Gjest Line** Skrevet 25. august 2005 #1 Del Skrevet 25. august 2005 Jeg har nettopp sagt fra meg studieplass på hjemstedet mitt for å bo med min samboer i Oslo, hvor han går på skole. Jeg tar fag på deltid på hjemstedet nå, over nett. Dette gjør at jeg er totalt strippet for en studenttilværelse, noe jeg savner mye! Samboer går som sagt på skole her og kommer inn i miljøet med fadderordninger og slikt. Det er kanskje smålig av meg, men dette får meg til å føle meg fryktelig ensom. Og jeg ønsker derfor tips om hva man kan bedrive fritiden sin med her i Oslo, noe som ikke koster mange pengene og er sosialt og trivelig. Det er nesten så jeg angrer på valget mitt. Jeg har interesser innenfor det kreative, det politiske og idrett som i håndball (lav div). Det er alltid vanskelig å flytte til en ny plass, og jeg ønsker ikke å forvittre her borte. Nå vet jeg ikke helt om jeg har lagt denne linken på rett side, men det går litt på helsa hvertfall. Håper på respons Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #2 Del Skrevet 25. august 2005 Å, men det er jo masse du kan gjøre! Du kan faktisk trene på Domus Atletica (f.eks. håndball) selv om du ikke er student. Det koster riktignok mer enn for studentene, så jeg vet ikke om det kanskje blir mer enn du hadde tenkt deg (?). Men altså - hvis du liker å prøve diverse kurs og nye ting, så er disse svært rimelige i studentidretten hvis du først har betalt adgangskort.. Kreativt.. teater f.eks.? Fins et student-teater også - med god takhøyde og nesten gratis! På Blindern ble jeg liksom aldri kjent med noe særlig folk, men på Chateau Neuf, derimot.. Veldig inkluderende og romslig miljø der, syns jeg. Avslappet og gøy. Og billig. Der er det altså mange aktiviteter, ikke bare teater... Ellers fins det akt-tegning på Strykejernet (kunst-skole, over Blå, utestedet), der du kan ta med deg tegnesaker og tegne en aktmodell, kostet 50 kr eller noe slikt.. Var i hvert fall et slikt opplegg før.. Liker du friluft? Roklubb, padleklubb, turklubb, marka.. Er jo masser av organisasjoner hvis du liker politikk. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men ungdomsorganisasjoner til partiene..? Evt andre saker, Amnesty, Attack, osv. (Vet jo ikke hvor du står..) Kjøpe rollerblades - engangsinvestering..? Rollespill eller living, er det noe for deg..? Hva m Norges Musikkhøyskole - de har kveldsundervisning for store og små - der underviser studenter på høyskolen, vanlige amatører på mange nivåer. På mange instrumenter.. og dette koster ikke så mye - 650 betalte jeg sist jeg gikk der, det er vel et år eller halvannet siden nå. Det er i hvert fall ikke mangel på tilbud i Oslo, - men man har det jo som regel ikke mer morsomt enn man gjør selv.. Noe som fristet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #3 Del Skrevet 25. august 2005 Forresten - så kan du jo se på f.eks. www.aktivioslo.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Line** Skrevet 25. august 2005 #4 Del Skrevet 25. august 2005 Takk mye som fristet! Jeg er 24 og en smule rød. Det med akttegning skal jeg hvertfall sjekke ut. Og også håndball på treningssenteret. Jeg har alltid hatt lyst til å prøve meg litt på teater Er det slik at man bare møter opp på Chateau Neuf og finner informasjonen der? Vet det er masse å gjøre i Oslo, men når man kommer utenifra så er det ikek så lett å vite hvor man skal begynne. Nå vet jeg hvertfall hvor jeg kan starte. Hva er living foresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cronos Skrevet 4. oktober 2005 #5 Del Skrevet 4. oktober 2005 Living? Living som i møbelkjeden? Møbelbutikk på Karihaugen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #6 Del Skrevet 4. oktober 2005 Rollespill eller living, er det noe for deg..? ← Living = Live rollespill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå