AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Lillebroren min som går i 10.klasse på ungdomsskolen har fått påvist corona. Jeg er aldri nær broren min pga skole og jobb. Jeg dro denne helgen til faren min og var der mens denne gutten fikk påvist corona. Jeg har null symptomer og føler meg frisk som en fisk. Det er mest mamma og lillesøster som har vært nærme han. Må jeg da være i karantene? Har en viktig jobb idag som jeg må få gjort. Har heller ikke fått no beskjed om å være i karantene men bare lurer. Anonymkode: 9b6ba...488
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Du er nok en nærkontakt. Det så mange nærkontakter nå, at smittesporerne bruke litt tid på å komme seg gjennom listen. Du burde nok være i karantene nå ja. Anonymkode: 7d318...c3b 16
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 Vi har hatt Covid 19 i over ett år og ennå har du ikke forstått at dersom du har vært sammen noen med påvist corona skal du være i karantene, teste deg og bruke hodet. Broren din er forresten ikke i karantene men isolasjon. Anonymkode: 59f28...de6 39
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 Du må i ventekarantene. Anonymkode: 7461b...3c6 8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 Du får beskjed av smittesporingsteamet om du må i karantene. Anonymkode: 098a1...b4f 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 Jeg ville ringt coronatlf og gitt beskjed TS. Hjelper ikke at du skal noe viktig hvis det viser seg at du er smitta. Mange liv da kan ødelegge ved å ikke ta det hensynet. Anonymkode: ae78f...ea4 9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #7 Skrevet 22. mars 2021 https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/testing-og-oppfolging-av-smittede/definisjoner-av-mistenkte-og-bekreftede-tilfeller-med-koronavirus-coronavir/ Tenk gjennom om noe av dette gjelder for deg. Er du i tvil, kan du sikkert ringe koronatelefonen e.l. Sitat Nærkontakter Man regnes som «nærkontakt» hvis: man har hatt kontakt med en person som er bekreftet smittet med covid-19 mindre enn 48 timer før den smittede fikk de første symptomene. Dersom personen som er bekreftet smittet med covid-19 ikke utvikler symptomer gjøres smittesporing fra prøvetidspunktet. OG kontakten har vært under to meters avstand i mer enn 15 minutter ELLER direkte fysisk kontakt ELLER direkte kontakt med sekret. Anonymkode: a8d9c...1c6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #8 Skrevet 22. mars 2021 Du er i karantene og må testes. Først prøven negativ må du fortsatt være in karantene frem til du tester igjen på dag 7 og om det er negativ er du fri å komme deg ut. Som nevnt over, vi har hatt korona nå i et år! Går du ut nå risikerer du at alle du komme i kontakt med må også i karantene. Bruk hodet. Anonymkode: e8b0a...c7c 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #9 Skrevet 22. mars 2021 Selvfølgelig er du i karantene. Du er ikke i ventekarantene, men i karantene som nærkontakt. Din bror skal være i isolasjon om det stemmer at han har fått positiv test. Resten av husstandsmedlemmene er i karantene. Du er selvfølgelig husstandsmedlem om du oppholdt deg i samme husstand nå i helgen. Det er anbefalt at du tar en test dag 3-5 etter eksponering og en ny test dag 7-10. Anonymkode: ac1fb...f72 7
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #10 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du er nok en nærkontakt. Det så mange nærkontakter nå, at smittesporerne bruke litt tid på å komme seg gjennom listen. Du burde nok være i karantene nå ja. Anonymkode: 7d318...c3b Ops jeg glemte å skrive at det var en i klassen til broren min som fikk påvist corona** skrev litt for fort og glemte å lese før jeg postet😬 Anonymkode: 9b6ba...488
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #11 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Vi har hatt Covid 19 i over ett år og ennå har du ikke forstått at dersom du har vært sammen noen med påvist corona skal du være i karantene, teste deg og bruke hodet. Broren din er forresten ikke i karantene men isolasjon. Anonymkode: 59f28...de6 Ops jeg glemte å skrive at det var en i klassen til broren min som fikk påvist corona** skrev litt for fort og glemte å lese før jeg postet😬 Anonymkode: 9b6ba...488
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #12 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du må i ventekarantene. Anonymkode: 7461b...3c6 Ops jeg glemte å skrive at det var en i klassen til broren min som fikk påvist corona** skrev litt for fort og glemte å lese før jeg postet😬 Anonymkode: 9b6ba...488
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #13 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg ville ringt coronatlf og gitt beskjed TS. Hjelper ikke at du skal noe viktig hvis det viser seg at du er smitta. Mange liv da kan ødelegge ved å ikke ta det hensynet. Anonymkode: ae78f...ea4 Ops jeg glemte å skrive at det var en i klassen til broren min som fikk påvist corona** skrev litt for fort og glemte å lese før jeg postet😬 Anonymkode: 9b6ba...488
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #14 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er i karantene og må testes. Først prøven negativ må du fortsatt være in karantene frem til du tester igjen på dag 7 og om det er negativ er du fri å komme deg ut. Som nevnt over, vi har hatt korona nå i et år! Går du ut nå risikerer du at alle du komme i kontakt med må også i karantene. Bruk hodet. Anonymkode: e8b0a...c7c Ops jeg glemte å skrive at det var en i klassen til broren min som fikk påvist corona** skrev litt for fort og glemte å lese før jeg postet😬 Anonymkode: 9b6ba...488
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #15 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig er du i karantene. Du er ikke i ventekarantene, men i karantene som nærkontakt. Din bror skal være i isolasjon om det stemmer at han har fått positiv test. Resten av husstandsmedlemmene er i karantene. Du er selvfølgelig husstandsmedlem om du oppholdt deg i samme husstand nå i helgen. Det er anbefalt at du tar en test dag 3-5 etter eksponering og en ny test dag 7-10. Anonymkode: ac1fb...f72 Ops jeg glemte å skrive at det var en i klassen til broren min som fikk påvist corona** skrev litt for fort og glemte å lese før jeg postet😬 Anonymkode: 9b6ba...488
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #16 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ops jeg glemte å skrive at det var en i klassen til broren min som fikk påvist corona** skrev litt for fort og glemte å lese før jeg postet😬 Anonymkode: 9b6ba...488 Du er likevel i karantene pga at du har vært nærkontakt med en nærkontakt av en smittet! Anonymkode: cd5d3...d4e 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #17 Skrevet 22. mars 2021 Du er i ventekarantene fram til broren din kan legge fram negativ test. Anonymkode: f7b85...afd 6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #18 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er i ventekarantene fram til broren din kan legge fram negativ test. Anonymkode: f7b85...afd 👍takk for svar! Anonymkode: 9b6ba...488
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #19 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er likevel i karantene pga at du har vært nærkontakt med en nærkontakt av en smittet! Anonymkode: cd5d3...d4e 👍takk for svar! Anonymkode: 9b6ba...488
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #20 Skrevet 22. mars 2021 "Glemte å skrive"? Du skriver jo helt eksplisitt at din bror har fått påvist korona. Djizes. Det heter i så fall "jeg skrev noe annet enn jeg mente." Om din bror, som i helgen var ditt husstandsmedlem, er i karantene fordi han er nærkontakt til en smittet - så er du i ventekarantene til han har fått svar på første negative test. Anonymkode: ac1fb...f72 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå