Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ca ett halvt år siden slo eksen opp med meg pga manglende følelser. Var mye frem og tilbake, men vi endte opp med null kontakt over noen mnd. Etter dette bestemte vi oss for å prøve på nytt å legge alle ting bak oss. Dette er nå snart 4 mnd siden. 

Tingen er det at jeg føler vi ikke kommer noe vei. Han vet hva jeg vil, men han føler vi har gått litt for fort. Både han og jeg er enig i at vi ikke skal rushe noe. Vi har ikke snakket helt "ut" angående bruddet, vil liksom heller ikke bringe opp dårlige minner rundt det. Men fremdeles føler jeg vi har mye å snakke om, men samtidig ikke. Han slo jo opp pga følelser, så er vel ikke så mye å snakke om rundt det? Vet ikke jeg. 

Jeg har jo en sendes til å overtenke og dermed trenger jeg å snakke og få ut ting jeg tenker på angående oss. (har jo litt manglende tillit grunnet bruddet såklart). Men når jeg ønsker å ta opp noe som plager meg, reagerer han ikke som jeg forventer. Han kan bli litt fort irritert fordi jeg "stadig" har noe å pirke på. Jeg snakker om dette med mine venninner, og de sier jeg skulle hatt en diplom for å ha klart å holde ut med alt dette så lenge. Jeg hører på det han sier, jeg prøver å ikke være på klengete og holder ting for det meste inni meg så vi skal slippe en diskusjon. Men snart renner det over. Handler mye om kommunikasjon egentlig mellom oss. Han sier han synes vi har det bedre nå enn tidligere, og det er jeg delvis enig i men det er jo fordi jeg ikke tar opp ting som plager meg. Det skal jo ikke være sånn. 

Vi skal møtes nå om ca 1 uke (han har flyttet for studie), og vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har såå lyst på en kveld der vi snakker om alt som har skjedd å bare virkelig starter på blanke ark, men jeg føler kvelden da blir å ende i en krangel. Samtidig vil jeg ikke starte den samtalen fordi jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Han er ikke så flink til å snakke om følelser osv. 

Anonymkode: 7d233...571

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn med blanke ark med en annen mann i stedet. En mann som er genuint interessert i hva du tenker.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Folk forandrer seg i bunn og grunn ikke. Move on. Kan love deg det ikke blir noe bedre med årene..

Anonymkode: 4794b...995

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han slo opp med deg fordi han ikke elsket deg lenger, men nå elsker han deg litt igjen og vil bli sammen med deg igjen for å se om følelsene vil vokse?

Tillit? Var han utro? Eller stoler du ikke på at han elsker deg?

Et forhold hvor man ikke kan snakke om følelser er ikke sunt, med mindre man snakker så mye om følelser at det blir usunt. Det må være i sunne mengder, selvsagt.

Hvis venninnene dine synes det er rart du har holdt ut med denne fyren, og det ikke bare er basert på ting du har sagt i sinne, så synes jeg du skal ta det på alvor.

Anonymkode: 3f695...6ed

• Liker 2
Skrevet

Aldri gå tilbake til en eks.. er en grunn til at det ble over og mest sannsynelig vil det ikke bli noen forandringer

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det slutt, så er det slutt. 

Greit nok at det alltid finnes unntak fra regelen, men det gjelder åpenbart ikke dere. Gjør deg selv (og alle venninnene dine) en tjeneste og gjør det slutt nå. 

Du kommer til å være stolt av deg selv om tre måneder, livet ut, for at du gjorde det slutt (for han kommer til å dumpe deg igjen om du ikke gjør det). 

Anonymkode: 78596...3b7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han har deg for midlertidig tidsfordriv. 

Anonymkode: 4203a...435

Skrevet

Du får si at du trenger en kveld hvor dere snakker skikkelig ut da før du kan gå videre med blanke ark. Hvis ikke han vil det så er det vel over?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2021 den 19.31):

Vi skal møtes nå om ca 1 uke (han har flyttet for studie), og vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har såå lyst på en kveld der vi snakker om alt som har skjedd å bare virkelig starter på blanke ark, men jeg føler kvelden da blir å ende i en krangel. Samtidig vil jeg ikke starte den samtalen fordi jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Han er ikke så flink til å snakke om følelser osv. 

Anonymkode: 7d233...571

Jeg har det på akkurat samme måte som du, i forhold til det jeg har markert. Ellers er forskjellen at vi har vært sammen hele tiden, men hatt det dårlig over tid. Jeg har også hatt lyst på den samtalen for å kunne starte fra skrætsj, men av erfaring vet jeg det vil ende i at en av oss bare går. Han går i forsvar uansett hva og hvordan jeg sier noe og jeg vurderer sterkt å avslutte forholdet nå. Det gjør noe med selvrespekten min når han himler med øynene og sukker når jeg vil snakke om "oss". 

Anonymkode: fdd75...7ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...