Gå til innhold

Harry Potter bok 6 (spoiler)

Anbefalte innlegg

Gjest Ninakanin
Skrevet

Okay, hvis du ikke har lest boken og har tenkt å gjøre det, ikke read on!

Til alle dere andre:

:frustrert::frustrert:

Hva søren svarte f er det som foregår!?!?!!! Hvorfor i!?!? HÆ!?!?! Hva var poenget med det!!?!

Dumbledore er VERDENS beste snilleste absolutt godeste person i verden, Harrys eneste familie egentlig (bortsettifra the Weasly's), så da spør jeg igjen:

Hva skjer!?

Hvordan kan HAN dø!?

Jeg begynnte å grine, følte meg helt teit, men jeg ble helt sjokka! Han har alltid klart seg, vært den slu katten som alltid lander på beina, og så DØR han?!

Okay, hvis ikke Snape og Voldemort og alle de andre drittfolka brennes i HEL**** i den siste boken så hiver jeg egg på Rowling!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Måtte bare få det ut.... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OK, jeg er NESTEN ferdig med boka, men Snape :frustrert: Han står tydeligvis med et bein i begge leirer. Grr, som den mannen irriterer meg, og dobbelt grr for at jeg ikke klarer å gjennomskue ham.

Og ang. Dumbledore: Sjekk ut denne linken:

http://www.tshirthell.com/dumbledore.htm

Skrevet

Fint at du merker tråden med "spoiler" så du ikke gjør andre sure som ikke har lest boka ennå. Men hvorfor i huleste skriver du da "Jeg hater Snape" i underteksten???

Gir jo liksom alle som ikke har lest boka ennå en anelse om hvordan det går. Det var teit.

Skrevet

Jeg liker Snape jeg. Snape er den mest interessante personen i boka! Og jeg er, og mange med meg, ikke helt overbevist om at Snape har sin lojalitet hos Voldemort.

Men uansett hvordan dette henger sammen, er Snape en fasinerende figur, for selv om han skulle vise seg å være ond, vil han aldri være helt ond, og om det skulle vise seg at han er god, vil han aldri være helt god heller. Alt er ikke svart-hvitt her i verden, og Snape er et bevis på det. ;)

Skrevet

Jeg og Tusenbenet tror det er en avledningsmanøver og at Snape er snill og at Dumbledore egentlig ikke er død.

Skrevet
Jeg og Tusenbenet tror det er en avledningsmanøver og at Snape er snill og at Dumbledore egentlig ikke er død.

En veldig fristende tanke! Og husk på alle de gangene Snape har hjulpet Harry gjennom årene på Hogwarts? Men hvis Dumbledore ikke er død så er i hvert fall ikke Sirius død - vedder på at han dukker opp i sjueren :Nikke:

Har begynt å lese hele serien på nytt - veldig moro! :-D

Skrevet

Jeg tror nok Dumbeldore er død, bildet av han har kommet opp på veggen på det tidligere kontoret hans. Det ville det ikke gjort dersom han ikke var død. I tillegg har J K Rowling uttalt at ingen som dør i hennes bøker gjenoppstår senere.

Når det gjelder Snape tror jeg han har en fot i hver leir. Jeg håper at det viser seg at han er god, men er litt usikker. Mulig Dumbledore hadde en avtale med Snape, dersom det kom til det skulle han drepe Dumbeldore for å kunne fortsette å være dobbel spion? Uansett, mange spm jeg håper vi får svar på i den siste boka. Bare synd det er 2 år til den kommer ut.

Skrevet

Eller så har dette noe å gjøre med den "unbreakable wow" som Snape ga Draco Malfoys mor - han lovte jo å beskytte Draco åkke som. Jeg er enig i at Snape er en interessant person, og jeg mener bestemt at dobbeltheten som hefter ved Snape ennå består. Selv om han nå har drept Dumbledore, vet vi ennå ikke om han er på svartsida eller står last og brast med Føniksordenen. Håååper som Anca at han gjør det siste.

Skrevet

Hvorfor krangler Snape og Dumbledore før Dumbledore blir drept? Hva krangler dem om? Kan det være at Snape får beskjed av Dumbledore hva han skal gjøre, men er uenig i det?

jaja, får vente på neste bok.. ;)

Skrevet

Jeg kan ikke noe for det, men jeg synes Snape er fantastisk! Slem ja, men kanskje snill også... Hvem vet.

Skrevet

Det kan jo hende at Snape får beskjed av Dumbeldore at kommer det til det så må han drepe Dumbeldore. Og at Snape ikke vil drepe Dumbeldore og dette oppfattes som en krangel.....

Skrevet

jaja so what om snape er ond? han er jo fullstendig pulbar! jeg har drømt at han pulte meg 2 ganger denne uka! :D

Skrevet

Ninakanin: JÆVLIG BRA! :klappe: Jeg sitter foran TVn og surfer og måtte lese det for mannen min. Engasjementet ditt er jo så vanvittig morsomt! Utrolig fett. Fortsett med det!

Selv har jeg et litt sånn love-hate forhold til Snape, litt sånn som den hemmelige forelskelsen man hadde på ungdomsskolen til skolens bølle :sjarmor:

Og vi venter i SPENNING på neste bok (orker vi å vente to år?)

Gjest Ninakanin
Skrevet

:ler:

har sovet på det noen netter nå, det verste sjokket har lagt seg :ler:

Men jeg røper eeeeeeeeeeegentlig ikke noe i navnet på tråden da, jeg gjør jo bare at man får enda mer lyst å lese kjempefort for å finne ut hva som skjer med snape i denne boka. det er jo ikke akkurat som om snape har vært spesielt koselig mot harry i de andre bøkene heller... ;)

Men for en som vet, så ser jeg jo poenget. Men for dem som ikke vet, betyr det egentlig ingenting.

over til snape: han er veldig "en fot i begge leirer", ja. Tror også det hadde med det der løfte-trylleriet, snape ville jo dødd selv om han ikke gjorde noe.

såh: kjære rowling, gi meg noen gode svar på dette dritteriet i neste bok, takk!!!

Skrevet
Fint at du merker tråden med "spoiler" så du ikke gjør andre sure som ikke har lest boka ennå. Men hvorfor i huleste skriver du da "Jeg hater Snape" i underteksten???

Gir jo liksom alle som ikke har lest boka ennå en anelse om hvordan det går. Det var teit.

Enig..

Bortsett fra det, det kryr av hint i bøkene om at Snape ikke er ond. Tror han er min favoritt :) Harry Potter selv minner meg ofte om David Hasselhoff :eeeh:

Skrevet

Jeg sitter fremdeles og tror at Dumbledor skal dukke opp igjen etter et sjult opphold et eller annet sted hvor han planlegger hvordan de på best mulig måte skal kunne kvitte seg med det slangetrynede beinrangelet en gang for alle..

Men igjen, hvorfor fikk vi ingen hint under begravelsen.. Og hvorfor forberedte han Harry på det værste hele tiden... :tristbla:

:grine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...