Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har et stort hus hvis han har mye ting, altfor mye ting. Ikke møbler, men han har spart på absolutt alt opp gjennom. Garasjen er ikke mulig å komme inn i pga massevis av gammelt rot. Han har f.eks en hel søppelsekk full av gamle klær som han sier han skal rive opp til filler? Han har haugevis med gamle bursdagskort og postkort han og ekskona har mottatt gjennom årene. Han har stabler med gamle villmarksblader. Ja, kort sagt i bøtter og spann med gammelt rot og ræl. 
Jeg har mange ganger påpekt at han må få sortert og kastet alt han ikke trenger. 
Nå skal han flytte inn til meg og jeg har verken plass eller interesse av å beholde alt rotet hans. Huset hans skal selges nå og jeg var med for å rydde. Men, jeg måtte bare gå for ingenting kunne kastes før han hadde gått gjennom med lupe. Han ble igjen for å rydde og sortere det som skulle kastes. Han kom hjem fornøyd og sa han hadde fått ryddet og kastet. Jeg ble glad. Ble med dit i dag for å hjelpe å gjøre klart til fotografering og ser at han har ikke kastet noe, kun flyttet det til andre steder i huset. Da klikket det for meg.... hvordan skal jeg få han til å forstå at absolutt A L T kan ikke spares på? Jeg har prøvd å snakke rolig ned han om det, men han får ikke til å kvitte seg med noe som helst. Jeg blir gal av dette.... sa at hvis han ikke kvitter seg med en del av det, så  hjelper jeg ikke til med flyttingen. Han skjønner tydeligvis ikke at f.eks 4-5 år gamle tomme ølflasker er ikke greit å ha stående på visning selv om de er fra venner på bursdagen hans og de er flyttet fra kjøkkenet til en (rote) bod.   
Andre med slike menn? 

Anonymkode: 4f1b3...62d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du høres kjip ut. Hvorfor skal du bestemme over han? Folk ass

Anonymkode: 9c0e3...f9d

• Liker 7
Gjest Timeplan
Skrevet

Du nekter å hjelpe til med flyttingen, sier du? Jeg hadde revurdert hele flytteprosessen. 

Skrevet

Jeg har fortsatt alle brevene fra alle brevvennene jeg hadde som 14-15 åring..og lappene jeg og venninnene mine sendte til hverandre i timene på barne/ungdomsskolen :sjenert: For ikke å snakke om ALLE julekort og takkekort osv jeg/vi har mottatt..
Jeg syns du er kjip om du tvinger ham til å kaste personlige ting som postkort, brev osv. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler med deg 😬 Da jeg og eksen min skulle selge huset, gikk han igjennom søppelsekkene, og fant en skål som ikke var ødelagt som vi aldri hadde brukt...... Gjett om jeg var rask og kastet og kastet og kastet og fikk det avgårde på dynga når han ikke så. Han har ikke etterlyst noe så langt 😂😂😂 Men jeg kastet bare ting jeg visste han innerst inne ikke ville ha. Den skålen ligger sikkert ubrukt hjemme hos han 😂😂😂😂 De har dobbel garasje og én bil. Bilen står utenfor......... Han er en impulskjøper, og får stadig nye hobbyprosjekter som blir liggende utover i deler. Stakkars samboeren..

Anonymkode: 8aa55...3dc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 
Jeg har sagt til han at jeg vil ikke ha det slik og jeg kommer til å kaste om han vil det eller ikke. Jeg har allerede kastet blader han er kommet med som ikke blir lest uten at han har merket det. Jeg har også kastet et par utslitte t skjorter som han heller ikke har merket at er borte.Eller han sier hvertfall ikke at han har merket at det er borte. 
Slik kommer jeg til å fortsette. Han skal flytte inn hos meg og kommer han drassende med for mye skrot blir det stoppet i døren. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (2 minutter siden):

Jeg har fortsatt alle brevene fra alle brevvennene jeg hadde som 14-15 åring..og lappene jeg og venninnene mine sendte til hverandre i timene på barne/ungdomsskolen :sjenert: For ikke å snakke om ALLE julekort og takkekort osv jeg/vi har mottatt..
Jeg syns du er kjip om du tvinger ham til å kaste personlige ting som postkort, brev osv. 

Han må bare beholde det, men da får han leie et lager til alt rælet sitt. 

• Liker 12
Gjest Timeplan
Skrevet
2 minutter siden, Vera said:

Det virker ikke som om TS snakker om en middels stor eske med julekort akkurat...

Skrevet

Jeg har vært gift med en sånn.  Jeg pleide å ødelegge gjenstander slik at de var utenfor reparasjonspotensiale.  Ofte ble ting jeg hadde kastet i søpla plukket ut igjen fordi noen kunne ha bruk for det.  Han kommer ikke til å slutte med samlingen av skrot av den enkle grunn at disse menneskene har noe i seg som gjør at de blir emosjonelt knyttet til alt de eier.  Still et ultimatum og staå for det.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

At du tørr å flytte sammen med en hoarder... kunne aldri levd et liv med en hvor jeg hadde vært nødt til å snik kaste ting fordi han ikke takler å kaste en ødelagt t skjorte. 

Anonymkode: edaaf...95d

• Liker 24
Skrevet
Timeplan skrev (Akkurat nå):

Det virker ikke som om TS snakker om en middels stor eske med julekort akkurat...

Vel..det er noen kasser med brev, lapper og kort 😅🤪 Poenget er..hun kaller ting som kanskje har en personlig verdi for ham - ræl. Han skal jo også føle seg hjemme i huset deres..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Null respekt for menn fra kvinnene som tar seg friheten til å kaste tingene deres. Hvem tror dere at dere er?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Et tips: stopp hele flytteprosessen!! 

Anonymkode: ca161...70c

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt at samboeren hadde kastet minnene mine. Men jeg er helt med på at jeg ikke kunne fylle hele huset med det. Et kort på 4 kvm med en bokhylle og med plass til noen esker så han kan ha blader og minner, og så kan han prioritere hva han vil ta vare på. Klarer han å knø sekken med tøyfiller inn før han lukker døren, så versågod, liksom.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du har funnet deg en hoarder. 

Spørsmålet er jo om du vil leve med det?

En ting er noen få ting av affeksjon fra begge sider - fylle nytt hjem med ordinær mengde møbler fra hvert hjem osv.

Men dette er hoarding, samlergalskap. Og det tar han med seg i neste hjem også.

Her hadde jeg vært særboer eller funnet meg en annen. 

Anonymkode: 867a1...91c

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ikke godtatt at samboeren hadde kastet minnene mine. Men jeg er helt med på at jeg ikke kunne fylle hele huset med det. Et kott på 4 kvm med en bokhylle og med plass til noen esker så han kan ha blader og minner, og så kan han prioritere hva han vil ta vare på. Klarer han å knø sekken med tøyfiller inn før han lukker døren, så versågod, liksom.

Rettet skrivefeil

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke flyttet sammen med ham. Bor med en mann nå som sparer på alt, tjue år gamle t-skjorter med hull og flekker, råtne, passer ikke, men han må ha det. Frimerker, blader, tegneserier, mynter, brev, klistremerker, pensumbøker, et bind av et leksikon... og det verste er at han tar ikke vare på det, det ligger i dynger og blir ødelagt. 

Sykelig. 

Garasjen er full, kjelleren er full, loftet er fullt. 

Anonymkode: 22746...e21

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Null respekt for menn fra kvinnene som tar seg friheten til å kaste tingene deres. Hvem tror dere at dere er?

Enig, synes å kaste andres ting er for drøyt. Den hullete skjorta du kasta, er kanskje en gammel skjorte han fikk av sin avdøde far. Den skjorta har kanskje en emosjonell verdi for han.

herregud.

Anonymkode: 62547...76c

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...