Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg bor 5 timer unna Oslo.....

Anonymkode: 8ef54...3f4

Send den i posten ? De tar imot uønskede bibler. 

Anonymkode: e2c23...2b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gi den til ei bruktsjappe.

Anonymkode: be64a...b76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Send den i posten ? De tar imot uønskede bibler. 

Anonymkode: e2c23...2b5

Gidder ikke bruke flere 100 kr, for å bli kvitt den. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så du tror at om du brenner bibelen foran en kristen fundamentalist at han ikke vil bry seg ?

Anonymkode: ef378...b9c

Kristein fundamentalist? Kanskje du blander med muslimer her?

Jeg er kristen og ville syns det var teit dersom noen brant bibelen foran meg for å provosere meg. Men jeg ville ikke GJORT noe. 

Dersom den som brant bibelen foran meg ikke gjorde det for å provosere meg da han ikke ante at jeg var kristen, hadde jeg bare tenkt: Så teit.

Anonymkode: 7fc02...f9c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kast den i papiravfall. Da blir den resirkulert til toalettpapir 🤣

Anonymkode: b4cba...3b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Kniv & gaffel skrev (8 minutter siden):

Du kan selvfølgelig gjøre som du vil, men vil du kvitte deg med Bibelen, synes jeg heller du skal gi den til en bruktbutikk. 

Aller helst synes jeg du burde beholde den. Selv om du ikke er troende, kan det være greit å ha tilgang til en bibel. Mye av litteratur og annen kultur har referanser til bibelen. Uten grunnleggende kunnskaper om bibelen og kristendommen, er det også vanskeligere å forstå vår historie og fortid. 

Helt enig. Selv om jeg ikke er kristen er jeg et oppegående menneske, og man vet aldri når man kan trenge å finne en referanse el. Bibelen er en viktig bok i vår kulturhistorie og derfor er den bra å ha. Ethvert møblert hjem har en bibel. Hilsen ateist.

Anonymkode: 8e0fb...c96

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så du tror at om du brenner bibelen foran en kristen fundamentalist at han ikke vil bry seg ?

Dette var en dårlig garanti du. Ville ikke gitt deg noe banklån i alle fall. 

Anonymkode: 6010d...92d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kristein fundamentalist? Kanskje du blander med muslimer her?

Jeg er kristen og ville syns det var teit dersom noen brant bibelen foran meg for å provosere meg. Men jeg ville ikke GJORT noe. 

Dersom den som brant bibelen foran meg ikke gjorde det for å provosere meg da han ikke ante at jeg var kristen, hadde jeg bare tenkt: Så teit.

Anonymkode: 7fc02...f9c

Om du alvorlig talt tror at det ikke finnes kristne fundamentalister så er du ekstremt naiv.

AnonymBruker
Skrevet
Kniv & gaffel skrev (19 minutter siden):

Du kan selvfølgelig gjøre som du vil, men vil du kvitte deg med Bibelen, synes jeg heller du skal gi den til en bruktbutikk. 

Aller helst synes jeg du burde beholde den. Selv om du ikke er troende, kan det være greit å ha tilgang til en bibel. Mye av litteratur og annen kultur har referanser til bibelen. Uten grunnleggende kunnskaper om bibelen og kristendommen, er det også vanskeligere å forstå vår historie og fortid. 

Historien kan man jo lese på nett, jeg skjønner at det er irriterende for ts at den bare ligger der og støver. 

Kan du ikke gi den bort til en bruktbutikk eller lignende, ts? Så slipper du å kaste den, og kanskje noen andre kan få glede av den :)

Anonymkode: d3372...414

• Liker 3
Skrevet

Husker at det var populært å  bruke konfirmantbibelen som sigarettpapir for dem som smugrøykte i skogen. Jeg husker jeg var glad presten  ikke  så det. Jeg tror faktisk han ville blitt fra seg av sinne og nektet å konfirmere røykegjengen om han hadde sett det 😁  Personlig tror jeg at jeg ville gitt den til en bruktbutikk. Da kommer den mer til nytte for noen som ønsker seg en billig bibel enn om drn havner i søpla 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Historien kan man jo lese på nett, jeg skjønner at det er irriterende for ts at den bare ligger der og støver. 

Kan du ikke gi den bort til en bruktbutikk eller lignende, ts? Så slipper du å kaste den, og kanskje noen andre kan få glede av den :)

Anonymkode: d3372...414

Men tar de i mot nå da? Tenker på corona.

Skrevet

Jeg slang min på bålet. 🤫

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men tar de i mot nå da? Tenker på corona.

Her gjør de det

Skrevet

Hvis den har gamle testamentet kunne du jo tatt deg tid til å lese 1. mosebok 6. kapittel 1-6 vers...godt med gode argumenter hvis en møter religiøse folk som skal trykke på en meningene sine :) Deretter rett i papiravfallet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ikke på samme måte.

Bibelens fundementale betydning er litt forskjellig fra f.eks Koranen i Islam. 

En koran er sånn sett noe mer enn en bok, på samme måte som ett flagg er mer enn et stykke tøy.

AnonymBruker
Skrevet

Ville nok brent den, men uten publikum eller dokumentasjon. Føler det er mer respektfullt enn å hive den sammen med søppel, som kan grise den til, og der noen kan finne den. På samme måte som at jeg ikke kaster flagg i søpla, selv om det er utslitt.

Anonymkode: d82b6...1cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Helt enig. Selv om jeg ikke er kristen er jeg et oppegående menneske, og man vet aldri når man kan trenge å finne en referanse el. Bibelen er en viktig bok i vår kulturhistorie og derfor er den bra å ha. Ethvert møblert hjem har en bibel. Hilsen ateist.

Anonymkode: 8e0fb...c96

Eller man kan gi den til en bruktbutikk, og bruke nettbibelen dersom man får behov for det.

Hilsen ateist, kulturhistoriker (og minimalist)

Anonymkode: 5dcbf...c13

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Du  kan i det minste resirkulere.

Dersom det er en pocketutgave går hele i papirsøpla, hvis ikke må du ta av permen rundt og kaste sidene i papirsøpla.

Anonymkode: 5488d...56b

😂😇

Anonymkode: 8e046...95f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke donere den da? Gi den til kirka?

Anonymkode: 4982c...bf6

Skrevet

Kast den i stillhet. Selv om man selv ikke bryr seg så kan man holde seg for god til å foreslå brenning o.l. slik enkelte her gjør.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...