AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Begynte i ny jobb i fjor, og hadde ikke opptjent feriepenger. Da jeg skulle ha fri noen dager fikk jeg derfor permisjon uten lønn. Men så ble jeg sykemeldt. Jeg har allerede blitt trukket i lønn. Lurer på om jeg har krav på tilbakebetaling av trekket, evt. fri tilsvarende periode. Anonymkode: 905f1...8dc
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Mister man ikke rett til sykepenger og lignende ved permisjon uten lønn? Bare husker det fra foreldrepengetiden.... Men det var kanskje når det gikk lengre tid? Anonymkode: cda38...d89
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Mister man ikke rett til sykepenger og lignende ved permisjon uten lønn? Bare husker det fra foreldrepengetiden.... Men det var kanskje når det gikk lengre tid? Anonymkode: cda38...d89 Det er når permisjonen er over 4 uker. Anonymkode: 905f1...8dc
Glitnir Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 Avtalt permisjon uten lønn gir ikke rett til lønn ved sykmelding.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Begynte i ny jobb i fjor, og hadde ikke opptjent feriepenger. Da jeg skulle ha fri noen dager fikk jeg derfor permisjon uten lønn. Men så ble jeg sykemeldt. Jeg har allerede blitt trukket i lønn. Lurer på om jeg har krav på tilbakebetaling av trekket, evt. fri tilsvarende periode. Anonymkode: 905f1...8dc Sa du at du ville ha ferie uten lønn? Eller sa du permisjon? Hvis du ba om ferie uten lønn, så ville jeg krevd å få tilbakebetalt trekket. Anonymkode: 48ee6...292
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Sa du at du ville ha ferie uten lønn? Eller sa du permisjon? Hvis du ba om ferie uten lønn, så ville jeg krevd å få tilbakebetalt trekket. Anonymkode: 48ee6...292 Sa jeg ville ha ferie uten lønn, men arbeidsgiver sa at siden jeg ikke hadde opptjent ferie burde jeg heller søke permisjon uten lønn. Anonymkode: 905f1...8dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå