AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Jobber som sykepleier. Dagvakt går helt fint. Problemet er at på kvelden rundt 19-20 tiden setter kvalmen/varmen inn for fult. Når jeg er hjemme legger jeg meg rundt den tiden. Men det går jo ikke når jeg er på jobb til 22. Er da så dårlig at jeg har kastet opp opptil flere ganger og har mageknipe på jobb. Det tar ofte lang tid før jeg sovner på kvelden pga den dårlige formen, der påfølgende dag blir merkbart verre. Kan jeg kreve at arbeidsgiver gir meg dagvakter? Og hvis ikke, er det sykepenger eller sykemelding som må til for å slippe aftenvakter? Anonymkode: b1d19...c77
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Nei, det kan du ikke. De har ikke plikt til å tilrettelegge for kveldsvakt. Du sin derimot høre om muligheten for å kun gå dag, men du har ikke krav på det. Anonymkode: e1db4...280 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 Er du gravid? du kan jo spørre. Og evt få sykemelding, da har arbeidsgiver plikt til å tilrettelegge for deg Anonymkode: a0f1c...9ce 1
Gjest Smeltemann Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 Har du en oppegående arbeidsgiver så vil jeg tro du kan få dagvakt,om alternative er sykemelding.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er du gravid? du kan jo spørre. Og evt få sykemelding, da har arbeidsgiver plikt til å tilrettelegge for deg Anonymkode: a0f1c...9ce Ja er gravid, glemte å skrive det 🙈. Ja tenker å snakke med henne idag, har omtrent bare 1 aftenvakt i uka, så er jo ikke allverden å tilrettelegge. Evt. kan jeg høre om det er mulig at jeg har bakvakt siste timene av aftenvakten. Er 10+2 idag så har ikke fortalt det til andre enn sjefen på jobb, kanskje jeg barer presser meg gjennom de siste 2 ukene før jeg forteller og får tilrettelagt. -Ts Anonymkode: b1d19...c77 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 Aftenvakt? Hvorfor sier du ikke bare kveldsvakt? Anonymkode: d3034...0e0 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #7 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Aftenvakt? Hvorfor sier du ikke bare kveldsvakt? Anonymkode: d3034...0e0 I vår turnus heter det aftenvakt. Anonymkode: b1d19...c77 6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #8 Skrevet 22. mars 2021 Smeltemann skrev (1 time siden): Har du en oppegående arbeidsgiver så vil jeg tro du kan få dagvakt,om alternative er sykemelding. Det er ikke barebare å gi folk utelukkende dagvakter, for å få bemanningen til å gå opp må jo da noen forskyves fra dag til kveld slik at TS kan få dagvakten. Det innebærer jo igjen at andre ansatte får mange flere kveldsvakter, noe som slett ikke alltid er populært (eller lov) 😛 Så uansett hvor oppegående en arbeidsgiver er, er det ikke bare-bare. TS: du kan alltids spørre, men du har ikke krav på det nei. Alternativet kan være en gradert sykemelding, hvor du sykemeldes fra bare seinvaktene? Jeg har tatt ulønnet permisjon fra seinvaktene mine for å få kabalen til å gå opp som alenemor, mer enn det kunne ikke arbeidsgiver hjelpe da det innebar å måtte endre på andre ansattes turnuser også. Anonymkode: f6859...5fc 3
Gjest Smeltemann Skrevet 22. mars 2021 #9 Skrevet 22. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke barebare å gi folk utelukkende dagvakter, for å få bemanningen til å gå opp må jo da noen forskyves fra dag til kveld slik at TS kan få dagvakten. Det innebærer jo igjen at andre ansatte får mange flere kveldsvakter, noe som slett ikke alltid er populært (eller lov) 😛 Så uansett hvor oppegående en arbeidsgiver er, er det ikke bare-bare. TS: du kan alltids spørre, men du har ikke krav på det nei. Alternativet kan være en gradert sykemelding, hvor du sykemeldes fra bare seinvaktene? Jeg har tatt ulønnet permisjon fra seinvaktene mine for å få kabalen til å gå opp som alenemor, mer enn det kunne ikke arbeidsgiver hjelpe da det innebar å måtte endre på andre ansattes turnuser også. Anonymkode: f6859...5fc Nå er det vel sånn at om TS blir sykemeldt så må det løses mannskapsmessig,da løses det med vikarbruk. Ser ikke at det skal være noe vanskelig å løse dette. Husk at tilrettelagt er noe for en kortere periode. Endret 22. mars 2021 av Smeltemann
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #10 Skrevet 22. mars 2021 Smeltemann skrev (1 time siden): Nå er det vel sånn at om TS blir sykemeldt så må det løses mannskapsmessig,da løses det med vikarbruk. Ser ikke at det skal være noe vanskelig å løse dette. Husk at tilrettelagt er noe for en kortere periode. Det er mye lettere å få inn vikarer til løse vakter, enn å få noen til å kun jobbe kveld i halvt år.. ergo lettere for arb.giver at ts blir sykemeldt, enn å få omgjort en turnusstilling til en dagstilling. Blir svindyrt for arbeidsgiver å sette TS som overflødig på dag, og samtidig ha vikar for henne på kveld. Anonymkode: f6859...5fc 1
Gjest Smeltemann Skrevet 22. mars 2021 #11 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er mye lettere å få inn vikarer til løse vakter, enn å få noen til å kun jobbe kveld i halvt år.. ergo lettere for arb.giver at ts blir sykemeldt, enn å få omgjort en turnusstilling til en dagstilling. Blir svindyrt for arbeidsgiver å sette TS som overflødig på dag, og samtidig ha vikar for henne på kveld. Anonymkode: f6859...5fc Det er tidsaspekte vi ikke vet om dette da,det er rett og slett det som er det vanskelige her. Alt annet er løsbart. På en periode så er det ikke så mange EM skift.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #12 Skrevet 22. mars 2021 Har snakket med arbeidsgiver idag. Det løste seg med at jeg jobber 15-19 og deretter har bakvakt hjemme til kl 22 😊. Jobber en plass der sykepleierene bare går på "topp", dermed er det ikke så avhengig av om jeg er fysisk tilstede eller ikke. -Ts Anonymkode: b1d19...c77 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå