AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Jeg søkte på en lederstilling på jobb, det gjorde kollegaen min også. Vi er gode venner privat. På intervjuet ble jeg spurt om fravær, et fravær som gjaldt en traumatisk abort. Jeg sa at fraværet jeg hadde hatt var over nå. Han fikk ikke jobben pga for mye fravær. Jeg fikk den. Da sa han "rart du får den når det handler om fravær, du som er midt i barneproduksjonsåra, kontra meg som er ferdig for lenge siden. Men men" To uker etterpå kommer han til meg, sin nye sjef og spør om han kan få gå tidligere for kona hans er så sliten. Jeg sa at vi hadde mye å gjøre, men om det var noe veldig spesielt med "Lena" så kunne vi se på det. Da sier han at ja, hun er sliten, hun er jo tross alt 23 uker gravid. Ble så paff og bitter at jeg bare sa "beklager men graviditet er ikke en sykdom, og det er bare to timer igjen av arbeidsdagen så skal du gå så fører jeg det som utbetalt" Ble direkte bitter og sint. Anonymkode: 3631c...68e
Laura80 Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Du har helt rett! At en arbeidstaker skal gå tidlig fordi kona er sliten er ikke gyldig fraværsgrunn og ikke sykdom. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Dust kollega.....🙄 Anonymkode: 66fa4...f1b
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Laura80 skrev (1 time siden): Du har helt rett! At en arbeidstaker skal gå tidlig fordi kona er sliten er ikke gyldig fraværsgrunn og ikke sykdom. Nei, det har du helt rett i. Men jeg sa jo nei kun fordi jeg var bitter over graviditeten. Hadde jo fint klart meg uten han de to timene, men da han sa hun var gravid så gikk det ikke. Følte det ble så løgnaktig av han. Anonymkode: 3631c...68e 1
Laura80 Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Nei, det har du helt rett i. Men jeg sa jo nei kun fordi jeg var bitter over graviditeten. Hadde jo fint klart meg uten han de to timene, men da han sa hun var gravid så gikk det ikke. Følte det ble så løgnaktig av han. Anonymkode: 3631c...68e Ja var løgnaktig av han. Og en unnasluntrer som skulle ta fri med lønn for noe sånt, du sa det riktige uansett ❤️
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 Utrolig lite voksen oppførsel av deg. Hvis du skal oppdra barn og være i en lederstilling på jobb må du klare å oppføre deg mer voksent enn det der. Anonymkode: bbea3...a77 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 Du burde aldri fått den jobben med de elendige lederevnene der. Anonymkode: 70e16...9c8 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 Synes ikke bare det var smålig, men også direkte stygt sagt av BEGGE TO. For det første, du burde være superglad for at du har fått en lederjobb hvor du mest sannsynlig da trives bedre enn du gjorde før. Istedenfor å mulle og føle deg bitter over et par ord som "taperen" kom med til deg som "vinner". At du ikke er gravid er ikke hans kone sin feil. Kanskje hun er svimmel og trøtt, deprimert eller syk, og trengte hjelp/tilstedeværelse av sin mann? En ting er om du trengte ham på kontoret for å utføre arbeidsoppgaver, men det blir EN HELT ANNEN ting når du holder ham igjen fordi kona er gravid! Fordi det er i prinsippet det du gjør. Han tenker nok ikke noe på den lille kommentaren han kom med til deg, og tenkte nok sikkert ikke over hvor dypt det stakk. Han burde aldri har sagt det, nettopp fordi det er stygt og nedverdigende ovenfor deg som menneske. Men du er nå sjefen hans. Du må heve deg over sånne smålige ting som å tvinge han til å være på jobb over egen bitterhet, og være en ordentlig SJEF. La dette gå, og vær glad på hans vegne, at han snart blir far og skal ut i pappaperm selv. Dere har jo faktisk en felles arena "all things children" men det rare og usunne vennskapet har kommet imellom dere. Let it go. Anonymkode: 4f873...cd3 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes ikke bare det var smålig, men også direkte stygt sagt av BEGGE TO. For det første, du burde være superglad for at du har fått en lederjobb hvor du mest sannsynlig da trives bedre enn du gjorde før. Istedenfor å mulle og føle deg bitter over et par ord som "taperen" kom med til deg som "vinner". At du ikke er gravid er ikke hans kone sin feil. Kanskje hun er svimmel og trøtt, deprimert eller syk, og trengte hjelp/tilstedeværelse av sin mann? En ting er om du trengte ham på kontoret for å utføre arbeidsoppgaver, men det blir EN HELT ANNEN ting når du holder ham igjen fordi kona er gravid! Fordi det er i prinsippet det du gjør. Han tenker nok ikke noe på den lille kommentaren han kom med til deg, og tenkte nok sikkert ikke over hvor dypt det stakk. Han burde aldri har sagt det, nettopp fordi det er stygt og nedverdigende ovenfor deg som menneske. Men du er nå sjefen hans. Du må heve deg over sånne smålige ting som å tvinge han til å være på jobb over egen bitterhet, og være en ordentlig SJEF. La dette gå, og vær glad på hans vegne, at han snart blir far og skal ut i pappaperm selv. Dere har jo faktisk en felles arena "all things children" men det rare og usunne vennskapet har kommet imellom dere. Let it go. Anonymkode: 4f873...cd3 Jeg tror en del av dere misforsto overskriften. Jeg sier jo at det ikke var ok. Når det er sagt så kjenner jeg kona. I utgangspunktet var det jo et nei fra før av, vi kan faktisk ikke la folk gå hjem fordi noen hjemme er slitne. Og jeg kan ikke la han gå hjem bare fordi han er vennen min. Hadde han vært en annen hadde han fått nei med en gang. Jeg er glad på hans vegne og trenger ingen belæring. Han er forøvrig oppsagt av andre i ledelsen nå 😉 Anonymkode: 3631c...68e 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 Pluss vi jobber ikke på et kontor. Vi jobber med frakt og medisiner så det er ikke sånn at han gikk to timer uten å gjøre noe. Vi har alltid nok å gjøre. Anonymkode: 3631c...68e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror en del av dere misforsto overskriften. Jeg sier jo at det ikke var ok. Når det er sagt så kjenner jeg kona. I utgangspunktet var det jo et nei fra før av, vi kan faktisk ikke la folk gå hjem fordi noen hjemme er slitne. Og jeg kan ikke la han gå hjem bare fordi han er vennen min. Hadde han vært en annen hadde han fått nei med en gang. Jeg er glad på hans vegne og trenger ingen belæring. Han er forøvrig oppsagt av andre i ledelsen nå 😉 Anonymkode: 3631c...68e Du er perfekt. Anonymkode: 2dc99...bf1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 Herregud folkens, TS skriver jo at dette er noe av det styggeste og mest smålige hun har følt på, som nettopp er trådens tema. Da er det fullstendig unødvendig å belære henne om at det var fælt gjort😂 Synes det var stygt gjort av kollegaen til TS å bruke sin «barnløshet» som begrunnelse for å være bedre egnet til stillingen, når det var fullstendig løgn. Forstår derfor responsen til TS, selv om jeg er enig at man som leder burde holde seg for god for den slags. Noen ganger tar dog følelsene overhånd og det innrømmer jo TS at det dessverre skjedde i dette tilfellet. Anonymkode: 66fa4...f1b 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Herregud folkens, TS skriver jo at dette er noe av det styggeste og mest smålige hun har følt på, som nettopp er trådens tema. Da er det fullstendig unødvendig å belære henne om at det var fælt gjort😂 Synes det var stygt gjort av kollegaen til TS å bruke sin «barnløshet» som begrunnelse for å være bedre egnet til stillingen, når det var fullstendig løgn. Forstår derfor responsen til TS, selv om jeg er enig at man som leder burde holde seg for god for den slags. Noen ganger tar dog følelsene overhånd og det innrømmer jo TS at det dessverre skjedde i dette tilfellet. Anonymkode: 66fa4...f1b Ja, når han ba om å få gå tidligere, så var det rett etter mislykket ivf også. Følte liksom bare hele greia var en fuck you til meg og vår situasjon 🤣 Anonymkode: 3631c...68e 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 Ja, jeg synes det er påfallende at så mange her skal leke perfekte, og jeg tipper alle har gjort/tenkt/sagt slemme ting i affekt og fulle av bitre, vonde følelser. Og det var akkurat det TS ba dere om å dele her. Jeg husker når min venninne ble gravid så hadde jeg er ørlite håp om at hun skulle spontanabortere i starten. Det er jo en helt grusom tanke å ha, men det gjorde så vondt at det gikk lett for henne og vanskelig for meg. Jeg opplevde henne som så lykkelig og meg selv på randen av en depresjon. Ettersom ukene gikk og graviditeten satte seg har jeg selvsagt ikke tenkt slik. Anonymkode: 70754...cb9 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #15 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg søkte på en lederstilling på jobb, det gjorde kollegaen min også. Vi er gode venner privat. På intervjuet ble jeg spurt om fravær, et fravær som gjaldt en traumatisk abort. Jeg sa at fraværet jeg hadde hatt var over nå. Han fikk ikke jobben pga for mye fravær. Jeg fikk den. Da sa han "rart du får den når det handler om fravær, du som er midt i barneproduksjonsåra, kontra meg som er ferdig for lenge siden. Men men" To uker etterpå kommer han til meg, sin nye sjef og spør om han kan få gå tidligere for kona hans er så sliten. Jeg sa at vi hadde mye å gjøre, men om det var noe veldig spesielt med "Lena" så kunne vi se på det. Da sier han at ja, hun er sliten, hun er jo tross alt 23 uker gravid. Ble så paff og bitter at jeg bare sa "beklager men graviditet er ikke en sykdom, og det er bare to timer igjen av arbeidsdagen så skal du gå så fører jeg det som utbetalt" Ble direkte bitter og sint. Anonymkode: 3631c...68e Hvis du en gang blir gravid og behøver å være borte fra jobb på grunn av det, skal jeg love deg at kommentaren din om at graviditet ikke er en sykdom kommer til å komme tilbake og bite deg i rumpa. Anonymkode: 44e2c...ae2 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #16 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hvis du en gang blir gravid og behøver å være borte fra jobb på grunn av det, skal jeg love deg at kommentaren din om at graviditet ikke er en sykdom kommer til å komme tilbake og bite deg i rumpa. Anonymkode: 44e2c...ae2 Nå er vel ikke min kollega gravid men hans kone så det blir liksom litt rart. Vi pleier ikke la folk gå hjem fordi kona er sliten av graviditeten. Anonymkode: 3631c...68e 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #17 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ja, jeg synes det er påfallende at så mange her skal leke perfekte, og jeg tipper alle har gjort/tenkt/sagt slemme ting i affekt og fulle av bitre, vonde følelser. Og det var akkurat det TS ba dere om å dele her. Jeg husker når min venninne ble gravid så hadde jeg er ørlite håp om at hun skulle spontanabortere i starten. Det er jo en helt grusom tanke å ha, men det gjorde så vondt at det gikk lett for henne og vanskelig for meg. Jeg opplevde henne som så lykkelig og meg selv på randen av en depresjon. Ettersom ukene gikk og graviditeten satte seg har jeg selvsagt ikke tenkt slik. Anonymkode: 70754...cb9 Ah takk! For meg var jo min reaksjon en liten øyeåpner, var jeg virkelig blitt så bitter? Og ja jeg var nok det. Har liksom aldri reagert på at andre blir gravide egentlig før det der, og ikke siden 🤭 Anonymkode: 3631c...68e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå