Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener et av barna skal ha den, ikke evt partnere. Helt naturlig når der er damering at du får den og betaler de. Faren deres har vel kanskje noe som passer best for menn å arve? Mansjettknapper, klokke osv.

Ikke lurt å krangle om en arv. Men hvis du kjøper de ut, sørg nå for at de ikke får masse annet av større verdi uten å kjøpe deg ut. Det hadde hvert fall vært smålig av dem og helt feil spør du meg.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har like mye rett på den, som en annen har nevnt her, har de to andre brødrene døtre?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de vil ha ringen like mye som deg. Dere får trekke lodd eller bytte på å ha den. Hadde aldri risikert forholdet til søkene mine over en ring...Gollum...gollum

Anonymkode: a057a...45d

Skrevet
Morten1 skrev (3 minutter siden):

Alle har like mye rett på den, som en annen har nevnt her, har de to andre brødrene døtre?

Ts skrev at de kun har sønner. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo hende fine brødre også har gode minner fra den ringen og vil ha den som et emosjonelt minne ? Spør de hvorfor de vil ha den. 

Anonymkode: e076d...fb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan jo hende fine brødre også har gode minner fra den ringen og vil ha den som et emosjonelt minne ? Spør de hvorfor de vil ha den. 

*dine, ikke fine*

Gjest loveli
Skrevet

Spør hvorfor de vil ha den.

Men hvis de mener det blir feil at du får ringen av prinsipp så kan de bare gå og legge seg!!!

Hva blir alternativet da liksom, at dere selger ringen og ingen får den??

Nei, selvfølgelig ikke!

Hvis så får du selge den på finn og få en venninne til å kjøpe ringen og så kjøper du den av henne igjen. 😛

Skrevet

Da må du spørre de da! Er det verdien eller noe annet? For som en annen bruker skrev, diamantringen er overraskende lite verdt "brukt". Dere kan selge gullet, diamantene får dere ikke noe for.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her må dere snakke sammen. Det mest naturlige i denne situasjonen er jo at ringen går videre til den nærmeste som faktisk vil bruke den - deg. 

Når min svigermor gikk bort gikk bunaden til den eneste damen i søskenflokken. Naturlig nok, fordi hun var den eneste av de nærmeste arvingene som faktisk kom til å bruke den. 

Jeg syns ikke du er urimelig her. Hvis denne er noe du virkelig vil ha, så må du ikke gi deg med dette. Snakk om det og forklar hvor mye dette betyr for deg. Hvorfor vil de ikke at du skal ha den? 

Anonymkode: 8c6ae...142

• Liker 3
Skrevet (endret)

Den kan jo ha symbolikk og affektasjonsverdi for dem også, selv om de ikke kan bruke den. Så lenge de ikke har sagt noe annet enn at de skal tenke på det, er det ikke så lett å mene noe om hvorvidt noen av dere er urimelige - og det er heller ikke sikkert det blir et problem, de kan jo like gjerne komme tilbake og si at det er helt greit at du tar den. Ikke bruk så mye energi på å gruble og argumentere før du vet hva - om noe - det er du argumenterer mot.

Endret av Daria
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min kjære mor er død, og jeg og mine to brødre skal dele boet. Så langt har alt gått fint for seg, men nå ....

Er du helt sikker på at dine brødre er enig i dette? Det høres ut som det ligger noe irritasjon fra dine brødre her..? Hvis ikke så er det en helt irrasjonell innstilling fra brødrene dine. Er dem normalt fornuftige, rettferdige og rause?

Anonymkode: 27628...c9f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som mann (bror) i en slik situasjon ville jeg i utgangspunktet bare sagt, ta den. Hvis "litt dyr" er 20 000-30 000 hadde det vært uproblematisk. Er det snakk om 50 000+ kroner er jo det å kjøpe ut et godt forslag.

Anonymkode: c2858...6f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er en selvfølge at du som eneste datter får denne - spesielt når du tilbyr å betale ut de to andre. I slike situasjoner så er det vel mest naturlig at eldste av "riktig" kjønn arver, spesielt om det er affeksjonsverdi for alle - men ved flere slike ting så må det jo fordeles på flere.  Men det er min personlige mening, sikkert mange som er uenige med meg

Anonymkode: cd4e4...a05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, little fairy said:

Jeg mener et av barna skal ha den, ikke evt partnere. Helt naturlig når der er damering at du får den og betaler de. Faren deres har vel kanskje noe som passer best for menn å arve? Mansjettknapper, klokke osv.

Ikke lurt å krangle om en arv. Men hvis du kjøper de ut, sørg nå for at de ikke får masse annet av større verdi uten å kjøpe deg ut. Det hadde hvert fall vært smålig av dem og helt feil spør du meg.

Helt enig! 

Følger denne tråden. Jeg krysser fingrene for at du får den og at den kan gå i arv til din datter. Tenk for en fin ting det ville vært! 

Anonymkode: 16288...00f

• Liker 1
Skrevet
little fairy skrev (11 timer siden):

Ikke du som er urimelig her, det er brødrene dine.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er selvfølgelig nødt til å snakke med dem og spørre hva det er de tenker rundt fordeling av ringen. Forstå hvorfor de ikke umiddelbart går med på at du kjøper den ut. De kan også ha gode grunner til å ønske ringen selv,- selv om de er menn. Så du må åpne opp for kommunikasjon. Når det er sagt så er det en ring, en gjenstand. Jeg kan forstå at den kan ha affeksjonsverdi, men vær forsiktig med å overvurdere affeksjonsverdien for denne ringen og la det gå utover forholdet ditt til dine søsken. 

Anonymkode: af87c...4b4

• Liker 3
Skrevet

Synes ikke du er urimelig. Mener egentlig at det er en merkelig problemstilling, det er jo ikke sånn at det er et alternativ at ingen får den, eller at dere kan dele på den, som om det var en hytte eller noe. 

Synes det er veldig mye mer naturlig at du som er datteren faktisk overtar den og kjøper dem ut enn at dere skal krangle om hvem av deres kjærester som skal ha den. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...