Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter ofte med at jeg ikke orker å lage meg mat, og tenkte å begynne med "meal prepping" slik at jeg alltid har noe klart når jeg blir sulten. Det ender ofte med at jeg ikke orker å lage meg noe mat og tar noe snacks isteden. 

Har du noen gode tips å dele?

Gjerne glutenfritt 😄 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å lage litt ekstra, sånn at du bare legger posjoner i fryseren også er det bare å varme i mikroen? 😊 

mamma pleier gjøre det, tar ut en pose fra fryseren et par timer før middag, og i mikroen for å få det varmt før middag

Anonymkode: 79f13...795

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med å lage litt ekstra, sånn at du bare legger posjoner i fryseren også er det bare å varme i mikroen? 😊 

mamma pleier gjøre det, tar ut en pose fra fryseren et par timer før middag, og i mikroen for å få det varmt før middag

Anonymkode: 79f13...795

Dette gjør jeg ofte! Men det gjelder liksom bare middag. Er andre måltider jeg sliter med å få i meg. Spesielt lunsj, men også frokost. Knekkebrød og yoghurt funker, men ofte jeg ikke har lyst på det. 

AnonymBruker
Skrevet

Glutenfritt havregryn til frokost med oppkuttet banan/bær? 

Kjøleskapsgrøt med chia-frø (forberedes dagen/flere dager før)

Frokost og lunsj er mer mat man lager der og da, men du kan jo ha middagsrester til lunsj også :) 

Anonymkode: e1b2d...237

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Glutenfritt havregryn til frokost med oppkuttet banan/bær? 

Kjøleskapsgrøt med chia-frø (forberedes dagen/flere dager før)

Frokost og lunsj er mer mat man lager der og da, men du kan jo ha middagsrester til lunsj også :) 

Anonymkode: e1b2d...237

Takk for gode tips. Kjøleskapsgrøt hadde jeg nesten glemt, det er jo utrolig godt! 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ferdig preppet, men raske retter å lage uten mye forberedelser: 

Lunsj: Stekt og skivet kylling (https://www.denstoltehane.no/product/stekt-skivet-soltorket-tomat/) tilsetter paprika, agurk, avokado og tomat. Klart på et par minutter.

Samme med fiskekake: varm ønsket mengde fiskekake, server med salat og gjerne avokado. 

Rask fiskesuppe: Rester av fisk og grønnsaker fra middag, eventuelt spe med mer grønnsaker, ha i kjele, tilsett en boks knuste tomater og litt vann, fiskebuljong og/eller krydder, la koke et par minutter.

Anonymkode: e6c69...02f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av ferdige retter i fryseren har jeg; pai i ulike varianter, wok, gratenger, eggemuffins.

I kjøleskap har jeg gjerne kjøleskapsgrøt, fritatta, nudelsalat, blomkålsalat. 

Utover det matprepper jeg gjennom å: Steke opp kyllingfilet eller dampe en laksefilet, lage falafler, vaske og legge grønnsaker i ziplockposer, koke noen egg, lage hummus/guacemole. Da er det raskt å fikse en enkel lunsj/middag. 

Anonymkode: 0508a...9cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg halv-prepper en god del. Steker dobbelt/tripplet av grønnsaker og kjøtt og benytter det til ulike restemiddager. Feks blir en kyllingmiddag med grønnsaker og pasta gjerne til både enchiladas og omelett. 

Anonymkode: 49585...797

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan anbefale å hakke opp eksempelvis grønnsaker om kvelden og legge i kjøleskapet til neste dag. Da er det omtrent like enkelt å lage grønnsakssuppe som fra pose. 

Anonymkode: 2bd35...6ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...