Niknik Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Hevnen ER søt, eller "karma's a bitch" passer kanskje bedre. Om man er blitt behandlet veldig dårlig, så kan det føles som en lettelse når den andre parten må gjennom noe av det samme. Det føles rett og slett godt at den andre parten fikk smake sin egen medisin. Og jeg skjønner jo at det er smålig, og sikkert moralsk forkastelig, men det er tilfredsstillende når folk får som fortjent. Hva tenker folk om dette? Har noen kjent på det samme? 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Jeg gjorde det mye som barn. Men i voksen alder så innså jeg at folk generelt går ikke rundt å deler ut vonde medisiner med vilje for å såre andre. Ofte dreier det seg om at folk ofte er uvørne eller uoppmerksomme. Eventuelt at folk er langt inne i sin egen opptatte stressende verden, at de ikke legger merke til selv at de oppfører seg dårlig, eller at de ikke klarer å ta seg sammen om du vil. Det skal være ganske ekstremt før jeg er inne på en slik tanke. Da skal forsømmelse av forholdet vårt ha vart over tid, og mennesket skal ofte ha vært skikkelig sur skikkelig ofte, slik at det blir utrivelig alltid😂 Men jeg tenker vel ikke hevn da heller, jeg syns det er trist at de ikke ser seg selv kanskje.. Folk er folk🙄 Anonymkode: 0e1a5...9d3 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 "Karma's" betyr "karma sin". Karma is a bitch. Har aldri kjent på det du beskriver nei, men så har jeg aldri opplevd at noen har gjort noe ille mot meg med vilje, som jo er en forutsettning for å ønske hevn. Anonymkode: ef0ae...984 1
Niknik Skrevet 22. mars 2021 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): "Karma's" betyr "karma sin". Karma is a bitch. Har aldri kjent på det du beskriver nei, men så har jeg aldri opplevd at noen har gjort noe ille mot meg med vilje, som jo er en forutsettning for å ønske hevn. Anonymkode: ef0ae...984 That's weird.. that is really weird.. because you know.. karma's a bitch 9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 Jeg tror at de som går rundt å tenker veldig mye sånn der er veldig bitre personer som aldri klarer å slippe ting, være seg stort eller smått. De glemmer helt å leve, for de går bare rundt og venter på at den og den skal få smake sin medisin. Og det er ikke sunt, det blir en besettelse. Sånn for min del så hadde jeg en gutt i klassen som plaget meg i alle år på skolen, og ga meg ordentlig skolevegring. Han var opprørsk, laget masse kvalme på skolen og forstyrret undervisningen for oss andre. Når vi gikk ut av 10. var jeg så utrolig lei av denne gutten og jeg tenkte at nå skulle jeg endelig slippe mer av han og jeg tenkte også "han der kommer ikke til å få det lett i livet...". Og nå, flere tiår senere gjør han det mye bedre enn meg i livet. Han fikk en flott kone, barn, han har tjent seg rik innen maskindrift, han er en respektert mann i bygda. Jeg er trygdet, singel, og har en usikker fremtid mtp bla helseutfordringer og økonomi Livet er urettferdig. Og det finnes de som surfer gjennom livet til tross for at de har gjort fæle ting mot andre og sånn er det bare. Du må gi slipp på det der og leve ditt liv uten å tenke på disse som du venter på skal få karma i trynet. Hvorvidt det skjer eller ikke skjer burde være irrelevant for deg nå. Lev ditt liv uten å tenke på disse folkene. Skadefryd er også en veldig dårlig egenskap. Anonymkode: bdcd6...b8e 5
Niknik Skrevet 22. mars 2021 Forfatter #6 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg tror at de som går rundt å tenker veldig mye sånn der er veldig bitre personer som aldri klarer å slippe ting, være seg stort eller smått. De glemmer helt å leve, for de går bare rundt og venter på at den og den skal få smake sin medisin. Og det er ikke sunt, det blir en besettelse. Sånn for min del så hadde jeg en gutt i klassen som plaget meg i alle år på skolen, og ga meg ordentlig skolevegring. Han var opprørsk, laget masse kvalme på skolen og forstyrret undervisningen for oss andre. Når vi gikk ut av 10. var jeg så utrolig lei av denne gutten og jeg tenkte at nå skulle jeg endelig slippe mer av han og jeg tenkte også "han der kommer ikke til å få det lett i livet...". Og nå, flere tiår senere gjør han det mye bedre enn meg i livet. Han fikk en flott kone, barn, han har tjent seg rik innen maskindrift, han er en respektert mann i bygda. Jeg er trygdet, singel, og har en usikker fremtid mtp bla helseutfordringer og økonomi Livet er urettferdig. Og det finnes de som surfer gjennom livet til tross for at de har gjort fæle ting mot andre og sånn er det bare. Du må gi slipp på det der og leve ditt liv uten å tenke på disse som du venter på skal få karma i trynet. Hvorvidt det skjer eller ikke skjer burde være irrelevant for deg nå. Lev ditt liv uten å tenke på disse folkene. Skadefryd er også en veldig dårlig egenskap. Anonymkode: bdcd6...b8e Skjønner hva du mener👍 Men jeg trenger ikke vente, for karmaen tok personen, og det føles fint og rettferdig. Jeg sover godt🙂 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #7 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): "Karma's" betyr "karma sin". Karma is a bitch. Har aldri kjent på det du beskriver nei, men så har jeg aldri opplevd at noen har gjort noe ille mot meg med vilje, som jo er en forutsettning for å ønske hevn. Anonymkode: ef0ae...984 Nå er ikke dette språkforumet, men du kan jo lese litt før du går løs med rødpenn: https://www.dummies.com/education/language-arts/grammar/how-to-use-apostrophes-to-form-contractions/ https://site.uit.no/english/punctuation/how-to-use-the-apostrophe/ Anonymkode: 65744...bfc 15
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 Ja hevnen er absolutt søt. Jeg møtte en fyr for noen år siden som behandlet meg veldig dårlig. En dag orket jeg ikke mer og brøt kontakten. Traff en ny mann like etter som jeg nå er gift og har barn med. Typen fra fortiden bor fortsatt i samme kjellerleiligheten som før, er arbeidsledig, alene og psykisk syk. Jeg er så utrolig glad for at det går dårlig med han når jeg tenker på alle de han har manipulert og behandlet dårlig. Han har gjentatte ganger prøvd å kontakte meg med påskudd av at han er alvorlig syk. Jeg tror dette er løgn, men håper det er sant. Uhelbredelig kreft eller noe hadde han fortjent å få. Anonymkode: d930b...774 1
Niknik Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #9 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja hevnen er absolutt søt. Jeg møtte en fyr for noen år siden som behandlet meg veldig dårlig. En dag orket jeg ikke mer og brøt kontakten. Traff en ny mann like etter som jeg nå er gift og har barn med. Typen fra fortiden bor fortsatt i samme kjellerleiligheten som før, er arbeidsledig, alene og psykisk syk. Jeg er så utrolig glad for at det går dårlig med han når jeg tenker på alle de han har manipulert og behandlet dårlig. Han har gjentatte ganger prøvd å kontakte meg med påskudd av at han er alvorlig syk. Jeg tror dette er løgn, men håper det er sant. Uhelbredelig kreft eller noe hadde han fortjent å få. Anonymkode: d930b...774 Oi den slutten var veldig dark, men skjønner hva du mener! 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 Karma ja. Jeg ønsker de som gjør meg vondt og dårlig, ille. Er ikke stolt av det, men de jeg ønsker ille, går det virkelig ille med. Eller er det bare skjebnen og livet som går sin gang? Jeg velger å tro det siste... Anonymkode: 52cf9...f67
