Gå til innhold

Syns dere det hadde vært greit at samboer byttet jobb fra offshore til land på 2 dagers varsel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer snakket litt om det da han kom hjem. 

Så fikk han ett jobb tilbud og hev seg på, gikk ned i stilling på samme dag og takket ja til jobben. 

Han har akkurat vært ute og starter da 2 dager etter at han takker ja. 

Han sier at i hans liv gjør han som han vil og trenger ikke min godkjenning elle diskutere det med meg. 

Hva tenker dere? 

VI har barn og han har jobbet offshore så lenge jeg har vært samboer med han. (5 år) 

Anonymkode: ad9c4...1b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ny jobb har mer hjemmedager?

Anonymkode: ba6df...e11

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hadde vært greit for meg. Hovedsaken er at han fikk jobbe med noe han liker.

Anonymkode: 605c5...36b

• Liker 28
Gjest Evelynita
Skrevet

Han regner vel med at dette er en bra ting? (Er det ikke?)

Men, spesielt svar han gir deg. Og hvis det er stor endring økonomisk burde dere jo prate om det. Hvis ikke, så syns jeg da han kan gjøre hva han vil uten godkjenning?

Gjest Smeltemann
Skrevet

Han synes sikkert det er godt og jobbe på land.  Har sikkert vært på plattform lenge nok.

Gjest Timeplan
Skrevet

Det er litt rart at han ikke diskuterer det med deg først, men han har helt rett i at han ikke treger din godkjenning for å bytte jobb.

Skrevet

Hvis mannen min ville bytte jobb er det ikke noe jeg kan protestere på, men jeg hadde forlangt at vi hadde en voksen samtale rundt noe så viktig som dette emnet. Type hva blir inntekten, arbeidstidene, overtid etc

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er faktisk greit. Hva han vil jobbe med må han bestemme. 

Det viktigste for meg er at samboer er lykkelig og trives. Alt annet settes til siden. 

Anonymkode: 5ec4d...42c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Spørs vel litt om inntekten også faller da? Synes uansett det er merkelig at han ikke har snakket med deg om det.

Anonymkode: 4fbb2...8ee

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er faktisk greit. Hva han vil jobbe med må han bestemme. 

Det viktigste for meg er at samboer er lykkelig og trives. Alt annet settes til siden. 

Anonymkode: 5ec4d...42c

De har vært samboere i 5 år. Da er det også rart at de ikke er gift i mine øyne. Kanskje han ikke vil ta forholdet videre?

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt kan han bytte jobb uten å ha ditt samtykke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg setter pris på folk som kan være impulsive og ta sjanser.

Anonymkode: 99df1...61d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt spesielt at han ikke vil snakke med deg om det. Selvsagt er det han som må ha siste ordet, men det er jo greit å snakke sammen likevel. 

Samlivskurs?

Anonymkode: 7de4a...eb3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De har vært samboere i 5 år. Da er det også rart at de ikke er gift i mine øyne. Kanskje han ikke vil ta forholdet videre?

Ikke alle har et behov for å gifte seg 

Anonymkode: bdc73...009

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Han har sakt han ikke liker å reise lengre. Han fikk 250.000 av meg for start kapital til ett firma det forsatt ikke ble noe av. 

Dette skulle han drive med da han var hjemme. 

Isted står nå firmaet og han finner en annen jobb. 

Jeg har vært alene 2 uker og setter pris på hjelp da han kommer hjem og har planer for oss som vi har laget sammen. Men han skal starte i ny jobb med en gang så planer blir det ikke noe av, og selfølgelig går inntekten ned. Det vet alle som har vært borti offshore. 

Jeg bare føler han er for impulsiv, starter firma, begynner i ny jobb på dagen. 

Og får klar melding om at jeg ikke har noe med det. 

Føles ikke helt riktig ut for min del. 

Ts

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du reagerer på? At han kommer til å være mer hjemme? 

Anonymkode: 7acfb...dd4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Han har sakt han ikke liker å reise lengre. Han fikk 250.000 av meg for start kapital til ett firma det forsatt ikke ble noe av. 

Dette skulle han drive med da han var hjemme. 

Isted står nå firmaet og han finner en annen jobb. 

Jeg har vært alene 2 uker og setter pris på hjelp da han kommer hjem og har planer for oss som vi har laget sammen. Men han skal starte i ny jobb med en gang så planer blir det ikke noe av, og selfølgelig går inntekten ned. Det vet alle som har vært borti offshore. 

Jeg bare føler han er for impulsiv, starter firma, begynner i ny jobb på dagen. 

Og får klar melding om at jeg ikke har noe med det. 

Føles ikke helt riktig ut for min del. 

Ts

Dette er jo informasjon som burde vært med i HI da... 

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Han fikk 250.000 av meg for start kapital til ett firma det forsatt ikke ble noe av. 

Da ber du om at dette lånet nedbetales. Bare legg frem kontrakten og be ham betale etter avtale.  

Anonymkode: c249a...104

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ta forholdet videre til hva? De har barn sammen, og den «kontrakten» er da minst like mye verdt som en vielsesattest.

Det er ikke alle som synes det er så forferdelig viktig å være gift, uten at det betyr at man ikke elsker hverandre høyt. Vi lever i 2021, ikke 1921.

Anonymkode: 6a2a1...089

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det du reagerer på? At han kommer til å være mer hjemme? 

Jeg hadde reagert på det. Har kun vært sammen med menn som har slik jobb hvor de jobber borte i noen uker og så er hjemme i noen uker. Er ikke alle som liker å være rundt typen sin 24/7. 

Anonymkode: d1004...842

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...