AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Hei. Jeg er 11dpo idag, og hadde svake menssmerter 9 dpo. Idag fikk jeg litt sterkere menssmerter, og tørket pittelitt rosa på papiret da jeg var på do idag tidlig, men ingenting siden. Har skikkelig vondt I puppene, og har følt meg syk idag, rett og slett. Har vært svimmel ca en uke. Nå tenkte jeg å teste imorgen tidlig, er det ok, eller burde jeg ventet et par dager til? Har bare 1 tidligtest i hus. Nå vet jeg at egget kan feste seg fra 6-12 dager etter befruktning, så om det har skjedd idag, vil jeg da først få positivt onsdag-torsdag? Det skal jo bare over 10, ikke 25. (Har tidligere erfart at 25-tester har slått ut tidligere enn 10-tester) Har aldri spotte mellom EL og mens forresten. Anonymkode: b125c...8bf
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Glemte jo spørsmålet som skulle stå til slutt Hva ville dere gjort, og når ville dere testet? ts Anonymkode: b125c...8bf 1
Amatariel Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 En vanlig 25-test vil ofte slå ut på 12 dpo, så du kan fint ta tidligtesten da også. Er du gravid vil den høyst antagelig slå ut i morgen
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 Amatariel skrev (Akkurat nå): En vanlig 25-test vil ofte slå ut på 12 dpo, så du kan fint ta tidligtesten da også. Er du gravid vil den høyst antagelig slå ut i morgen Takk for svar 😊 Ja, jeg har bare 1 tidligtest, og ingen vanlig test. Så om tidligtesten er negativ, så blir det å vente på IKM med å kjøpe evt ny test tror jeg. Så da tar det ca 1 døgn å få hcg over 10? Jeg har flere eggløsningstester liggende. Kan de tas så tidlig som nå, for å se om jeg bør vente med hcg testen? ts Anonymkode: b125c...8bf
Amatariel Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 Min erfaring er at det må en god del hcg til for å få utslag på EL-test ved graviditet. Nok til at det vil slå ut på en g-test. Om den ene g-testen din blir negativ i morgen og mensen ikke kommer på IKM så kan du jo forsøke en EL-test. Om den blir positiv så er det jo håp. Men jeg ville nok gått ut og heller kjøpt en g-test for å være sikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå