AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Skulle ønske jeg kunne studere sånne ting jeg faktisk HAR LYST til å studere og lære om, psykologi, språk, musikk, ernæring osv, men sånne utdanninger er jo nærmest ubrukelige. Hodet mitt sier juss eller økonomi og administrasjon, men tanken på å drive med noe jeg ikke har interesse for hvor dag resten av livet mitt gjør meg bare kvalm😩 Skulle ønske jeg hadde interesser for sånne ting som er praktisk å ha interesse for... Mange synes jo juss og økonomi er gøy...? Hva ville dere studert om dere kunne velge igjen? Eller hva er dere fornøyde med? Anonymkode: 1c8d4...5ac
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Drømmen min hadde vært å lært flytende italiensk eller spansk og studert der, men det kommer ikke til å skje😂 Anonymkode: 1c8d4...5ac
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 Det er ikke ubrukelig å studere psykologi. Du kan bli psykolog- etterspurt yrke det Anonymkode: fa29a...5f7 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 bli evt lærer, da får du litt av alt Anonymkode: fa29a...5f7
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 evt satse på EN ting og fokuser på det andre på fritiden Anonymkode: fa29a...5f7
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #7 Skrevet 22. mars 2021 Å studere psykologi og faktisk fullføre slik at du blir psykolog, er jo en svært etterspurt utdannelse. Skjønner ikke hvorfor du kaller den ubrukelig? Må være hvis du er ubrukelig og lite medfølende og dårlig menneskekjenner, da i så fall? Persontrekk man helst ikke bør ha som psykolog. Hva med andre yrker som sies å være veldig givende hver dag? Jordmor? Veterinær? Anonymkode: 50dc0...a04
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #8 Skrevet 22. mars 2021 Kommer du inn på psykologi så er jo det kjempebra - en veldig etterspurt utdannelse det! Anonymkode: 83e94...0b0
Mariell1995 Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 Du kan jo studere Sosialt arbeid for å bli sosionom? Jeg går andreåret nå, og stortrives 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 For guds skyld - studer og bli noe du har interesse for! Skjønner meg ikke på dere som velger basert på andre ting. Du skal jobbe innenfor dette fagfeltet resten av livet og det blir en stor del av hverdagen din. Det er essensielt at du TRIVES med det du jobber med. Trives du er også sjansen større for å komme seg opp og frem i samme fagfelt pga engasjement og genuin interesse.. Kan love deg en ting - trives du ikke med jobben og arbeidsoppgavene dine får du en dårligere livskvalitet i resten av livet ditt og når du bare går og depper/sutrer over at du mistrives i jobben. Skjerp dere! (Dagens utblåsning)! Anonymkode: 184fb...995 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 Du virker ganske ung? og melodramatisk... Du kan endre rekkefølgen ganske lenge etter at du har søkt. Se i trådene til @Karoline1907, og bla litt bakover i forumet. Masse gode råd og lignende tråder. Ut fra det du skriver er du så usikker at du bør ta et årsstudium innenfor noe som kan kombineres med andre studier, eller jobbe, og så eventuelt et friår etter det. Ikke velg noe bare for å velge, og ikke lås deg helt etter at du har valgt. Noen år med variert program før "det endelige valget" gjør ingenting. Anonymkode: a1a23...622
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): For guds skyld - studer og bli noe du har interesse for! Skjønner meg ikke på dere som velger basert på andre ting. Du skal jobbe innenfor dette fagfeltet resten av livet og det blir en stor del av hverdagen din. Det er essensielt at du TRIVES med det du jobber med. Trives du er også sjansen større for å komme seg opp og frem i samme fagfelt pga engasjement og genuin interesse.. Kan love deg en ting - trives du ikke med jobben og arbeidsoppgavene dine får du en dårligere livskvalitet i resten av livet ditt og når du bare går og depper/sutrer over at du mistrives i jobben. Skjerp dere! (Dagens utblåsning)! Anonymkode: 184fb...995 Men det er ingen studier som gir jobb som interesserer meg😩 Anonymkode: 1c8d4...5ac 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men det er ingen studier som gir jobb som interesserer meg😩 Anonymkode: 1c8d4...5ac Hvordan er det mulig? Det finnes jo uendelig mange muligheter Anonymkode: f1f3d...c9d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det er ingen studier som gir jobb som interesserer meg😩 Anonymkode: 1c8d4...5ac Du er bare lat og ikke gidder å jobbe?Hvilke fag/temaer liker du da? Alle har jo noe de liker mer enn andre ting. Slutt å vær dramatisk. Du har sikkert noen fag fra vgs du liker bedre enn andre? Start der og undersøk videre hvilke linjer på universitet/høyskole som har mye av dette. Anonymkode: 184fb...995 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #15 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det er ingen studier som gir jobb som interesserer meg😩 Anonymkode: 1c8d4...5ac Det er et godt tegn på at du ikke er klar for å velge studier enda. Det er heller ingen krise å velge feil en gang eller to. Det er jo ikke sånn at du er nødt til å jobbe med det du studerer først resten av livet. Har masse studiepoeng i ting som jeg aldri har brukt. Anonymkode: a1a23...622
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #16 Skrevet 23. mars 2021 Psykologi profesjon eller bachelor (og videre til master). Evt årsenhet for å se hva det går i. En annen mulighet er sykepleie og senere tillegg for å bli psykiatrisk sykepleier. Evt medisin/psykiatri. Et tips er å sjekke hva som finnes på de stedene du kan tenke deg å studere. Det finnes utrolig mye mer enn du tror. Og velger du feil første gang, så er det ny mulighet neste år. Anonymkode: b40c7...f3e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #17 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Du er bare lat og ikke gidder å jobbe?Hvilke fag/temaer liker du da? Alle har jo noe de liker mer enn andre ting. Slutt å vær dramatisk. Du har sikkert noen fag fra vgs du liker bedre enn andre? Start der og undersøk videre hvilke linjer på universitet/høyskole som har mye av dette. Anonymkode: 184fb...995 Ikke kall meg lat, jeg får bare 5’ere og 6’ere på skolen, gjør ikke noe annet enn å jobbe med skole hver eneste dag. Har ingen fag jeg virkelig liker, men synes psykologi og filosofi er litt interessante, og er glad i å lære fremmedspråk (tysk). Vet at disse studiene ikke gir så mange muligheter Anonymkode: 1c8d4...5ac
tangent Skrevet 23. mars 2021 #18 Skrevet 23. mars 2021 Samtlige av de jeg studerte med, som studerte "tullete" fag som sosiologi, medievitenskap, samfunnsvitenskap, politikk, psykologi (ikke profesjon) og sånt, har alle fått jobber vi liker og hatt mange muligheter til å velge forskjellige karrierer. Det krever kanskje litt mer å finne ut hvilke jobber man kan få og søke på når man ikke har en veldig tydelig utdannelse som samsvarer med spesifikke yrkestitler, men heller det enn å studere og jobbe med noe man ikke liker.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #19 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke kall meg lat, jeg får bare 5’ere og 6’ere på skolen, gjør ikke noe annet enn å jobbe med skole hver eneste dag. Har ingen fag jeg virkelig liker, men synes psykologi og filosofi er litt interessante, og er glad i å lære fremmedspråk (tysk). Vet at disse studiene ikke gir så mange muligheter Anonymkode: 1c8d4...5ac Psykologi gir jo massevis av muligheter. Men hvor interessert er du/hardt jobber du egentlig når du stadig må be om at folk skal lese over oppgavene dine her inne? Anonymkode: 58ca1...175
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå