AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Han driver eget firma og tjener mye, 1-2 mill i året. Han jukser med inntekten slik at han skal slippe å betale det barnebidraget han skal. Han betaler minimalt i bidrag (ca 2000) for to barn. Han har lite samvær, ca 4 overnattinger i mnd. Han tjener såpass «lite» at iflg nav så slapp han å være med å betale tannregulering til det ene barnet, pga lav inntekt. Hvordan gå frem? Anonymkode: 1d8a1...486
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Bryr han seg ikke om barna sine? Eller bare hater han deg? Anonymkode: 20548...6c2 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 Selskaper registrert på han er vel mulig å søke opp. Og tallene pleier å være offentlige tror jeg? I alle fall hos folk jeg kjenner. Anonymkode: 8ccef...462 1
Fru Uperfekt Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han driver eget firma og tjener mye, 1-2 mill i året. Han jukser med inntekten slik at han skal slippe å betale det barnebidraget han skal. Han betaler minimalt i bidrag (ca 2000) for to barn. Han har lite samvær, ca 4 overnattinger i mnd. Han tjener såpass «lite» at iflg nav så slapp han å være med å betale tannregulering til det ene barnet, pga lav inntekt. Hvordan gå frem? Anonymkode: 1d8a1...486 Så lenge han ikke tar pengene ut som inntekt men som f.eks utbytte er det ikke mye du kan gjøre. Men du kan legge til grunn hva en normalt sett har som lønn i samme yrket når en ikke har eget AS og søke på det 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 Tips skatteetaten, lurer han seg unna barnebidrag må han mest sannsynligvis jukse på skatten og. Anonymkode: 8ad74...d31 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #7 Skrevet 22. mars 2021 Du kan søke opp personer i skattelistene - men da for riktignok han varsel. Men der spiller vel kanskje liten rolle? Anonymkode: fa149...d74
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #8 Skrevet 22. mars 2021 Hvordan vet du at han tjener 1-2 millioner i året? Selv om firmaet går godt er det jo ikke gitt at han tar ut noe særlig lønn. Anonymkode: 9d47f...e3f 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #9 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bryr han seg ikke om barna sine? Eller bare hater han deg? Anonymkode: 20548...6c2 Han bryr seg ikke så mye om barna, og hater meg ja. Han vil ikke jeg skal ha penger av han i det hele tatt. Anonymkode: 1d8a1...486 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #10 Skrevet 22. mars 2021 Er det et enkeltmannsforetak så er det ikke så enkelt å finne lønnen annet enn å få den via NAV. Er det er AS kan du søke opp regnskap på proff.no. Utbytte blir regnet som lønn hos NAV. De kan skjønnsfastsette hans inntekt utifra hva han burde ha tjent alt etter hvilken utdannelse og erfaring han har. Anonymkode: 4726f...df8 2
Hr. Aktiv Skrevet 22. mars 2021 #11 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det et enkeltmannsforetak så er det ikke så enkelt å finne lønnen annet enn å få den via NAV. Er det er AS kan du søke opp regnskap på proff.no. Utbytte blir regnet som lønn hos NAV. De kan skjønnsfastsette hans inntekt utifra hva han burde ha tjent alt etter hvilken utdannelse og erfaring han har. Anonymkode: 4726f...df8 I enkeltmannsforetak er alt overskudd sett på som lønn. Et AS er det lettere å lure unna penger ved å ikke ta ut overskudd som lønn. Du er ikke pliktig til å ta ut overskudd, men det er mest lønnsomt det første året da skatten på utbyttet er mest fordelaktig da. Her må du bruke regnskapsfører også noe som gjør det veldig vanskelig å jukse. Til barnemor: Her så kjenner jeg flere som driver firma og de tjener alle godt i.flg. ryktebørsen mens tallene sier at det går i null. Hvem har så riktig? Proff.no sier sannheten da tallene ligger offentlig. Mitt tips til deg er å skaffe deg en jobb med bedre inntekt hvis det er pengene du er ute etter. Det er ihvertfall slik vi andre gjør om vi har et behov. 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #12 Skrevet 22. mars 2021 Dette er det dessverre fint lite du får gjort noe med. Systemet fungerer ikke i disse sakene der de kan sette lønnen sin kunstig lavt. Samtidig som de utgiftsfører det meste i livet på firmaet. Har stått i det samme i 10+ år. Man kommer ingen vei. Jeg har lekt detektiv, sendt inn masse dokumentasjon. Men hjalp ingenting oppmot et firkanta regelverk. Spar deg selv masse stress og ikke kast bort tiden din. Anonymkode: f5d40...0e1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #13 Skrevet 22. mars 2021 She take my money when I'm in need Yeah, she's a triflin' friend indeed Oh, she's a gold digger Way over town, that digs on me Anonymkode: c1299...cb0 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #14 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): She take my money when I'm in need Yeah, she's a triflin' friend indeed Oh, she's a gold digger Way over town, that digs on me Anonymkode: c1299...cb0 Ja, golddiggere er jo som kjent ram på å prøve å lure til seg penger til tannregulering til barna sine. Skikkelig passende beskrivelse 🙄 Anonymkode: 80772...5bf 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #15 Skrevet 22. mars 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: She take my money when I'm in need Yeah, she's a triflin' friend indeed Oh, she's a gold digger Way over town, that digs on me Anonymkode: c1299...cb0 Mener du at foreldre skal ikke betale for barna sine? Eller mener du folk(ie fedre) som er skilt får fritak fra å ta være på ungene? Mener du at far skal ikke være med for å betale for tannregulering? Anonymkode: cb087...613 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #16 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mener du at foreldre skal ikke betale for barna sine? Eller mener du folk(ie fedre) som er skilt får fritak fra å ta være på ungene? Mener du at far skal ikke være med for å betale for tannregulering? Anonymkode: cb087...613 Slutt å bruk så mye energi på noen skarve tusenlapper. Det vil påføre deg mer skade enn potensiell profitt. Anonymkode: c1299...cb0 2
Whistler Skrevet 22. mars 2021 #17 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han driver eget firma og tjener mye, 1-2 mill i året. Han jukser med inntekten slik at han skal slippe å betale det barnebidraget han skal. Han betaler minimalt i bidrag (ca 2000) for to barn. Han har lite samvær, ca 4 overnattinger i mnd. Han tjener såpass «lite» at iflg nav så slapp han å være med å betale tannregulering til det ene barnet, pga lav inntekt. Hvordan gå frem? Anonymkode: 1d8a1...486 Har du sendt inn kravet via NAV, eller har du gått med på en privat avtale løselig basert på at "NAV sier at sånn er det"? Bidrag skal betales etter potensiale og ikke etter faktisk inntekt. (Det gjelder selvfølgelig også på mottakersiden). Jeg hade den samme diskusjonen over mange år med min eks som stadig sa at NAV, representert av en saksbehandler eksen kjente, mente at jeg betalte for lite i bidrag. Så fint sa jeg. Send inn et krav gjennom NAV så tar vi det derfra. Det ble aldri sånn... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå