Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ville nok brent den, men uten publikum eller dokumentasjon. Føler det er mer respektfullt enn å hive den sammen med søppel, som kan grise den til, og der noen kan finne den. På samme måte som at jeg ikke kaster flagg i søpla, selv om det er utslitt.

Anonymkode: d82b6...1cc

Dette er faktisk litt gøy: den anbefalte måten å kaste ett flagg, er å splitte det opp i sine enkelte deler.... eeeeeller brenne det!

Og den anbefalte måten å kaste en Koran på, er ved å begrave den... eller brenne den! 

Så når folk går apeshit pga koranbrenning eller flaggbrenning, har det ikke noe med selve handlingen å gjøre, men budskapet man velger å utrykke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
AnonymBruker
Skrevet

Uff, synes det er en uting å kaste bøker, uansett hva de handler om.
I det minste burde du resirkulere den.

Anonymkode: 643e5...6f7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brente min. Er jo bare en eventyrbok. 

Anonymkode: 8f463...dae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri kastet en hellig skrift uansett. 

Anonymkode: 507bc...bed

AnonymBruker
Skrevet

Du kan hive den, men jeg ville heller gitt den bort. Det er mer miljøvennlig, og siden du aldri har lest i den regner jeg med at den er i god stand. Mange som ønsker seg en bibel, meg selv inkludert.

Anonymkode: ebd9f...150

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så du har for vane å brenne eventyrbøker...? Du høres ikke særlig moden ut. 

Anonymkode: ebd9f...150

AnonymBruker
Skrevet

Haha for dette er ikke en tråd for å se om jeg svarer 🥰🤷😂🤦 Liksom sjekke om du får respons

Anonymkode: 9e99d...16a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville trodd det var regler for slik akkurat som regler for å kaste flagg. Men fant ingenting om det da. Men jeg personlig ville aldri kasta en bibel, den får bare ligge og flyttes rundt på. 

Anonymkode: a311f...67c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kristein fundamentalist? Kanskje du blander med muslimer her?

Jeg er kristen og ville syns det var teit dersom noen brant bibelen foran meg for å provosere meg. Men jeg ville ikke GJORT noe. 

Dersom den som brant bibelen foran meg ikke gjorde det for å provosere meg da han ikke ante at jeg var kristen, hadde jeg bare tenkt: Så teit.

Anonymkode: 7fc02...f9c

Det finnes flere kristne fundamentalister enn islamske. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei, det er ikke bare en eventyrbok, det er vår kulturs viktigste dokument, både innen historie, religion, kunst, filosofi og litteraturhistorie.

Når det er sagt, kast den i søpla eller brenn den om du vil. Jeg er katolikk selv, så jeg ville kanskje ha syntes det var trist om et prakteksemplar av en skinninnbundet Bibel gikk på bålet, men det er også alt. 

Anonymkode: 995b9...dc4

Skrevet
Daraya skrev (På 22.3.2021 den 13.07):

Hvorfor ikke? Kristne er ikke som muslimer som skriker når hellige skriften brennes. Det er bare papir.

Hvis Koranen skal destrueres, skal den brennes, ikke kastes i søpla. Dette er i henhold til islam. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 1
Skrevet
Cleo88 skrev (1 minutt siden):

Jeg mente også mitt forslag om å brenne den helt seriøst. Er kanskje ikke innafor å lage powerpoint med video og bilder om det etterpå.. Men ja. Det er bedre at den destrueres enn at den ligger i søpla og skammer seg... 

Ja, det er mer respektfullt å brenne den, men man trenger jo ikke legge hverken bibelbrenning eller koranbrenning på Youtube. Man kan bare gjøre det i all stillhet, eller eventuelt gi dem bort. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 3/22/2021 at 11:05 AM, AnonymBruker said:

Har forsatt skolebibelen, aldri lest den. Den har bare ligget å støvet ned i årevis. Er det innfor å kaste den i søppla? 

Anonymkode: 8ef54...3f4

Jeg spyttet i den, før den havnet på bålet. Nå er den i bibelhimmelen, der den hører hjemme.

Anonymkode: f9ec8...471

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Haha for dette er ikke en tråd for å se om jeg svarer 🥰🤷😂🤦 Liksom sjekke om du får respons

Anonymkode: 9e99d...16a

Hva mener du?

TS

Anonymkode: 8ef54...3f4

AnonymBruker
Skrevet

Bibelen på norsk kommer i stadig nye 'moderniserte' utgaver. Så skolebibelen fra noen tiår siden er ikke så aktuell lenger. Jeg tror jeg har pådratt meg minst tre bibler oppigjennom åra. 

Anonymkode: 613d5...51e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...