AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 I dag fikk jeg og andre beboere i blokka her jeg leier følgende mail: "For å skape et hyggeligere inngangsparti i bygget og som skal gagne alle beboere på en positiv måte pålegges alle beboere å bruke postkasseskilt som er godkjent av utleier. Skiltet skal være standard hvitt med sort tekst, størrelse 37x78mm og kan bestilles her: https://skiltbutikken.posten.no/postkasseskilt/pk-lite-hvit-7001. Det gis tre ukers frist til utbedring, i motsatt fall vil utleier bestille og selv montere skiltet mot et gebyr på kr 500,-. Dersom du allerede har et postkasseskilt, kan du se bort fra denne beskjeden. " Jada. At utgangsdøra er herpet, at lampa over utgangen er svart som natta hele tida, at det ikke utføres trappevask eller annen rengjøring, og at heisen står for annen måned på rad, det er liksom ikke noe å snakke om. Men postkasseskilt, det skal vi ha 🤣 Utleiere i Oslo er ikke som andre utleiere.... ingen mening med denne posten forøvrig annet enn at jeg måtte fortelle det til noen, og siden ensomheten ruler i koronaperioden blir det dere på kg som får høre det Anonymkode: 495ce...825 11
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Hvilket lovverk beskytter han seg bak for å kreve at dere skal ut med kostnad til postkasseskilt på så kort varsel? Må dere stå for kostnader ved andre oppgraderinger også? Anonymkode: a38b9...1a5 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 Det er et firma. De kom for ca halvannet år siden og påstod at vaktmestertjenester som man egentlig skal klare selv (lyspærebytting og sånne småting) skulle koste penger, men har ikke hørt noe mer om det. Jeg har litt lyst å spørre om hvorfor de mener at vi skal stå for kostnaden selv, når det er noe de krever - men vet ikke om jeg tør. De har vært litt på meg og beskyldt meg for diverse ting (som ikke er sant da, men det føles liksom som de har sett ut meg som et lite mål for et eller annet) . Hva kan jeg evt si og er det noe jeg kan vise til ang. kostnader ? Anonymkode: 495ce...825
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skiltet skal være standard hvitt med sort tekst, størrelse 37x78mm og kan bestilles her Det skiltet de linker til er altså kun et forslag. Du kan fint klippe til et hvitt ark, og skrive på navnet ditt med sort penn. Anonymkode: e4ecc...074 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 å nei da. De linker til postens side for en grunn,de vil ha ordentlige skilter. Det er mange kreative forslag her nede skjønner du, og som du ser - det blir 500 i "bot" dersom vi ikke bestiller sånn ordentlig fra posten. Anonymkode: 495ce...825
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 Hva står i kontrakten? Tviler på de har lov til dette, så ta kontakt med leieboerforeningen eller jussbuss Anonymkode: 7d29c...bf7
stan Skrevet 22. mars 2021 #8 Skrevet 22. mars 2021 Utleier kan ikke kreve at dere betaler dette. Utleier kan heller ikke kreve at dere har navnet utenfor. Dette burde vært regulert i kontrakten, og feks kompensert med tilsvarende reduksjon i husleien. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #9 Skrevet 22. mars 2021 stan skrev (1 minutt siden): Utleier kan ikke kreve at dere betaler dette. Utleier kan heller ikke kreve at dere har navnet utenfor. Dette burde vært regulert i kontrakten, og feks kompensert med tilsvarende reduksjon i husleien. Utenfor på ringeklokkene står det kun leilighetsnummer, så den er grei. tror ikke det står noe i kontraken om dette, ikke som jeg kan se hvert fall . Den er utformet etter mal fra Huseiernes landsforbund sin standardkontrakt. føles litt teit å si noe om et skilt som bare koster 154 kr, men allikevel er det et lite prinsipp i det hele og. Vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 495ce...825
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #10 Skrevet 22. mars 2021 Jeg ville nok betalt for skiltet, men skrevet mail tilbake der jeg spurte om når jeg kunne forvente at inngangsdøren, belysningen og regelmessig vedlikehold av trappeoppgang vil kunne forventes å bli oppgradert, all den tid utleier nå ser verdien av et hyggelig inngangsparti. Anonymkode: 9b151...5a2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #11 Skrevet 22. mars 2021 Et råd er å leie av privatpersoner, da de er mye hyggeligere. Det er min erfaring. Anonymkode: 93315...972
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #12 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Et råd er å leie av privatpersoner, da de er mye hyggeligere. Det er min erfaring. Anonymkode: 93315...972 ja, det kan i noen tilfeller sikkert være bedre. Jeg var litt uheldig der jeg var sist, men hører jo det er flere som er heldige med private. Kanskje neste gang jeg skal flytte Anonymkode: 495ce...825
Gjest Smeltemann Skrevet 22. mars 2021 #14 Skrevet 22. mars 2021 Søk hjelp hos en jurist,dette kan umulig være lov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå