AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Trenger virkelig hjelp med info her! Hva ligger lønnen på for dette yrket? Leser rundt omkring 700k i året. Er dette med eller uten overtid? Hvordan kan man komme seg opp til 8-900k i året? Hvordan er turnusen? Har noen her erfaring som de kan dele her. Er det vanskelig å få jobb etter utdanning? Ser de mye på karakterer eller hvordan funker dette? Anonymkode: d66ee...ff5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Hvor mye du tjener kommer veldig an på turnusen du går i. Noen turnuser har mer tillegg i seg enn andre (mye nattevakter feks), og andre har lite tillegg i seg. 700k i året er uten overtid. Jeg jobber selv som konduktør, og ligger på 600k i året uten overtid, men med masse tillegg i turnus (ligger på det laveste lønnstrinnet, så vil si det er ganske bra). Hvordan turnusen er varierer veldig, da man søker turnus for hvert år - og følger denne i et år (sånn er det i Vy i allefall). Da går det etter ansiennitet, så de eldste får de mest populære turene. Nå har heldigvis folk forskjellige behov, så stort sett får man noe man ønsker seg, særlig på de store stasjoneringsstedene som Oslo feks. I de fleste turnuser jobber man annenhver helg, og til alle døgnets tider - samt helligdager. Du kan ha vakter hvor du begynner klokka 4 om morgenen, og du har vakter hvor du begynner sent om kvelden. Om det er vanskelig å få jobb etter utdanningen vet jeg ikke. Ifølge førerne jeg har pratet med, så varierer det fra person til person. De som kun ønsker å jobbe for et bestemt selskap, kan bruke lenger tid på å få jobb. Dog er det en veldig fin jobb, med gode kollegaer og de fleste som jobber i jernbanen blir her lenge. Kan vel si at du blir fortsatt ansett som ny når du har jobbet her i fem år, så det sier vel sitt.😊 Jeg er litt inne på tanken om å søke meg inn på skolen selv, men jeg er usikker på om jeg takler påkjørslene av dyr og i verste fall mennesker. Har vært opplevd flere dyrepåkjørsler hvor jeg også har vært inne hos fører, og syns det er veldig ubehagelig. Du skal være ganske tøff psykisk for å jobbe i toget - både foran og «bak», med alt du kan komme borti. Anonymkode: 2f179...d28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå