AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Del Skrevet 22. mars 2021 Var det vanskelig? Lurer på å ta fagprøve som praksiskandidat. Slik jeg har skjønt det kan jeg da bare kjøpe boka, lese, ta teoriprøve og deretter melde meg opp til fagprøve? Ser at mange kjører undervisningsopplegg, men de koster over 20 000,- liksom Anonymkode: b9d16...b81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Del Skrevet 22. mars 2021 Hvis du er ansatt og organisert så er det mulighet for at fagforeningen kan gå inn med stipend. Anonymkode: e70b9...9a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Del Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du er ansatt og organisert så er det mulighet for at fagforeningen kan gå inn med stipend. Anonymkode: e70b9...9a1 Renholdsjobben er ikke fulltidsjobben min. Bare deltid. Og uansett er max stipendet bare på 10 500,- Anonymkode: b9d16...b81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #4 Del Skrevet 24. mars 2021 Noen som har litt info om det å jobbe med renhold? Tenker på det, men jeg lurer på alt! 😄 Anonymkode: ce004...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #5 Del Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen som har litt info om det å jobbe med renhold? Tenker på det, men jeg lurer på alt! 😄 Anonymkode: ce004...16a Du kan jo spørre brukeren vinterdekor her på forumet, hen ser ut til å ha god oversikt over slike ting. Anonymkode: d023d...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #6 Del Skrevet 24. mars 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Noen som har litt info om det å jobbe med renhold? Tenker på det, men jeg lurer på alt! 😄 Anonymkode: ce004...16a Ikke tenk på det som noe enkelt som absolutt alle kan klare (over mange år). Det er lenge siden "vanskekjerringa med kluten". Det er fagbrev, kurs, mye rutiner å sette seg inn i, regler for vaskemidler, overflater, maskiner. Planer og kalendere. Spesielt om du tenker å jobbe på sykehus/helseinstitusjoner, men også nær sagt alle andre områder. Om det er hjemme hos folk er det færre kontroller og mer opp til kunder og firma. Anonymkode: 6d037...70b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #7 Del Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke tenk på det som noe enkelt som absolutt alle kan klare (over mange år). Det er lenge siden "vanskekjerringa med kluten". Det er fagbrev, kurs, mye rutiner å sette seg inn i, regler for vaskemidler, overflater, maskiner. Planer og kalendere. Spesielt om du tenker å jobbe på sykehus/helseinstitusjoner, men også nær sagt alle andre områder. Om det er hjemme hos folk er det færre kontroller og mer opp til kunder og firma. Anonymkode: 6d037...70b Tenker ikke sånn på det. Jeg vil jobbe innen renhold, tenker åså på vaskeri eller rens. Har jobbet med begge deler, men har ikke utdanning og vil ha det så jeg kan forbedre jobben, lønna og føle meg mer sikker i jobben Er noen år siden jeg var i jobb og vil tilbake i jobb. Anonymkode: ce004...16a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #8 Del Skrevet 25. mars 2021 On 3/22/2021 at 5:10 PM, AnonymBruker said: Var det vanskelig? Lurer på å ta fagprøve som praksiskandidat. Slik jeg har skjønt det kan jeg da bare kjøpe boka, lese, ta teoriprøve og deretter melde meg opp til fagprøve? Ser at mange kjører undervisningsopplegg, men de koster over 20 000,- liksom Anonymkode: b9d16...b81 Kjenner ei som fikk fagbrev med kursene dekket av jobben (renhold på gamlehjem). Og da dette var bestått fikk hun høyere lønn. Tror det ble ca tre tusenlapper ekstra på konto hver måned. Anonymkode: 6d037...70b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #9 Del Skrevet 25. mars 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke tenk på det som noe enkelt som absolutt alle kan klare (over mange år). Det er lenge siden "vanskekjerringa med kluten". Det er fagbrev, kurs, mye rutiner å sette seg inn i, regler for vaskemidler, overflater, maskiner. Planer og kalendere. Spesielt om du tenker å jobbe på sykehus/helseinstitusjoner, men også nær sagt alle andre områder. Om det er hjemme hos folk er det færre kontroller og mer opp til kunder og firma. Anonymkode: 6d037...70b Latterlig at i dag må man ha utdannelse for å vaske dass Anonymkode: 2102b...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #10 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Latterlig at i dag må man ha utdannelse for å vaske dass Anonymkode: 2102b...095 Hvis du tror at det er det eneste de gjør så må du lese deg opp. Snakk om ovenfra og ned holdning. Anonymkode: 5bb76...158 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #11 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 25.3.2021 den 1.11): Latterlig at i dag må man ha utdannelse for å vaske dass Anonymkode: 2102b...095 Med ett fagbrev kan du faktisk ansettes på steder som betaler ganske godt for å "vaske dass". Anonymkode: b9d16...b81 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #12 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 25.3.2021 den 7.27): Hvis du tror at det er det eneste de gjør så må du lese deg opp. Snakk om ovenfra og ned holdning. Anonymkode: 5bb76...158 ❤️😊 Anonymkode: ce004...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #13 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 25.3.2021 den 7.27): Hvis du tror at det er det eneste de gjør så må du lese deg opp. Snakk om ovenfra og ned holdning. Anonymkode: 5bb76...158 Selv om det var et litt klønete innlegg er jeg jo enig i at det er rart at man skal ha utdannelse for alt, selv renhold. Det bør jo holde med opplæring når man starter i jobben, og ikke kurs som koster 20.000kr. Anonymkode: 3a300...567 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #14 Del Skrevet 27. mars 2021 Jeg har fagbrev. Det var ikke så lett å bestå. Renhold er ikke så enkelt som noen tror Anonymkode: 619e6...d0b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #15 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 9.33): Jeg har fagbrev. Det var ikke så lett å bestå. Renhold er ikke så enkelt som noen tror Anonymkode: 619e6...d0b Hva synes du var vanskeligst? Anonymkode: ce004...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #16 Del Skrevet 28. mars 2021 Besto fagprøven med glans på første forsøk. Kjempeenkelt, da jeg kan norsk. Anonymkode: 07714...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #17 Del Skrevet 29. mars 2021 Så bra at du vil ta fagbrev Det vil styrke din posisjon i fremtiden. Anonymkode: 3f428...251 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #18 Del Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 25.3.2021 den 1.11): Latterlig at i dag må man ha utdannelse for å vaske dass Anonymkode: 2102b...095 pga slike som deg ødelegges bransjen og folk mister lysten til å jobbe som renholder. Prøv deg på pensumet så skal du se at du kommer til kort og får mer respekt. Anonymkode: 2a5fb...7da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #19 Del Skrevet 31. mars 2021 Renhold henger sammen med vedlikehold av ett bygg. Det er ikke bare å fylle en bøtte med vann og kaste en microfiberklut oppi. Faktisk så vaskes det nesten ikke med vann lenger i dag. Det er kjemi, blandingsforhold og valg av kjemikalier og utstyr inne i bildet, behandling av forskjellige gulv og tekstiler, overflater etc. dessuten må man finne seg i å ha ett av verdens viktigste yrker og allikevel bli sett ned på av nissene som sitter på kontoret og sender emails hele dagen Anonymkode: b9d16...b81 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #20 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Renhold henger sammen med vedlikehold av ett bygg. Det er ikke bare å fylle en bøtte med vann og kaste en microfiberklut oppi. Faktisk så vaskes det nesten ikke med vann lenger i dag. Det er kjemi, blandingsforhold og valg av kjemikalier og utstyr inne i bildet, behandling av forskjellige gulv og tekstiler, overflater etc. dessuten må man finne seg i å ha ett av verdens viktigste yrker og allikevel bli sett ned på av nissene som sitter på kontoret og sender emails hele dagen Anonymkode: b9d16...b81 Nettop! Så det er ikke hvem som helst som kan være en god renholder. Det krever kunnskap! Og det er økonomi i en god og kunnskapsrik renholder. Anonymkode: 2a5fb...7da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå