Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer dere å få tiden til å gå fort før uke 12 når man kan si det til noen? Jeg testet positivt før helga og vil helst bare rope det ut🙈 gleder meg sånn til å kunne fortelle det, så håper tiden går fort, men de siste dagene har gått så sakte når vi går og holder på denne hemmeligheten🙄🙄 skjønner ikke hvordan jeg skal klare å holde meg i 8 uker liksom

Anonymkode: c87e5...291

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare fortalt det😊 Rett og slett fordi det ikke går meg noe å dele det hvis det skulle gå galt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er så vanskelig holde det i 8 uker til, hvorfor ikke dele det til noen få av deres nærmeste slik at du hvertfall har noen å dele gleden med? ☺️ Jeg tenkte likt som deg før jeg ble gravid, men i det jeg ble gravid skjønte de nærmeste det av seg selv veldig fort, og de skjønte engstelsen min og for å dele det tidlig og respekterte det og holdt det for seg selv.. Men de var over seg av glede, og de hadde absolutt vært der om det ikke gikk også. Det var en god følelse å vite ❤️

Anonymkode: e117d...a3d

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det du selv føler for. Bør ikke vente til uke 12. Jeg har fortalt det til familien og nære venner/kollegaer tidlig. Jeg har mistet flere ganger, å støtten fra de rundt er veldig god å ha.

Anonymkode: eb679...c5a

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det heldigvis slik at man bestemmer selv når man ønsker å fortelle. :) og at 12-ukersgrenser er noe som henger igjen fra "gammelt av". Allerede ved 8 uker er sjansene veldig store for at det går bra.😅 Fortalte det selv til de nærmeste mellom uke 6 og 8. Skulle det gå galt så er det vel bare greit at de nærmeste vet hva du ev. går gjennom.

Anonymkode: b596c...3ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det helt uaktuelt å si det tidligere? 

Jeg tenkte at jeg skulle kose meg med denne lille, store hemmeligheten som bare mannen og jeg visste om. Men så endte jeg med å fortelle det til flere tidlig. Det var delvis fordi jeg var så glad, og jeg sa det blant annet til ei nær venninne i uke 4. Og så var det delvis fordi jeg begynte å kaste opp i tide og utide og var veldig kvalm, fra slutten av uke 5. Dermed sa jeg det til folk jeg møtte for at de ikke skulle tro jeg var smittsom.  

Anonymkode: 14751...fbf

AnonymBruker
Skrevet

Til familie og nære venner har jeg fortalt med en gang. Videre har jeg tatt det litt utifra hvordan det har passet seg.

Anonymkode: 40fa4...27d

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vente til uke 12? Dette er gammeldags, er 1% sjanse mindre for abort uke 12 iforhold til uke 10.

å man kan jo si det til de nermeste før uansett? Noen man stoler på

Anonymkode: b6fd3...4eb

AnonymBruker
Skrevet

I dag er jeg 11+6, så bare én dag igjen!

Men tror ikke jeg kommer til å fortelle det til folk med det første allikevel. 

Foreldrene mine, søsteren min og barna mine vet det allerede, men ingen andre. 

Lurer på om jeg kanskje venter til ordinær ultralyd i begynnelsen av mai med å fortelle det til flere. 

Føler meg liksom ikke så gravid enda.. Nå har i tillegg alle graviditetstegn blitt borte. Er ikke kvalm lengre, og brystene er ikke så ømme. (var heldigvis på ultralyd i forrige uke og så en aktiv krabat!) Og det er ikke snakk om at det kommer til å begynne å vises før kanskje til sommeren. 

Syns ukene hittil har gått ganske sakte, og spesielt de første. Nå gleder jeg meg bare til å kjenne bevegelser. 

Anonymkode: e0529...13d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan klarer dere å få tiden til å gå fort før uke 12 når man kan si det til noen? Jeg testet positivt før helga og vil helst bare rope det ut🙈 gleder meg sånn til å kunne fortelle det, så håper tiden går fort, men de siste dagene har gått så sakte når vi går og holder på denne hemmeligheten🙄🙄 skjønner ikke hvordan jeg skal klare å holde meg i 8 uker liksom

Anonymkode: c87e5...291

Man må faktisk ikke vente til man er 12 uler. Jeg har fått vite det av venninne som var kjempe glad allerede når pinnen var positiv i uke 3 eller noe slikt 😄

Anonymkode: af5e5...6f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...