Gå til innhold

Vanlig å ha masse bilder av eks og tidligere dater?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min har masse bilder av eksen og tidligere dater. Er det vanlig? Jeg har slettet alt som har med min eks å gjøre. Det er lenge siden de var sammen og han snakker aldri om henne. Har sett bildene når han skal vise meg andre bilder når han scroller gjennom langt tilbake.

Det eneste jeg vet om eksen hans er at de var sammen noen år og at hun var sykelig sjalu og overvåket han med alt han gjorde. Jeg er livredd for å bli oppfattet på samme måte. Vi har det ellers helt fantastisk sammen, men jeg har ikke turt å ta opp akkurat det her.

Anonymkode: ecb4a...5f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er vel kanskje ikke vanlig? 

Ikke at jeg vet hva andre gjør.. Men vi her i huset sletter bilder av eksen når man går inn i nytt forhold. Om ikke det er veldig store ting man har tatt bilde av, eventuelt med barn. 

Normale bilder av eksen utenom ser jeg ingen grunn til å ta vare på... 

Men det går jo an å bare spørre sånn forsiktig uten noe anklagelser osv.. " hvorfor sparer du på bilder av ekser?" 

Anonymkode: ca590...364

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gamle bilder av min eks som jeg har barn med. Vi var sammen i mange år og gjorde mye sammen, så jeg ser ikke hvorfor jeg skal slette bildene fra alle de årene i livet mitt. Men jeg har de ikke på mobilen min. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

For meg er ihvertfall det helt vanlig. Jeg har bilder av mine ekser, og eksen hadde bilder av sine ekser.. 

Anonymkode: f1a74...05d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare sletta avkledde bilder av mine ekser. Resten har jeg. Skjønner ikke denne slette-iveren folk har. 

Anonymkode: 843ff...00e

• Liker 12
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

For meg er det ikke vanlig. Har ingen interesse i å ha bilder av tidligere partnere. 

Endret av AthenaRavenLuna
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har bare sletta avkledde bilder av mine ekser. Resten har jeg. Skjønner ikke denne slette-iveren folk har. 

Anonymkode: 843ff...00e

Helt enig. Selv om jeg sikkert har noen sånne også blant harddisken mine med 300.000+ bilder og videoer.. Når enn jeg en dag er innpå en av dem og eventuelt kommer over nakenbilder, så sletter jeg det dersom min partner ønsker det. Jeg har derimot mange minner fra ekser og reiser vi har dratt på og lignende, det kommer jeg aldri til å slette. Heldigvis er min kjæreste enig. 

Slike minner har en enorm verdi når man en gang sitter på gamlehjemmet skal jeg si deg!

Anonymkode: 80e86...dc6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Som ung og barnløs var det uproblematisk å slette bilder. 

Nå etter 20 år og med tusenvis av bilder av barna, hvor han også er med.. Dette kunne jeg ikke slettet. 

Anonymkode: 3b2c4...bc7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slettet rubbel og bitt av min eks, og alle bilder av oss sammen selv om vi var sammen i åtte år. Det er et lukket kapittel jeg har null interesse av å åpne igjen. Helt unaturlig å skulle beholde bilder av eksen i noen form. Kvinne 27. Om de går inn å ser på/beholder bilder av eksen er det noe de savner eller vil se tilbake på, tenker jeg. Det kan være et rødt flagg i mine øyne.

Anonymkode: de438...f60

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke-intime bilder av ekser blant andre bilder av venner, kjente og forhistorie.
Er fornøyd med livet mitt i dag, og savner ingen av eksene. Ser det uproblematisk å bevare bilder av dem. 
Jeg ville ikke likt å finne nakenbilder av kjæresten og hennes eks, men det kommer heller ikke til å skje.

Anonymkode: 7b9e7...5fd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Altså, mener du man skal slette alle bilder fra et helt liv fordi det er slutt ? Tusenvis av bilder for eksempel gjennom 20 år, med fødsler, barnedåper, de første skritt, bursdager, ferier, hverdagsting etc ? 

Bilder i dag er en livslogg. Du sletter ikke den. 

Anonymkode: ab185...c1d

• Liker 12
Gjest byråkrati
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Samboeren min har masse bilder av eksen og tidligere dater. Er det vanlig? Jeg har slettet alt som har med min eks å gjøre. Det er lenge siden de var sammen og han snakker aldri om henne. Har sett bildene når han skal vise meg andre bilder når han scroller gjennom langt tilbake.

Det eneste jeg vet om eksen hans er at de var sammen noen år og at hun var sykelig sjalu og overvåket han med alt han gjorde. Jeg er livredd for å bli oppfattet på samme måte. Vi har det ellers helt fantastisk sammen, men jeg har ikke turt å ta opp akkurat det her.

Anonymkode: ecb4a...5f8

Er det han som sier hun var sjalu? Det er sannsyligvis jug og han er den som ble sjalu, han er den som overvåker

AnonymBruker
Skrevet

Uaktuelt å slette deler av livet mitt fordi om det blir slutt med en type.

Anonymkode: 8adda...a91

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sletter ikke fortiden min bare fordi jeg blir sammen med en type som sliter med sjalusi. Det er en del av fortiden min! Da bør han heller oppsøke en psykolog. Problemet ligger ikke hos meg. Jeg har selvsagt ikke klinebilder på Facebook og bryllupsbilder på veggen.

Anonymkode: 2aa59...1f0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge fortid er fortid,og mannen ikke aktivt oppsøker og flørter med den ,så kan bilder beholdes.  Har man barn sammen,er det en egen kategori.  Nakenbilder er UT ,og må slettes 🙃

Anonymkode: a142e...dbc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så lenge fortid er fortid,og mannen ikke aktivt oppsøker og flørter med den ,så kan bilder beholdes.  Har man barn sammen,er det en egen kategori.  Nakenbilder er UT ,og må slettes 🙃

Anonymkode: a142e...dbc

Bilder kan beholdes uansett mener jeg. Nakenbilder/grisebilder har ikke noe i den "offisielle" bildesamlingen å gjøre uansett. Før eller siden dukker de opp når man minst venter det. Venner, barn, barnebarn etc. som sitter og kikker på bilder.... opps (har lært av egen megatabbe).

Anonymkode: ab185...c1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slettet og kastet alt, null interesse av å ha det liggende. Eksen min derimot sparte på alt, jeg hadde ikke brydd meg om han hadde det i en eske eller en harddisk eller noe, men han hadde en bruker på henne på dataen sin og delte Netflix og bilder liggende i mapper på dataen og hennes greier over alt hjemme, og snakka om henne i ett sett. Det varte ikke lenge med oss. 

Anonymkode: 0179c...beb

AnonymBruker
Skrevet

Min eks ville trolig også sagt at jeg var sykelig sjalu. Han har fortsatt bilder av oss på sosiale medier der vi kysser. Til tross for at jeg ba ham om å slette dem og at han har ny kjæreste. Han snakket mye om tidligere damer, gjerne detaljert. I ettertid har jeg sett at han brukte dette i kombinasjon med nedsettende kommentarer for å gjøre meg usikker.

Jeg har ikke vært særlig sjalu i andre forhold og er også god venn med andre ekskjærester.

Anonymkode: aae4c...21e

• Liker 2
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Samboeren min har masse bilder av eksen sin liggende (de har barn sammen) Jeg har ingen, eller kan være det ligger noe på en gammel harddisk/minnepinne, men ingen bilder jeg har bevisst spart på. Og ligger sikkert noen bilder på Facebook et sted? Syns det er litt rart å ha dem på mobilen da.. Hadde ikke jeg orket. Han har vel et fint og ordnet forhold til alle sine ekser da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med eksen min i fem år. Det er klart jeg ikke kommer til å slette fem år av livet mitt i bilder! Jeg henger jo ikke bildene på veggen, men om noen gidder å bla i gamle albumer (pre-digitalt...) finnes det jo enkelte bilder av han. Eksen før det var/er i samme vennegjeng, så der er det bilder fra både før og etter (det kortvarige) forholdet. Hadde reagert om mannen mente alt mått vekk. «1998 til 2004? Nei, beklager, det er mammas hemmelige fortid, de bildene finnes ikke lengre». Husker selv at mamma hadde bilder av en gamlekjæreste i sitt album. Ikke noe rart med det☺️

Anonymkode: 5e8a7...151

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...