AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Jeg ble sammen med en kar fra utlandet rett før korona slo til. Planen er at jeg skal flytte til dette landet på sikt om vi får ting til å funke. Nå er Norge (og selvfølgelig resten av verden) stengt for at man kan møtes. Sist jeg så han var i februar i år, så er ikke så lenge siden. Problemet mitt er at han er usikker på hvor lenge han kan "holde seg" uten sex. Han knytter ingen følelser til sex, og sier det er som å spille fotball - en gøy aktivitet man gjør uten følelser.. sånn er det ikke for meg. Vi håper vi kan treffes i slutten av april, og at da Norge igjen åpner for at kjærester kan komme reisende fra utlandet (etter å ha tatt tester/er vaksinerte osv). Spørsmålet mitt er: Hvis dette IKKE blir mulig, burde jeg la han treffe andre for sex? Burde jeg la han få dekke sine seksuelle behov hos andre? Eller skal jeg "tvinge" han til å holde seg til vi sees igjen i mai/juni/juli? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og følslsene mine rundt temaet holder på å ta knekken på meg. Har noen noe tanker rundt dette? Anonymkode: 87a42...0cf
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Nei. det å «holde seg» er helt merkelig begrep i utgangspunktet. jeg vil kun ha sex med kjæresten min. Han gikk gjennom noe som gjorde at han ikke klarte tanken på sex på 3-4 mnd. Det var ikke sånn at jeg skulle ha sex med andre da. Hvis han ikke klarer å holde seg på matta i 2 mnd uten å få seg noe så er det han som har et problem, ikke du. Anonymkode: e8bcb...82a 12
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. det å «holde seg» er helt merkelig begrep i utgangspunktet. jeg vil kun ha sex med kjæresten min. Han gikk gjennom noe som gjorde at han ikke klarte tanken på sex på 3-4 mnd. Det var ikke sånn at jeg skulle ha sex med andre da. Hvis han ikke klarer å holde seg på matta i 2 mnd uten å få seg noe så er det han som har et problem, ikke du. Anonymkode: e8bcb...82a Takk, dette trengte jeg virkelig å høre! Da er det kanskje ikke meg som er helt urimelig likevel... Ts. Anonymkode: 87a42...0cf 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 Nei, dette hadde jeg ikke gått med på! At han liksom er usikker på hvor lenge han kan holde seg uten sex er jo bare en dum unskyldning fra hans side for å få både i pose og sekk. Så med mindre du er helt komfortabel med dette (noe det ikke høres ut som du er), så må du si nei. Elsker han deg, så klarer han å vente. Jeg var også i et avstandsforhold med en for noen år siden og det varte ca 3 år. Han hadde også problemer med å "holde seg" sa han og det viste seg at han var utro med over 10 ulike jenter på den tiden. Han begynte å manipulere meg ved å si at det ikke var noen følelser involvert fra hans side ovenfor disse andre jentene og mente at jeg overreagerte. Sier ikke dette for å skremme deg, men jeg skulle ønske jeg hadde stått opp for meg selv og ikke funnet meg i det - håper du får til å gjøre det. Anonymkode: ac4b0...ec7 9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, dette hadde jeg ikke gått med på! At han liksom er usikker på hvor lenge han kan holde seg uten sex er jo bare en dum unskyldning fra hans side for å få både i pose og sekk. Så med mindre du er helt komfortabel med dette (noe det ikke høres ut som du er), så må du si nei. Elsker han deg, så klarer han å vente. Jeg var også i et avstandsforhold med en for noen år siden og det varte ca 3 år. Han hadde også problemer med å "holde seg" sa han og det viste seg at han var utro med over 10 ulike jenter på den tiden. Han begynte å manipulere meg ved å si at det ikke var noen følelser involvert fra hans side ovenfor disse andre jentene og mente at jeg overreagerte. Sier ikke dette for å skremme deg, men jeg skulle ønske jeg hadde stått opp for meg selv og ikke funnet meg i det - håper du får til å gjøre det. Anonymkode: ac4b0...ec7 Kan jeg spørre hvordan du fant ut at han hadde vært utro med alle disse jentene? Anonymkode: 87a42...0cf
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg ble sammen med en kar fra utlandet rett før korona slo til. Planen er at jeg skal flytte til dette landet på sikt om vi får ting til å funke. Nå er Norge (og selvfølgelig resten av verden) stengt for at man kan møtes. Sist jeg så han var i februar i år, så er ikke så lenge siden. Problemet mitt er at han er usikker på hvor lenge han kan "holde seg" uten sex. Han knytter ingen følelser til sex, og sier det er som å spille fotball - en gøy aktivitet man gjør uten følelser.. sånn er det ikke for meg. Vi håper vi kan treffes i slutten av april, og at da Norge igjen åpner for at kjærester kan komme reisende fra utlandet (etter å ha tatt tester/er vaksinerte osv). Spørsmålet mitt er: Hvis dette IKKE blir mulig, burde jeg la han treffe andre for sex? Burde jeg la han få dekke sine seksuelle behov hos andre? Eller skal jeg "tvinge" han til å holde seg til vi sees igjen i mai/juni/juli? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og følslsene mine rundt temaet holder på å ta knekken på meg. Har noen noe tanker rundt dette? Anonymkode: 87a42...0cf Jeg har en i utlandet jeg ikke har møtt enda pga korona. Vi har holdt kontakt daglig siden desember og begge vil møtes og han hadde planer før korona å flytte hit. Har aldri vært tatt opp om vi skal ligge med andre. Til meg frister det uansett ikke. Jeg føler meg allerede knyttet til han. Så nei hadde han sagt det hadde jeg nok avslutta det hele. Er man glad i noen på noe vis på den måten så klarer en å vente mener jeg. Hva syns du selv da ts? Jeg syns han duden din kommer til å gi deg skyldfølelse for at du ikke strekker til seksuelt. Mennesker som baserer alt på den biten hadde ikke passet meg. Vil du sitte å tenke hver gang du ikke hører fra ham om hvem knuller han i kveld tro? Er det samme person over tid kan fort følelser oppstå og du har tapt. Syns det det er dårlig gjort av han og si noe sånt. Da hadde jeg blitt lei meg. Anonymkode: 96d6f...f1a 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #7 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan jeg spørre hvordan du fant ut at han hadde vært utro med alle disse jentene? Anonymkode: 87a42...0cf Han dummet seg ut en gang og sa at han skulle vaske trekkene på senga si fordi han skulle ha overnattingsbesøk og innrømmet da at han skulle få besøk av ei "venninne" men lovte at ingen ting kom til å skje (igjen manipulering fra hans side), men et år senere sa han at jo de hadde faktisk ligget sammen... Noen ganger når han sendte screenshot fra mobilen sin var det varsler fra div dating-apper (han hadde en Android-telefon). Han begynte plutselig å følge nye jenter fra byen han bodde på Instagram og de fulgte ham også, så det var flere slike småting. Jeg fant ut det meste av det en gang jeg var på besøk til han og han fikk varsler på tlf fra flere ulike jenter mens han sov og jeg endte opp med å åpne telefonen hans og fikk en skikkelig kalddusj. Dum som jeg var fortsatte jeg forholdet mye på grunn av hans unnskyldinger rundt sex med andre pga at vi var i et avstandsforhold og kun så hverandre 2 ganger i året. Dette har dessverre hatt en veldig negativ innvirkning på meg. Er nå sammen med en fantastisk person som deler samme syn som meg på utroskap og forhold, men jeg sliter likevel mye med selvfølelsen etter å ha gått igjennom alt det her. Dette ble litt langt og jeg kunne skrevet mye mer, men vil også poengtere at denne personen jeg var med ikke var helt normal, men en skikkelig narsissist og jeg tror ikke at de fleste menn er slik. Grunnen til at jeg valgte å svare på tråden din er at jeg reagerer på dette han sier om at han kommer til å "slite med å holde seg" for det er virkelig bare tull synes jeg og en måte for han å få deg til å la han ligge med andre mens dere er borte fra hverandre. Anonymkode: ac4b0...ec7 3
~ m a u d e ~ Skrevet 22. mars 2021 #8 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Problemet mitt er at han er usikker på hvor lenge han kan "holde seg" uten sex. Han knytter ingen følelser til sex, og sier det er som å spille fotball - en gøy aktivitet man gjør uten følelser.. sånn er det ikke for meg. [...] Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og følslsene mine rundt temaet holder på å ta knekken på meg. Har noen noe tanker rundt dette? Anonymkode: 87a42...0cf Slik jeg ser det har han lagt standarden for hva han tenker om sex, i denne uttalelsen her. Hva da hvis du blir syk? Får barn? Andre ting hvor han ikke klarer å ‘holde seg’? Er det da greit at han løper rundt og knuller andre? Bruker det som trussel for å få sex med deg? Som du skriver, så er det ikke sånn for deg. Det skjønner jeg kjempegodt. Det er ikke sånn for meg heller og ikke sånn for mange andre. Og da dette er et så pass viktig spørsmål i et forhold, så tenker jeg du gjør lurest i å avslutte og fokusere på DEG og hvordan du ønsker å ha det i DITT LIV. 13
EmilieH Skrevet 22. mars 2021 #9 Skrevet 22. mars 2021 Er han glad i deg trenger han bare sex med deg. Kjæresten min kunne aldri tenkt seg noen andre enn meg både fordi det ikke er noen andre som tenner han og han ønsker seg bare sex med meg. Klarer han ikke vente er han ikke verdt å samle på ass! 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #10 Skrevet 22. mars 2021 EmilieH skrev (3 minutter siden): Er han glad i deg trenger han bare sex med deg. Kjæresten min kunne aldri tenkt seg noen andre enn meg både fordi det ikke er noen andre som tenner han og han ønsker seg bare sex med meg. Klarer han ikke vente er han ikke verdt å samle på ass! Min sier han kunne hatt sex med alle...🙄 er jo bare sex....🙄 Ts. Anonymkode: 87a42...0cf
