Gå til innhold

Jeg er gjeldsfri og har 300.000. Hva nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 300.000 på vanlig sparekonto. Hva skal jeg gjøre med de? Har to barn og ønsker å spare til de, men ønsker ikke å tape penger. Og ønsker ikke å spare pengene til jeg er pensjonist, er 35 år, og har ek i nedbetalt hus og hytte. Ønsker ikke ny bil heller, bare så det er sagt 😅

Anonymkode: 96fe2...e77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fond

Anonymkode: a0af7...dc4

AnonymBruker
Skrevet

Har du problem med pengene å kan du gi dem til meg. 

Anonymkode: 56b6e...d38

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan investere dem for deg med ca 80% risiko. 

Eller du kan av ren giverglede gi meg dem. 

Anonymkode: 441b7...6bd

AnonymBruker
Skrevet

Hehe burde kanskje husket å skrive nederst i hi at jeg ikke ønsker å gi bort pengene 😂

Men fond.. Kan man ikke tape alle pengene der? Kjøpe fond via bank eventuelt? Dele opp beløpet og ha flere fond eller ett? 

Ts. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hehe burde kanskje husket å skrive nederst i hi at jeg ikke ønsker å gi bort pengene 😂

Men fond.. Kan man ikke tape alle pengene der? Kjøpe fond via bank eventuelt? Dele opp beløpet og ha flere fond eller ett? 

Ts. 

Finn i alle fall et fond som har lav forvaltningskostnad som indexfond. Da følger du snittet av børsen.

Det er høyere risiko enn bankinnskudd men på sikt mer avkastning. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts. 

Du kan be om en samtale med banken, de kan gi deg råd. Fond er en veldig god idè.

Anonymkode: cd889...000

Gjest Smeltemann
Skrevet

Ville absolutt satt pengene i fond, om det er langsiktig sparing du tenker på.

Snakk med banken din dem gir gode råd om fond.

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (52 minutter siden):

Ville absolutt satt pengene i fond, om det er langsiktig sparing du tenker på.

Snakk med banken din dem gir gode råd om fond.

Enig! Vi har fordelt penger som følger: indeksfond, aktivt forvaltet fond og eiendom (men her selger vi oss nok ut på sikt).

Anonymkode: 9d6aa...8d4

AnonymBruker
Skrevet

Les på fb-grupper som happy penger, dn-kvinne-noe (du får den opp ved å søke dn-kvinner) og pengerådet. 

Banken er ikke en rådgiver, de er selgere. 

Anonymkode: 0f120...9de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sett alt på BitCoin.

Da har du flere millioner om 5 år.

Anonymkode: 3d2ac...4db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts. 

Hvis du gjør som anbefalt å kjøper et globalt indeksfond er det i praksis ikke mulig å tape alle pengene. Verdien vil stige og synke på kort sikt, men på lengre sikt, 5-10 år eller mer, vil det stige. Kjøp fond for 20 000-30 000 kr per måned for å spre risikoen. 

Har du pengene på bankkonto er du i dag garantert at de blir mindre verdt pga inflasjonen.

Anonymkode: 87c34...392

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...