de som tror det er mulig å kjenne egget feste seg 😂 Anonymkode: f42ac...696 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå