Gå til innhold

Oppbevare åpnet makrell i tomat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge kan man oppbevare makrell i tomat etter åpning? Må man ta den over i annen emballasje eller kan den være i boksen? Mener jeg har lest man ikke bør oppbevare hermetikk i boksen etter åpning

Anonymkode: 9b902...81b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å ta den over i en plastboks med lokk og oppbevarer i kjøleskap i maks 3-4 dager.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaster det som ikke blir spist med en gang, evt gir restene til hunden og kattene. Samme med leverpostei. Det er IKKE godt når det blir stående åpent, uansett innpakning. For å hindre matsvinn åpner jeg sjelden slikt pålegg om ikke flere i huset vil ha det på skiva der og da, eller som sagt, gir til våre 4beinte.

Anonymkode: 5c42c...f95

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med siste taler. Det er grunnen til at vi kun kjøper 110 grams boksene, fordi de spises opp i samme måltid. 

Anonymkode: 5bb21...c42

Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt et sånt rødt lokk i plast som passer til hermetikkboksen makrell i tomat kommer i. Det setter jeg på, det blir tett. Og så spiser jeg opp resten neste dag. Lar aldri fisk som det stå åpnet i kjøleskapet mer enn ett døgn ca. Fisk blir fort dårlig.

Endret av Million
Skrevet

Her blir boksen spist opp samme dag som den åpnes, syns helt ærlig det ikke smaker godt om den blir liggende i kjøleskapet åpen, selv om det bare er til dagen etterpå..🤢 rar og ekkel smak..

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (7 minutter siden):

Jeg har kjøpt et sånt rødt lokk i plast som passer til hermetikkboksen makrell i tomat kommer i. Det setter jeg på, det blir tett. Og så spiser jeg opp resten neste dag. Lar aldri fisk som det stå åpnet i kjøleskapet mer enn ett døgn ca. Fisk blir fort dårlig.

Samme her. :) tett lokk, og spiser opp innen maks et døgn :)

Anonymkode: 07ce0...a04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...