AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Jeg har en silikonpensel som har tatt til seg noe enormt med hvitløkslukt etter at jeg brukte den til å pensle hvitløkssmør på brød. Jeg har selvfølgelig vasket den godt, og nå har jeg hatt den i zalovann i flere timer, men den lukter fremdeles forferdelig av hvitløk. Noen som har forslag til hvordan jegbkan bl kvitt lukten? Anonymkode: c4599...8ef
Roci Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har en silikonpensel som har tatt til seg noe enormt med hvitløkslukt etter at jeg brukte den til å pensle hvitløkssmør på brød. Jeg har selvfølgelig vasket den godt, og nå har jeg hatt den i zalovann i flere timer, men den lukter fremdeles forferdelig av hvitløk. Noen som har forslag til hvordan jegbkan bl kvitt lukten? Anonymkode: c4599...8ef Du kan forsøke med bakepulver eller natron, det tar det meste av lukt. Bland 1-2 ts i en stor kopp med vann og la penselen stå i vannet over natten.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Roci skrev (21 minutter siden): Du kan forsøke med bakepulver eller natron, det tar det meste av lukt. Bland 1-2 ts i en stor kopp med vann og la penselen stå i vannet over natten. Takk, skal prøve dette! Anonymkode: c4599...8ef
Roci Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Takk, skal prøve dette! Anonymkode: c4599...8ef Håper det fungerer
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 prøve å vaske det sammen med noe metal, feks, bruk litt zalo og gni godt sammen hendene dine samt med en liten skje over hele silikonen. Fungerer når jeg skal fjerne lukten fra hendene mine, kan godt fungere på den silikon pensel og. Anonymkode: 30a9a...e08
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): prøve å vaske det sammen med noe metal, feks, bruk litt zalo og gni godt sammen hendene dine samt med en liten skje over hele silikonen. Fungerer når jeg skal fjerne lukten fra hendene mine, kan godt fungere på den silikon pensel og. Anonymkode: 30a9a...e08 Takk, jeg skal prøve det hvis bakepulveret ikke funker Anonymkode: c4599...8ef
Gjest Villfisker Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 Saften fra en sitron fjerner mye. Fiskelukt også.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 Villfisker skrev (3 minutter siden): Saften fra en sitron fjerner mye. Fiskelukt også. Takk Anonymkode: c4599...8ef
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #10 Skrevet 24. mars 2021 Roci skrev (1 time siden): Hvordan gikk det, TS? Jeg oppnådde dessverre ingenting med bakepulveret, så jeg skal bevege meg nedover på listen og prøve de andre tipsene Anonymkode: c4599...8ef
Roci Skrevet 24. mars 2021 #11 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg oppnådde dessverre ingenting med bakepulveret, så jeg skal bevege meg nedover på listen og prøve de andre tipsene Anonymkode: c4599...8ef Jaja, det var verd forsøket Jeg har selv hatt stor suksess med å fjerne vond lukt fra f.eks. termoser og drikkeflasker med bakepulver. Du kan også forsøke eddik, hvis sitronsaft ikke fungerer. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #13 Skrevet 24. mars 2021 Roci skrev (10 timer siden): Jaja, det var verd forsøket Jeg har selv hatt stor suksess med å fjerne vond lukt fra f.eks. termoser og drikkeflasker med bakepulver. Du kan også forsøke eddik, hvis sitronsaft ikke fungerer. Lykke til Absolutt verdt forsøket. Nå er både bakepulver og metall prøvd uten hell. Kan gi eddik et forsøk og, men tror nesten bare jeg må kjøpe en ny pensel. Er tross alt ikke den største utgiften Anonymkode: c4599...8ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå