Gå til innhold

Ned fra 60 til 52 kilo.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har vurdert streng lavkarbo. Hvor lang tid tror dere det vil ta fra 60 til 55 i første omgang? Må jo da selvsagt vurdere kcal nivå også. Med streng menes under 30 gram kh per dag. 

Anonymkode: 5fcad...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tok meg en uke å gå fra 59 til 55,5. Hvor høy er du? 

Anonymkode: 1531d...353

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har vurdert streng lavkarbo. Hvor lang tid tror dere det vil ta fra 60 til 55 i første omgang? Må jo da selvsagt vurdere kcal nivå også. Med streng menes under 30 gram kh per dag. 

Maks 5 uker, hvis kcal er riktig telt opp. Slanking handler om kcal. Kanskje du lykkes bedre med lavkarbo også, da dette eliminerer væske i kroppen raskere. Men igjen, maks 5 uker, og kanskje kortere. Lykke til.

Anonymkode: 68fd3...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan ta tid. Jeg har brukt mange måneder på å gå ned 4 kg, havnet på platåer her og der selv om jeg telte kalorier :) Spesielt om du allerede er normalvektig kan det ta litt tid, men før sommeren burde gå. 

Kanskje er du heldig og klarer det på noen få uker også, vil bare være den som sier at det kan ta litt lengre tid, spesielt om du legger om litt livsstil og ikke planlegger å gå opp i vekt igjen ved å gå tilbake til gamle vaner.

Anonymkode: d40b0...315

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurer på det samme, veier 58-59. Vil veie 53 til sommeren. Føler meg stuck på vekta

Anonymkode: 9de64...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan?? det hørtes ikke helt troverdig ut. 3 og en halv kg på en uke?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har du mye vann i kroppen kan man gå fort ned. Jeg gikk ned 12 kg på noen få dager. Jeg hadde trent fem dager i uka i flere mnd uten å gå ned ett gram og fått opp forbrenningen, så var samboeren utro og jeg gikk i en bunnløs depresjon. Slutta å spise noen dager (ikke vegring, jeg bare mista matlysten) og kiloene raste av. Gikk fra 70-58kg. Så gikk jeg opp til 61kg før det stabiliserte seg. det var en fin vekt for meg

Anonymkode: 83909...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har du mye vann i kroppen kan man gå fort ned. Jeg gikk ned 12 kg på noen få dager. Jeg hadde trent fem dager i uka i flere mnd uten å gå ned ett gram og fått opp forbrenningen, så var samboeren utro og jeg gikk i en bunnløs depresjon. Slutta å spise noen dager (ikke vegring, jeg bare mista matlysten) og kiloene raste av. Gikk fra 70-58kg. Så gikk jeg opp til 61kg før det stabiliserte seg. det var en fin vekt for meg

Anonymkode: 83909...eff

Hva er "noen få dager"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gikk ned fra 65 til 60 fra okt til desember. Så har jeg nå jobbet med å komme meg nedover, men har kun gått ned 2kg siden januar. Veier nå 58. Er nå på et platå, da 58 var «trivselsvekta» mi før jeg la på meg. Da tenkte jeg ikke over hva jeg spiste og la aldri på meg. Så forhåpentligvis prøver kroppen min å vende seg til den nye vekten og trenger litt tid på det! jeg har ikke spist lavkarbo, men loggfører alt jeg spiser, ligger mellom 500-1000kcal i minus hver dag, går 15k skritt hver dag, jeg spiser mye søtpotet, men ellers spiser jeg nesten ikke pasta, ris osv, spiser ikke før kl 12, prøver å spise minimalt med «bearbeidet mat» og lite rødt kjøtt. Ellers spiser jeg sjokolade og alt godt så lenge det er rom for det! 

Teoretisk sett vil du nok klare det til sommeren, men nå kommer det også an på hvor høy du er, om du trener masse styrke osv ☺️

Anonymkode: c157b...f54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

160 cm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

160 cm. 

Men én uke høres veldig raskt ut. Med mindre du ble syk?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva er "noen få dager"

Gikk selv ned 7 kilo på et par uker etter en traumatisk skilsmisse. var bare lett overvektig i utgangspunktet, men kroppen gikk liksom i sjokk og det raste av. 74 til 67. 1.70 høy. men jeg kan ikke huske jeg spiste noe særlig da. 

Anonymkode: 31b8a...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer helt an på hva du ønsker å oppnå. Kun en vektnedgang eller en varig endring?

Jeg har valgt å gå ned i fett %, men ønsker ikke å slanke meg. Dermed gjør jeg det over lang tid med å kutte godteri. Savnet det de første ukene, men etter det gikk det fint. Spiser heller litt popkorn lørdag kveld, og justerer næringsinntaket deretter. Siden jeg i utgangspunktet ikke har høy fett % så vil det være vanskelig å oppnå, men det er gøy å ha et mål!

Du må finne nullpunktet (kalorimessig) og jobbe derfra. Mener underskudd på 500 kcal er anbefalt daglig. Vektnedgang er så enkelt som matematikk egentlig. Lykke til! :)

Anonymkode: 6ff7f...949

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er like høy som deg TS og har veid både 52 kg og 60 kg. Etter å ha gått tilbake til 60 kg bestemte jeg for å få tilbake kroppen min på 52 kg. Men denne gangen trente jeg kun styrke, uten å veie meg. Over tid så jeg at jeg hadde fått tilbake den gamle kroppen min på 52 kg. Det kunne jeg se i speilet, på klærne jeg brukte og tilbakemeldinger fra andre. Selvfølgelig med meg markert og definert kropp. 

Men da jeg veide meg, så veide jeg faktisk hele 55 kg! Men like slank som da jeg veide 52, bare mye strammere!

Så et tips hvis du vil stramme opp og få en slank kropp uten å slite deg helt ut med den vekta :)

Anonymkode: b554b...d34

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvordan?? det hørtes ikke helt troverdig ut. 3 og en halv kg på en uke?

Det oppnår man ved å stresse kroppen med sulting eller veldig streng diett, slik at man får minimalt med næring inn og går ned et par-tre kilo i vannvekt. Det ser kanskje fint ut på vekta, men sunt er det overhodet ikke, og heller ikke spesielt lurt hvis man ser på det som en varig livsstilendring.
Unntaket er om man har en sykelig overvektig kropp på flere hundre kilo, da kan man nok lett gå ned 3,5 kilo og enda mer på en uke bare ved å justere kaloriinntaket så man går i underskudd. Jo større man er, jo lettere går man ned de første kiloene. Jo lettere man blir, jo mer må man stramme inn for å gå ned i vekt.

TS er normalvektig, så det er ingen helsemessig grunn til å gå ned 8 kilo. Dette handler nok om selvfølelse, og da er det ikke tallet på vekta som teller. Da vil jeg heller anbefale å trene og fokusere på strammere kropp fremfor tynnere kropp. Som nevnt før her i tråden kan det godt hende at vekta viser et høyere tall enn du ønsker, mens du samtidig har en kropp som føles slankere og bedre.

Anonymkode: d6f8f...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det oppnår man ved å stresse kroppen med sulting eller veldig streng diett, slik at man får minimalt med næring inn og går ned et par-tre kilo i vannvekt. Det ser kanskje fint ut på vekta, men sunt er det overhodet ikke, og heller ikke spesielt lurt hvis man ser på det som en varig livsstilendring.
Unntaket er om man har en sykelig overvektig kropp på flere hundre kilo, da kan man nok lett gå ned 3,5 kilo og enda mer på en uke bare ved å justere kaloriinntaket så man går i underskudd. Jo større man er, jo lettere går man ned de første kiloene. Jo lettere man blir, jo mer må man stramme inn for å gå ned i vekt.

TS er normalvektig, så det er ingen helsemessig grunn til å gå ned 8 kilo. Dette handler nok om selvfølelse, og da er det ikke tallet på vekta som teller. Da vil jeg heller anbefale å trene og fokusere på strammere kropp fremfor tynnere kropp. Som nevnt før her i tråden kan det godt hende at vekta viser et høyere tall enn du ønsker, mens du samtidig har en kropp som føles slankere og bedre.

Høyde: Jeg mente 163. Ikke 160. 

Jegver da også normalvektig. I dag veier jeg 55. Så da er det 4 kg siden onsdag, dvs faktisk mindre enn en uke egentlig . Syk? Jo. Nå har jeg depresjon samtidig men vektnedgangen er liksom det eneste positive fokuset jeg har. Kommer til å holde vekten. Trening gjør jeg også. Men ikke nå de siste par ukene da. Det er og forblir ikke helseskadelig å faste i et begrenset tidsrom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.3.2021 den 10.36):

Jeg er like høy som deg TS og har veid både 52 kg og 60 kg. Etter å ha gått tilbake til 60 kg bestemte jeg for å få tilbake kroppen min på 52 kg. Men denne gangen trente jeg kun styrke, uten å veie meg. Over tid så jeg at jeg hadde fått tilbake den gamle kroppen min på 52 kg. Det kunne jeg se i speilet, på klærne jeg brukte og tilbakemeldinger fra andre. Selvfølgelig med meg markert og definert kropp. 

Men da jeg veide meg, så veide jeg faktisk hele 55 kg! Men like slank som da jeg veide 52, bare mye strammere!

Så et tips hvis du vil stramme opp og få en slank kropp uten å slite deg helt ut med den vekta :)

Anonymkode: b554b...d34

Takk. Jeg har kettlebells hjemme, kan det hjelpe?🙃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.3.2021 den 20.53):

Høyde: Jeg mente 163. Ikke 160. 

Jegver da også normalvektig. I dag veier jeg 55. Så da er det 4 kg siden onsdag, dvs faktisk mindre enn en uke egentlig . Syk? Jo. Nå har jeg depresjon samtidig men vektnedgangen er liksom det eneste positive fokuset jeg har. Kommer til å holde vekten. Trening gjør jeg også. Men ikke nå de siste par ukene da. Det er og forblir ikke helseskadelig å faste i et begrenset tidsrom. 

Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom mitt innlegg og det du svarer her. Mente du egentlig å svare noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...