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 Jeg orker ikke å bruke energi på hevntanker. Men jeg kan til tider kjenne godt på følelsen av skadefryd, enten det er snakk om alvorlige eller mindre alvorlige ting. En gang fikk jeg skikkelig kjeft av en dame da jeg stod i kassa på butikken for noe som åpenbart ikke var min feil. Etter triaden stormer hun ut, sklir på isen utenfor butikken og landet med rumpa først i en stor sørpedam. Jeg kunne ikke unngå å glise bredt. Anonymkode: 8a2c5...f64 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 Niknik skrev (På 22.3.2021 den 11.18): Hevnen ER søt, eller "karma's a bitch" passer kanskje bedre. Om man er blitt behandlet veldig dårlig, så kan det føles som en lettelse når den andre parten må gjennom noe av det samme. Det føles rett og slett godt at den andre parten fikk smake sin egen medisin. Og jeg skjønner jo at det er smålig, og sikkert moralsk forkastelig, men det er tilfredsstillende når folk får som fortjent. Hva tenker folk om dette? Har noen kjent på det samme? Jeg er ikke et bedre menneske at jeg skulle ønske karma slo tilbake på noen mennesker rundt meg slik at dette kan gjøre meg bedre. Men det har foreløpig vært kun et fjernt ønske fra min side ettersom dette har uteblitt, og jeg stadig når nye bunnpunkt. Så kanskje det er karmaen min som holder meg nede fordi jeg ønsker andre oppleve dette? Fanden vet altså. Men det er faktisk tilfredsstillende å se at karma gjennom naturens gang gjør en jobb for deg og imot dem du ønsket det. Anonymkode: 4ef66...e21 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #13 Skrevet 24. mars 2021 Niknik skrev (På 22.3.2021 den 14.52): Skjønner hva du mener👍 Men jeg trenger ikke vente, for karmaen tok personen, og det føles fint og rettferdig. Jeg sover godt🙂 Karmaen tok ikke personen nå. Den tok personen for veldig lenge siden personen lever i dag et godt liv. Håper at karma tar deg tilbake. Nei jeg er ikke personen du tenker på👍🏽 Anonymkode: 2819d...dbd
Niknik Skrevet 24. mars 2021 Forfatter #14 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Karmaen tok ikke personen nå. Den tok personen for veldig lenge siden personen lever i dag et godt liv. Håper at karma tar deg tilbake. Nei jeg er ikke personen du tenker på👍🏽 Anonymkode: 2819d...dbd Ok🤣 Jeg er iallefall fornøyd👍
Niknik Skrevet 25. mars 2021 Forfatter #15 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 23.3.2021 den 15.58): Jeg orker ikke å bruke energi på hevntanker. Men jeg kan til tider kjenne godt på følelsen av skadefryd, enten det er snakk om alvorlige eller mindre alvorlige ting. En gang fikk jeg skikkelig kjeft av en dame da jeg stod i kassa på butikken for noe som åpenbart ikke var min feil. Etter triaden stormer hun ut, sklir på isen utenfor butikken og landet med rumpa først i en stor sørpedam. Jeg kunne ikke unngå å glise bredt. Anonymkode: 8a2c5...f64 Akkurat sånn jeg mener😂 Fantastisk!
Gjest Vintermorgen Skrevet 25. mars 2021 #16 Skrevet 25. mars 2021 Ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Vintermorgen, mod
Niknik Skrevet 25. mars 2021 Forfatter #17 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 23.3.2021 den 15.52): Karma ja. Jeg ønsker de som gjør meg vondt og dårlig, ille. Er ikke stolt av det, men de jeg ønsker ille, går det virkelig ille med. Eller er det bare skjebnen og livet som går sin gang? Jeg velger å tro det siste... Anonymkode: 52cf9...f67 Er ikke særlig skvetten av meg, så jeg tar livet med ro🌞
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #18 Skrevet 25. mars 2021 Niknik skrev (53 minutter siden): Slapp av, svar heller på emnet👍 Mer enn gjerne. Man skal ikke være hevngjerrig,og ønske det beste, det er ikke akkurat tegn på lykke. Anonymkode: a2b34...7d7 1
Niknik Skrevet 25. mars 2021 Forfatter #19 Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mer enn gjerne. Man skal ikke være hevngjerrig,og ønske det beste, det er ikke akkurat tegn på lykke. Anonymkode: a2b34...7d7 Rettferdighet gjør meg lykkelig 🥰
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #20 Skrevet 25. mars 2021 Niknik skrev (1 time siden): Rettferdighet gjør meg lykkelig 🥰 Ja det er godt,også lærer man så lenge man lever og gjør forhåpentligvis ikke samme feil på ny. Anonymkode: a2b34...7d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå