Gå til innhold

Kunne du kjøpt bolig med sølvkre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og må dette opplyses om ved salg slik som skjeggkre?

Anonymkode: 26e6c...0c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde heller kjøpt bolig med skjeggkre. Sølvkre kan tyde på fuktskader, skjeggkre er nesten usynlige og plager meg ikke (har der jeg bor nå og ser kanskje 1 dyr i mnd).

Anonymkode: 90684...576

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sølvkre er vel en del av den norske faunaen, slik jeg har forstått det, i motsetning til skjeggkre. Sølvkre finnes gjerne på bad der det kan være litt fukt. Har sett 2 stk. sølvkre i huset mitt siste 6 år. Det blir jeg ikke plagd av. Skjeggkre legger seg vel i mel og matvarer og er slett ikke noe gøy. Jeg ville ikke sett på sølvkre som noe problem såfremt de ikke er overalt da?

Anonymkode: fd30d...555

• Liker 2
Skrevet

Sølvkre kan sikkert være tegn på fukt, men det kommer litt an på hvor de er også. De er ikke uvanlige i kjeller. Hadde det her vi bor. Satte inn ventilasjon og støvsuget kjelleren litt hyppig, og siden har jeg ikke sett noen. Det er snart femten år siden.

AnonymBruker
Skrevet

Har oppdaget sølvkre på kjøkkenet, bor i tomannsbolig, naboen har hatt lekkasje på badet sitt. Vannrørene går langs kjøkkenet vårt, vi har ikke hatt lekkasje. Har sjekket det. Kan kreene komme fra naboen? Vi har satt ut feller, hatt feller siden jula 2020 og det oppdages fortsatt kre i fellene her. Har bare sett kre på kjøkkenet, satt ut feller andre steder i boligen og der har vi ikke funnet noen.

Anonymkode: 26e6c...0c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hadde heller kjøpt bolig med skjeggkre. Sølvkre kan tyde på fuktskader, skjeggkre er nesten usynlige og plager meg ikke (har der jeg bor nå og ser kanskje 1 dyr i mnd).

Are you kidding??? 

Anonymkode: 276c7...ec5

• Liker 4
Skrevet

Hadde aldri kjøpt en bolig med sølvkre eller andre ekle smådyr.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skeptisk til sølvkre da det kan tyde på fukt. Måtte tatt en ordentlig inspirasjon før eventuelt bud. Ville også tatt med i prisen at jeg måtte bekjempe dyrene. (med skadedyrfirma) 

Ja, du må opplyse om det trodde jeg. 

Anonymkode: 78dd6...699

AnonymBruker
Skrevet

De fleste tilfeller av sølvkre er faktisk skjeggkre.. 

Jeg har begge deler tror jeg i kjeller. 

De er ufarlige, men sykt irriterende. 

De fleste hjem har vel kre nå.

Anonymkode: 18567...b4c

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: dd308...3d2

AnonymBruker
Skrevet

Bodde i en leiebolig med sølvkre i Oslo. De er drittekle og jeg måtte flytte, ble syk av det. De formerer seg fort, gjemmer seg inni lister og plutselig finner du dem overalt. Skikkelig ekle. Min anbefaling er å IKKE kjøpe. 

Anonymkode: 2dd0e...112

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sølvkre er vel en del av den norske faunaen, slik jeg har forstått det, i motsetning til skjeggkre. Sølvkre finnes gjerne på bad der det kan være litt fukt. Har sett 2 stk. sølvkre i huset mitt siste 6 år. Det blir jeg ikke plagd av. Skjeggkre legger seg vel i mel og matvarer og er slett ikke noe gøy. Jeg ville ikke sett på sølvkre som noe problem såfremt de ikke er overalt da?

Anonymkode: fd30d...555

Mel? De er overalt. Spiser papir og klær. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

De fleste tilfeller av sølvkre er faktisk skjeggkre.. 

Jeg har begge deler tror jeg i kjeller. 

De er ufarlige, men sykt irriterende. 

De fleste hjem har vel kre nå.

Anonymkode: 18567...b4c

Riktig, de fleste vet bare ikke at de har dem 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Bodde i en leiebolig med sølvkre i Oslo. De er drittekle og jeg måtte flytte, ble syk av det. De formerer seg fort, gjemmer seg inni lister og plutselig finner du dem overalt. Skikkelig ekle. Min anbefaling er å IKKE kjøpe. 

Anonymkode: 2dd0e...112

Fort? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Are you kidding??? 

Nei. Som jeg skriver har jeg faktisk erfaring med å bo sammen med skjeggkre. Jeg ser kanskje 1 dyr i mnd, det er kanskje, er nå 2-3 mnd siden jeg så et. De plager meg ikke noe. Er mer plaget av edderkopper og fluer.

Sølvkre kan være tegn på fuktskader i boligen, som kan være veldig seriøst. Skjeggkre, de er ikke akkurat fine å se til, og jeg skriker litt når jeg må skvise de. Men de gjør meg ingen ting. Gleder meg til alle i Norge for samme forhold til dem som resten av Europa og verden som ler av hysteriet vi har rundt dem.

https://www.tv2.no/a/10409111/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nei. Som jeg skriver har jeg faktisk erfaring med å bo sammen med skjeggkre. Jeg ser kanskje 1 dyr i mnd, det er kanskje, er nå 2-3 mnd siden jeg så et. De plager meg ikke noe. Er mer plaget av edderkopper og fluer.

Sølvkre kan være tegn på fuktskader i boligen, som kan være veldig seriøst. Skjeggkre, de er ikke akkurat fine å se til, og jeg skriker litt når jeg må skvise de. Men de gjør meg ingen ting. Gleder meg til alle i Norge for samme forhold til dem som resten av Europa og verden som ler av hysteriet vi har rundt dem.

https://www.tv2.no/a/10409111/

Det at du ser 1 stk i måneden på dagtid betyr at problemet er mye større enn du tror. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det at du ser 1 stk i måneden på dagtid betyr at problemet er mye større enn du tror. 

Hvem sier at jeg ser dem på dagtid 😉 jeg er et nattedyr, jobber skift, og er ofte oppe hele nettene for å holde meg på en nattevakt rutine. 

• Liker 1
Skrevet

Sølvkre er ikke noe stress 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg tror sølvkre har dårlig betalingsevne. 

Anonymkode: d94f8...785

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...