Gjest Undrer Skrevet 25. august 2005 #1 Skrevet 25. august 2005 Håper noen kan hjelpe meg.. Spm nr 1: Hvis omsorgsforelder(her mor) får nytt barn (og ny samboer) og velger å være hjemme med dette barnet ut over 1 år og dermed ikke ha noen inntekt, skal da bidragsyter betale full pott av bidrag og reisekostnader til deres felles barn? Jeg har hørt noe om at en da skal beregne det eksen KUNNE ha tjent, men har også hørt at man har rett til å være hjemme til barnet er 3 år. Spm nr 2: Hvis en omsorgsperson velger å gå på skole/utdanne seg, og dermed ikke har noen inntekt utover studielån(og muligens støtte morstrygd), blir det full pott på bidrag og reiseutgifter da også?? Takknemlig for svar
Gjest Piper Skrevet 25. august 2005 #2 Skrevet 25. august 2005 Ingen ting som heter kunne ha tjent i bidragssakene. Har man ikke inntekt, så har man ikke. Spørs hva du mener med full pott, for det blir jo beregnet ut i fra bidragspliktiges inntekt.
Gjest allium Skrevet 25. august 2005 #3 Skrevet 25. august 2005 Min samboer fikk bidraget for sitt særkullsbarn satt til 0 da han var hjemme med vårt felles barn fra barnet var 1 til det var 2 år gammelt. Skulle ikke tro det er noe vanskeligere for den som har omsorgen for barnet å få godkjent 0 i inntekt med en sånn grunn. Om utdanning vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå