AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Er sikkert tusen tråder her om det, men klarte ikke finne noe nå, og trenger en på budsjett som allikevel fungerer og ikke oksiderer med en gang. Om det finnes😅 Takk😊 Anonymkode: 04e4c...e22 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 Petra200 skrev (2 timer siden): Sjekk dr.greve! Men de bruker vel ikke ren c vitamin?Trodde de hadde noe kunstig fremstilt. Anonymkode: 04e4c...e22
Petra200 Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men de bruker vel ikke ren c vitamin?Trodde de hadde noe kunstig fremstilt. Anonymkode: 04e4c...e22 De har i allefall en ny c-vitaminserie 🙂 1
Roci Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men de bruker vel ikke ren c vitamin?Trodde de hadde noe kunstig fremstilt. Anonymkode: 04e4c...e22 Jeg er litt usikker på hva du mener med "ren" c-vitamin, men regner med at du tenker på askorbinsyre (ascorbic acid/l-ascorbic acid) - dette er rent c-vitamin. Det er imidlertid syntetisk framstilt, i likhet med mange andre former for c-vitamin som brukes i hudpleie. Årsaken til dette er først og fremst at askorbinsyre i naturlig tilstand - altså fra planter - er så ustabil at den nærmest er umulig å bruke i hudpleie, etter det jeg har klart å finne ut. Askorbinsyre er den mest potente/effektive formen for c-vitamin, men også den mest ustabile, og den som potensielt er mest irriterende for huden. Formuleringen av produktet har derfor alt å si. E-vitamin og ferulinsyre er to andre antioksidanter som bidrar til å stabilisere askorbinsyre. Denne formen for c-vitamin er også mest effektiv ved en pH på 3,5. Dr. Greve C-vitamin serum bruker en form for c-vitamin som heter ascorbyl glucoside (c-vitamin + glucose). Denne formen passer for alle hudtyper og skal øke kollagenproduksjonen og reduserer pigmentering. Det er en stabil form for C-vitamin som er vannløselig og stabil i pH 5.0 - 7.0 - men noe mindre effektiv enn askorbinsyre. Det finnes også et c-vitaminserum uten parfye ( i hvit flaske) som bruker en annen form av c-vitamin; Sodium Ascorbyl Phosphate, som er et såkalt monofosfat (salt) av askorbinsyre. Denne formen passer også for alle hudtyper, men spesielt for uren hud og skal jevne ut hudtonen, redusere pigmentering, redusere inflammasjon og er antibakteriell (passer for uren hud). Er vannløselig og stabil i pH 6.0 - 7.0. Dette er en mye brukt form for c-vitamin. Men jeg regner med at det er et produkt med askorbinsyre du er på jakt etter. Jeg vet ikke hva budsjettet ditt er på, men de absolutt rimeligste produktene med askorbinsyre som er stabile mot oksidering er de fra The Ordinary; https://lyko.com/no/the-ordinary/the-ordinary-vitamin-c-suspension-23- https://lyko.com/no/the-ordinary/the-ordinary-vitamin-c-suspension-30-in Disse er vannfrie og formulert med silikon, det er det som gjør c-vitaminet i disse produktene stabilt. Jeg har ikke prøvd dem selv, men ser at mange brukere sier at teksturen gjør produktene vanskelig å bruke under sminke og å kombinere med andre produkter, og at de derfor egner seg best til bruk på kveldstid. Dette er kraftige saker, så du bør venne huden din gradvis til bruken med små mengder og bare et par ganger i uka til å begynne med. Dette serumet fra ByWishtrend inneholder askorbinsyre, ferulinsyre og e-vitamin, og er på tilbud nå til kr. 359,-. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 Jeg digger Your Good Skin sitt C-vitamin serum. Rensene og kremene inneholder også C-vitamin. Kjøper på Boots-apotek Anonymkode: e5404...15f
Roci Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg digger Your Good Skin sitt C-vitamin serum. Rensene og kremene inneholder også C-vitamin. Kjøper på Boots-apotek Anonymkode: e5404...15f Ja, disse produktene inneholder ascorbyl glucoside i likhet med det ene serumet fra Dr. Greve 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #8 Skrevet 24. mars 2021 Liker klairs freshly juiced vitamin drops 😊 bruker freshly juiced vitamin E mask over Anonymkode: 71bb6...80c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå