Gå til innhold

2 uker etter SA kom livmorslimhinne (?) ut. Har noen erfaring med livmorslimhinne+mulighet for graviditet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. For litt over to uker siden mistet vi i uke 8. Det har gått greit. Mye blod så mindre og mindre, til det har vært brunt slim. I dag, kom det ut en klump som jeg etter googling på nett kom fram til måtte være "livmorslimhinne" som kom ut i ett stykke istedenfor å løses opp "som en vanlig mens". Dette har jeg aldri opplevd før. https://sml.snl.no/menstruasjon

Så fremst dette er normalt, som info på nett (mye her fra KG)  tyder på at det er, lurer jeg på om jeg kan regne dagen i dag som første dag i menstruasjonssyklusen min? For å noen lunde regne meg frem til en eggløsningsdato :)

Anonymkode: af131...588

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

bedre forklart her: https://www.aafp.org/afp/2018/1001/p449.html#:~:text=A decidual cast occurs when,is known as membranous dysmenorrhea. 

(NB: grafisk. Ikke for sarte sjeler)

+skal ta en graviditetstest bare for å luke ut graviditet utenfor livmoren. -tok en før helgen bare for å se at hcg var ute og den prøven var negativ. 

Men lurer fremdeles på om det kan regnes som første dag mens :)

Skrevet

Synd at dere mistet 😕

Jeg regnet abortdagen som første dag i ny syklus , så jeg vil si at du kan gjøre det samme. Du er sikkert klar over at syklusen kan bli helt på blåbærtur etter en abort, så EL kan avvike fra når den vanligvis er :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Takk for svar! Jeg regnet egentlig SA dagen som mensstart, som betyr at EL var ca går... men, så kom det en klump ut... som jeg ikke skjønner helt.  

Vi får vel bare ha sex ihvertfall annenhver dag frem til ett eller annet skjer :biggrin:

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei. Takk for svar! Jeg regnet egentlig SA dagen som mensstart, som betyr at EL var ca går... men, så kom det en klump ut... som jeg ikke skjønner helt.  

Vi får vel bare ha sex ihvertfall annenhver dag frem til ett eller annet skjer :biggrin:

Det er jo umulig å si når el inntreffer etter en abort (såfremt man ikke tester eller temper),er du heldig så skjer den kanskje bare litt forsinket sammenlignet med en helt vanlig syklus. Høres ut som en god plan med sex annenhver dag frem til noe skjer :) 

Lykke til videre, håper du blir raskt gravid igjen :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regnet også første dag med blødning som dag 1, men det er EL som sier noe om når mens kommer og ikke omvendt, så du skal ikke stole for mye på første syklusdag etter en SA likevel... Jeg hadde en kjemisk i august og da kom EL på CD 24 og syklusen ble 34 dager lang, kontra rundt 28-31 som er vanlig for meg. Nå har jeg nok en kjemisk/SA, og spent på når EL kommer igjen. Jeg har generelt sen EL, rundt CD 18-20. 

Anonymkode: 951ea...e6a

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Takk for svar. Vil man kunne ha eggløsning før all hcg er ute av kroppen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hei. Takk for svar. Vil man kunne ha eggløsning før all hcg er ute av kroppen?

Ja det kan man. Det som kan være litt vanskelig er dog å teste etter EL. For hvis hcg er i kroppen kan dette slå ut falskt på en EL-test. Men har man jevnlig sex vil man kunne treffe eggløsningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...