AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Hei! Her er det bestemt en utbygging, som vil føre til en økning på bilveien ved siden av oss fra 1000 ÅDT til 3000 ÅDT.. Det er jo ekstremt langt unna trafikken langs f eks E6 og E18, for all del, men likevel... Dere som bor rett ved mye trafikk, kan dere være så snill å komme med noen lyspunkt eller trøstende ord? 😔 Hvordan dere tenker for ikke å bry dere om trafikken? Mannen min er vokst opp i storby og kunne ikke brydd seg mindre, så dette gjelder jo mest for meg.... Vi får ikke flyttet, da det så og si aldri er hus til salgs i dette området og vi faktisk elsker huset vårt.... Vi har allerede godt isolerte vinduer og er sånn sett ganske heldige. Tusen takk for alle svar, men vær så snill å ikke spark noen som allerede ligger nede 😆 Anonymkode: 61502...11c 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Rett og slett en vanesak. Her går veien rett på utsiden av stuevinduet. Mest trafikk på morgenen, og på ettermiddagen. Men jeg er som samboeren din, vokst opp i byen, så for meg gjør det ingenting. Anonymkode: 1e84a...0fb 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 Hei! Jeg antar det er sikkerheten dere tenker på? Jeg har kun bodd ved trafikkert vei da barna var så små at jeg uansett var med dem ut. Men jeg antar at man må trene mye mer på å passe seg i trafikken. Følge barna til venner lengre enn man ellers måtte. Dra steder for å sykle, heller enn å sykle i gata. Ha gjerde rundt tomten. For de fleste blir det nok bare en vane. Det har forøvrig sinnsykt mye å si om det er fortau langs veien, og for såvidt lysregulering. Om det er er støyen du tenker på, så blir det som regel også en vane. Vi våknet grytidlig i starten, når morgenrushet begynte, men etter mindre enn en uke sov alle gjennom det. Anonymkode: 24664...a0f 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 Altså, ÅDT sier jo ikke så mye. Det viktige er jo når på døgnet det er trafikk, og om det er mye tungtransport... Anonymkode: 9fd5d...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Altså, ÅDT sier jo ikke så mye. Det viktige er jo når på døgnet det er trafikk, og om det er mye tungtransport... Anonymkode: 9fd5d...ec0 Det er en del tungtransport dessverre.. Men definitivt mest mens vi er på jobb/skole/bhg. Vi vil få sykkel- og gangfelt i forbindelse med utbyggingen, så slik sett så blir det faktisk tryggere her enn før. -TS Anonymkode: 61502...11c 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 Vi har to små barn og bor ved en trafikkert vei i Oslo. Det går helt fint, men er kanskje litt avhengig av hvor uforsiktige barna er. Her er vi veldig nøye på å alltid dobbeltsjekke at porten er lukket, samt at de aldri er alene på den siden av huset. Vi har mesteparten av hage/uteplass på andre siden av huset, så der kan de leke fritt. Støyen har vi vent oss til, og hører lite til den i hagen. Jeg er litt mer bekymret for minstemann siden han er mer «ustoppelig» enn eldste og liker mer å løpe bort, men for vår del handler det mest om at vi aldri slipper dem av syne så lenge de er såpass små. Men synes likevel ikke det er noe stort problem. Anonymkode: 46051...522 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #7 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg antar det er sikkerheten dere tenker på? Jeg har kun bodd ved trafikkert vei da barna var så små at jeg uansett var med dem ut. Men jeg antar at man må trene mye mer på å passe seg i trafikken. Følge barna til venner lengre enn man ellers måtte. Dra steder for å sykle, heller enn å sykle i gata. Ha gjerde rundt tomten. For de fleste blir det nok bare en vane. Det har forøvrig sinnsykt mye å si om det er fortau langs veien, og for såvidt lysregulering. Om det er er støyen du tenker på, så blir det som regel også en vane. Vi våknet grytidlig i starten, når morgenrushet begynte, men etter mindre enn en uke sov alle gjennom det. Anonymkode: 24664...a0f Det er kanskje støyen jeg helst tenker på, men ja jeg tenker jo over at vi ikke er bosatt innerst i en rolig blindvei mtp barnas sikkerhet også. Selv om vi ikke kunne slippe dem rett ut i veien i boligfeltet der vi bodde før heller. Mangel på gangfelt kjennes jo uansett. Anonymkode: 61502...11c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #8 Skrevet 22. mars 2021 Vi har flyttet fra stor by og trafikkert vei, til et hus langt inne i blindvei. Det er helt fantastisk. 🙈 Både jeg og samboeren er vokst opp i byer, jeg er vokst opp i en leilighet, så ingen av oss visste engang at det var så viktig, eller så deilig. Men altså, hvis du spør meg nå, kommer jeg til å si at jeg ikke kunne tenkte meg å bo med barn ved traffikert vei igjen. Det er så deilig å slippe barna ut der de kan gå alene til nærmeste kompiser, eller bare rundt litt til lekeplassen og leke ute. Ikke rett ved huset liksom. Eldste går nå til og fra skolen alene, trenger ikke å bli kjørt eller hentet, igjen, fordi det er så rolig og trygt. Det er et annet liv for oss foreldrene også altså. Og selvsagt helegevinst, jeg har mindre luftveisplager nå. Anonymkode: 449f3...624
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #9 Skrevet 22. mars 2021 Siden er det støyen du er bekymret for, så blir nok det en vanesak. Jeg også rett ved en trafikert vei i en storby, og jeg hører det ikke engang lenger. Man blir så vandt med det at det bare blir "white noice". Faktisk synes jeg det er ganke avslappende, og kan slite med å sovne om det er helt stille. Da jeg vokste opp bodde jeg rett ved toglinjen, hvor mange tog tutet da de kjørte forbi. Det var også noe jeg aldri engang høre. Husker andre barn som var på besøk hos meg sa det var høyt, og jeg skjønte ikke hva de snakket om engang, fordi jeg ikke hadde hørt det. Anonymkode: 2b404...9cf 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #10 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi har flyttet fra stor by og trafikkert vei, til et hus langt inne i blindvei. Det er helt fantastisk. 🙈 Både jeg og samboeren er vokst opp i byer, jeg er vokst opp i en leilighet, så ingen av oss visste engang at det var så viktig, eller så deilig. Men altså, hvis du spør meg nå, kommer jeg til å si at jeg ikke kunne tenkte meg å bo med barn ved traffikert vei igjen. Det er så deilig å slippe barna ut der de kan gå alene til nærmeste kompiser, eller bare rundt litt til lekeplassen og leke ute. Ikke rett ved huset liksom. Eldste går nå til og fra skolen alene, trenger ikke å bli kjørt eller hentet, igjen, fordi det er så rolig og trygt. Det er et annet liv for oss foreldrene også altså. Og selvsagt helegevinst, jeg har mindre luftveisplager nå. Anonymkode: 449f3...624 Hvordan hjelper dette meg? TS Anonymkode: 61502...11c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #11 Skrevet 22. mars 2021 For de fleste blir det en vane. Vår vei er tre ganger med trafikkert enn det deres vil bli, og jeg er så vant til lyden at jeg slet med å sove når trafikken forsvant i mars i fjor. Anonymkode: a71a5...511 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #12 Skrevet 22. mars 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan hjelper dette meg? TS Anonymkode: 61502...11c Ja, det hjelper kanskje ikke. 🙈 Men trodde du sto imellom, å bli eller å flytte. Anonymkode: 449f3...624
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå