AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Føler meg utrolig dum nå. Har alltid vært interessert i fødsel og sett alle fødeprogrammer jeg finner. Er selv i uke 31 nå og begynner å forberede meg på egen fødsel. Men nå når jeg hører folk snakke om hva som skjer i kroppen, begynner jeg å skjønne at det ikke er vaginalåpningen som skal utvide seg, men mormunnen inne i kroppen? Føler meg plutselig veldig teit og vet ikke helt hva jeg har sett for meg.. men har tenkt at vaginaen må Jo utvide seg?! Jeg får jo ikke mer en to fingre inn der.. hvordan skal babyen komme ut??😅😅 nå gruer jeg meg til fødselen igjen.. føler plutselig hele prosessen er annerledes en hva jeg trodde og har sett for meg. Anonymkode: 3f20b...c1c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Du kan jo ikke å lest og fått med deg så veldig mye da. Et google-søk kan du jo begynne med https://www.babyverden.no/blogg/Jordmorbloggen/dette-skjer-i-skjeden-under-fodselen/ Anonymkode: a6edd...919
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan jo ikke å lest og fått med deg så veldig mye da. Et google-søk kan du jo begynne med https://www.babyverden.no/blogg/Jordmorbloggen/dette-skjer-i-skjeden-under-fodselen/ Anonymkode: a6edd...919 Takk for link! Da ble jeg rolig igjen 😄 Er tydeligvis ikke så flink på googlingen. Fant ikke dette da jeg søkte rundt 🙈 Anonymkode: 3f20b...c1c 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 Vaginalåpningen skal også åpne seg, men det er som regel ikke det som er den største utfordringen. Babyen skal jo fra livmoren (med lukket livmorhals) og helt ut i verden. Altså må hele veien åpne seg like mye. Når jordmødre snakker om 10 cm er det livmoråpningen de snakker om. Når vaginalåpningen er på 10 cm er du nesten ferdig. Anonymkode: eb7b4...720 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 Vaginalåpningen åpner seg fordi den ikke har noe valg, livmoren presser babyen ned, og ut må den. Anonymkode: 3bca7...bb9 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 Ikke det verste å ta feil av da, jeg trodde hodet å kroppen var adskilt å brukte mye tid på å tenke på dette. Jeg var helt forstyrret før det gikk opp et lys når det pratet om at hadet skulle feste seg😂😂 Anonymkode: 8940f...0ae 9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #7 Skrevet 22. mars 2021 Det trodde jeg også 🙈 Anonymkode: 85e9f...90e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #8 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke det verste å ta feil av da, jeg trodde hodet å kroppen var adskilt å brukte mye tid på å tenke på dette. Jeg var helt forstyrret før det gikk opp et lys når det pratet om at hadet skulle feste seg😂😂 Anonymkode: 8940f...0ae Hodet skulle det stå Anonymkode: 8940f...0ae
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #9 Skrevet 22. mars 2021 Vevet i skjedeåpningen ble helt klart mer smidig under min fødsel. Jordmor jobbet godt med vevet med fingrene sine og varm klut mens hodet var på vei ut, kjente ingenting selv om jeg så hun tok godt i, helt lammet. Anonymkode: fafc0...7eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå