Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg er 11dpo idag, og hadde svake menssmerter 9 dpo. Idag fikk jeg litt sterkere menssmerter, og tørket pittelitt rosa på papiret da jeg var på do idag tidlig, men ingenting siden.

Har skikkelig vondt I puppene, og har følt meg syk idag, rett og slett. Har vært svimmel ca en uke. 

Nå tenkte jeg å teste imorgen tidlig, er det ok, eller burde jeg ventet et par dager til? Har bare 1 tidligtest i hus.

Nå vet jeg at egget kan feste seg fra 6-12 dager etter befruktning, så om det har skjedd idag, vil jeg da først få positivt onsdag-torsdag? Det skal jo bare over 10, ikke 25.

(Har tidligere erfart at 25-tester har slått ut tidligere enn 10-tester)

Har aldri spotte mellom EL og mens forresten.

Anonymkode: b125c...8bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte jo spørsmålet som skulle stå til slutt :fnise:

Hva ville dere gjort, og når ville dere testet?

ts

• Liker 1
Skrevet

En vanlig 25-test vil ofte slå ut på 12 dpo, så du kan fint ta tidligtesten da også. Er du gravid vil den høyst antagelig slå ut i morgen :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (Akkurat nå):

En vanlig 25-test vil ofte slå ut på 12 dpo, så du kan fint ta tidligtesten da også. Er du gravid vil den høyst antagelig slå ut i morgen :Nikke:

Takk for svar 😊

Ja, jeg har bare 1 tidligtest, og ingen vanlig test. Så om tidligtesten er negativ, så blir det å vente på IKM med å kjøpe evt ny test tror jeg.

Så da tar det ca 1 døgn å få hcg over 10? 

Jeg har flere eggløsningstester liggende. Kan de tas så tidlig som nå, for å se om jeg bør vente med hcg testen?

ts

Skrevet

Min erfaring er at det må en god del hcg til for å få utslag på EL-test ved graviditet. Nok til at det vil slå ut på en g-test. Om den ene g-testen din blir negativ i morgen og mensen ikke kommer på IKM så kan du jo forsøke en EL-test. Om den blir positiv så er det jo håp. Men jeg ville nok gått ut og heller kjøpt en g-test for å være sikker ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...