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #11 Skrevet 22. mars 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: Min sier han kunne hatt sex med alle...🙄 er jo bare sex....🙄 Ts. Anonymkode: 87a42...0cf Er det bra nok for deg eller ønsker du en mann med samme syn på det som deg? Anonymkode: b9bc2...9fc 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #12 Skrevet 22. mars 2021 Hvis kjæresten din elsker deg, da hadde han aldri sagt dette. Hvorfor vil du være sammen med en mann som seriøst vurderer noe sånt? Jeg og kjæresten min er i avstandsforhold lenge, og ingen har noen gang snakka om at vi ikke klarer å holde oss. Finnes så mange måter å ha et sexliv på avstand, selvom det ikke er det samme.. Du bør vurdere forholdet Anonymkode: b97c1...99e 6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #14 Skrevet 22. mars 2021 Hvorfor være i et forhold med deg når han bare vil pule rundt? Vil du virkelig være i et forhold med en som synes at det er helt greit å pule rundt fordi det er så vanskelig å holde seg? Snu det på hodet og spør ham,hvorfor er det så vanskelig å holde seg,når sex ikke betyr noe? Ville virkelig revurdert et forhold med en mann som hadde sånne holdninger. Han vil mest sannsynlig pule rundt uansett,du er jo ikke der. Anonymkode: 8b399...363 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #15 Skrevet 22. mars 2021 Om en mann ikke hadde klar å holdt snabelen i buksa, så hadde jeg dumpa han. Menn som sier de «ikke holder ut» føler jeg er det samme som menn som sier de ikke «klarte styre seg» når se ser en kvinne i miniskjørt. Anonymkode: 98f34...73f 7
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #16 Skrevet 22. mars 2021 EH, nei, nei, nei. Elsker han deg klarer han HELT fint å ikke ha sex med andre. Vi hadde avstandsforhold i over to år, og selvsagt savnet vi hverandre, men det var ikke et alternativ å gå til andre folk. Jeg hadde dumpa han der bare på grunnlag av det forslaget og holdningen hans. Anonymkode: f7061...a76 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #17 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble sammen med en kar fra utlandet rett før korona slo til. Planen er at jeg skal flytte til dette landet på sikt om vi får ting til å funke. Nå er Norge (og selvfølgelig resten av verden) stengt for at man kan møtes. Sist jeg så han var i februar i år, så er ikke så lenge siden. Problemet mitt er at han er usikker på hvor lenge han kan "holde seg" uten sex. Han knytter ingen følelser til sex, og sier det er som å spille fotball - en gøy aktivitet man gjør uten følelser.. sånn er det ikke for meg. Vi håper vi kan treffes i slutten av april, og at da Norge igjen åpner for at kjærester kan komme reisende fra utlandet (etter å ha tatt tester/er vaksinerte osv). Spørsmålet mitt er: Hvis dette IKKE blir mulig, burde jeg la han treffe andre for sex? Burde jeg la han få dekke sine seksuelle behov hos andre? Eller skal jeg "tvinge" han til å holde seg til vi sees igjen i mai/juni/juli? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og følslsene mine rundt temaet holder på å ta knekken på meg. Har noen noe tanker rundt dette? Anonymkode: 87a42...0cf Sykt at han sammenligner en hobby med det å ha sex 😳 lurt å sjekke seg for kjønnssykdommer når han har den tankegangen. hvis du er den han vil være sammen med så vil han ikke ha noen andre og da klarer han fint å vente på deg. Ingen må ha sex Anonymkode: 2eafd...5b8 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #18 Skrevet 22. mars 2021 Jeg kunne aldri være sammen med en slik mann. Jeg setter familie verdier til det høyeste i verden og trenger en partner som føler det samme. Det tok meg litt tid å finne den rette men det var så absolutt verdt det da vi er begge innstilt på å være sammen for resten av vårt liv sammen. Det er langt flere der ute som ikke tenker slik som den duste personen du kjenner. Han høres ekstremt kynisk og egoistisk ut. Anonymkode: 60d4b...6e8 6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #19 Skrevet 22. mars 2021 Herregud for en taper... be han ta seg en runk å slutte å klage.. hva om han pådrar seg sykdommer? Gjør noen andre gravid? Spesielt forslag midt i en global pandemi (og selvfølgelig uavhengig av den og!!) Anonymkode: e9c54...5bb 3
Isambard Skrevet 22. mars 2021 #20 Skrevet 22. mars 2021 Det får hver enkelt vurdere, men JEG ville ikke satset på et sånt forhold Jeg villa aldri vurdert å flytte til utlandet hvis den andre parten ikke engang var villig til å "holde seg" et par måneder. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå