Gjest Gjestepia Skrevet 25. august 2005 #1 Del Skrevet 25. august 2005 Hei! fikk jobbtilbud idag, 300.000 i årslønn ( bank ) hvor mye blir det utbetalt i måneden? har 36 % skatt. Også en annen ting - jeg sa ja til lønnen uten å tenke meg om. jeg vet at de har behov for folk fort ( begynner mandag) er det frekt å be om høyere lønn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belit Skrevet 25. august 2005 #2 Del Skrevet 25. august 2005 Da er det bare å regne: skatten blir 36000*3=108000=192000 utbetalt pr år = 16000 pr måned. Så blir det litt pluss og minus ettersom hva du evt har av fagforeningskontingent, pensjonsinnskudd, overtid osv osv. men du må da kunne regne ut dette hvis du skal jobbe i bank?! Det er aldri frekt å be om høyere lønn, men toget har kanskje gått i denne omgang siden du allerede har gitt tilsagn. Imidlertid kan du absolutt ta opp saken når du skriver under kontrakt eller har oppstartssamtalen. Da spør du hvilke forventninger de har til deg og signaliserer at du vil ha lønnsspørsmålet revurdert ved endt prøvetid. Så bruker du prøvetiden på å samle dokumentasjon/eksempler på at du yter som forventet eller helst noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #3 Del Skrevet 25. august 2005 Hørtes greit ut det.. Du kan alltids be om høyere lønn i forbindelse med fast ansettelse når prøvetiden er over. Din netto utbetalte månedslønn vil være på kr. 16 000,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #4 Del Skrevet 25. august 2005 Glemte å spørre deg om alder, ansiennitet og utdanning...? Would you please? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #5 Del Skrevet 25. august 2005 Hei! fikk jobbtilbud idag, 300.000 i årslønn ( bank ) hvor mye blir det utbetalt i måneden? har 36 % skatt. Også en annen ting - jeg sa ja til lønnen uten å tenke meg om. jeg vet at de har behov for folk fort ( begynner mandag) er det frekt å be om høyere lønn? ← Du skal jobbe i bank, så vet du ikke hvorda du skal regne ut din egen skatt? Som en annen skre, du har 16000 netto igjen pr.mnd. trekk ifra fagforening,pensjon,forsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 26. august 2005 #6 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) I bank deles lønnen på 12,5 - og så får du 1,5 månedslønn i desember. Dvs. 300 000/12,5=24 000 brutto i måneden de andre månedene. Trekk fra 36% skatt og du ender på 24 000 - 8 640 = 15 360 netto i måneden. I desember får du 36 000 - 36% av 12 000 (4 320) - 18% av 24 000 (4 320) = 27 360 I juli får du feriepenger 12%. Bankene trekker ikke automatisk fagforeningsgebyr, men du har gjerne forsikringsordninger du må skatte av, og da kommer det som tilleggs-skattetrekk. Syns nok ikke du bør be om mer lønn nå, se det an i 3-6 måneder til du har bevist at du gjør en god jobb, og be om en lønnsendring da. Inntil da kan du også sjekke hvordan du ligger lønnsmessig i forhold til andre i samme stilling, og du har litt mer kjøtt på beinet når du stiller din forespørsel. Endret 26. august 2005 av Sissan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Debattstarter. Skrevet 26. august 2005 #7 Del Skrevet 26. august 2005 takk til siste innlegget - var dette jeg lurte på.. hadde hørt at bankene utbetalte på denne måten, men var ikke sikker på fremgangsmåten..Ellers regner jeg det ut selv ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #8 Del Skrevet 26. august 2005 Det hadde sikkert vært interessant for flere å høre hva slags utdanning du har og hva du jobber med i en bank? Er det som rådgiver og du er økonom fra BI eller NHH eller er det som andre ting? Hva slags utdanning har de som jobber i bank? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå