Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Whistler skrev (4 timer siden):

Prøver du nå som økonom å si at forskuddstrekk og ligning er helt bingo?

Det har jeg aldri sagt, det var det en annen som sa. 

Om dere tror jeg er økonom eller ikke, er jo helt revnende likegyldig for meg.🤷‍♂️

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
smilo skrev (1 time siden):

Det er jo helt opp til deg. Men du vet at du bør gjøre det, og du hadde nok gjort det om du visste det kunne skape problemer med baksmell.

I tillegg er jeg ganske sikker på at du sjekker skattemeldingen når den kommer. 

Hva mener du er problemet med baksmell? 

Sjekker jo skatteoppgjøret, fører opp fradrag. Og betaler restskatten 31.5, det vil si null renter på et gratis lån. 

Sjekke skattekortet = ingen betydning. Sjekke skatteoppgjøret = spare tusenlapper. Det er forskjellen. 

Anonymkode: 2f6a4...9db

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva mener du er problemet med baksmell? 

Sjekker jo skatteoppgjøret, fører opp fradrag. Og betaler restskatten 31.5, det vil si null renter på et gratis lån. 

Sjekke skattekortet = ingen betydning. Sjekke skatteoppgjøret = spare tusenlapper. Det er forskjellen. 

Anonymkode: 2f6a4...9db

Ts hadde tydeligvis problemer med baksmellen, da hun, slik jeg skjønte det, ikke hadde råd til å betale den. 

Da bør man kanskje sjekke før sjokket kommer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du trenger jo ikke vite dette i januar. Du kan jo endre skattekortet når som helst i året slik at skattetrekket videre i året tar høyde for det du allerede har betalt inn av skatt.

Anonymkode: 5b827...6a1

Sjekker aldri skattekortet, sjekker kun selvangivelse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...