Gjest Smeltemann Skrevet 22. mars 2021 #61 Skrevet 22. mars 2021 Får sånne en liten finger tar de hele hånden. La de betale det du forlanger eller de kan finne seg noe billigere. Det er enkelte som ikke eier skam i livet,tenker ikke på at de som leier ut faktisk skal betale for det de har.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #62 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, det var faktidk veldig smålig. Ekkelt å lese. Anonymkode: 6f759...606 Hva i all verden, dersom det var ekkelt å lese hva er så årsaken til at du ikke bare konfronterer leieboeren din med hva som ligger i søppelet dersom du mener det er anstendig å følge med på noe slik! Jeg mener at du konkluderer uten å vite om de har hatt besøk av feks foreldre som gjør at det ligger pizzakartonger i søppelet! Jeg har selv leieboer og jeg aner ikke hvordan og hvorfor det ligger pizzaesker i søppeldunken men vet at han av og til har besøk som har med seg pizza og at de spleiser. Ingen grunn til å konkludere at han sløser penger av den grunn. Dersom du ikke tåler at folk kommenterer burde du vel heller ikke ha startet en diskusjonstråd, med mindre det er en diskusjon du vil ha! Det at leieforholdet startet med at de ville male en ny leilighet gjør at varsellampen burde ha lyst før de flyttet inn. Aldri om jeg hadde akseptert oppussing av en ny leilighet! Anonymkode: 221e3...0b6 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #63 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva i all verden, dersom det var ekkelt å lese hva er så årsaken til at du ikke bare konfronterer leieboeren din med hva som ligger i søppelet dersom du mener det er anstendig å følge med på noe slik! Jeg mener at du konkluderer uten å vite om de har hatt besøk av feks foreldre som gjør at det ligger pizzakartonger i søppelet! Jeg har selv leieboer og jeg aner ikke hvordan og hvorfor det ligger pizzaesker i søppeldunken men vet at han av og til har besøk som har med seg pizza og at de spleiser. Ingen grunn til å konkludere at han sløser penger av den grunn. Dersom du ikke tåler at folk kommenterer burde du vel heller ikke ha startet en diskusjonstråd, med mindre det er en diskusjon du vil ha! Det at leieforholdet startet med at de ville male en ny leilighet gjør at varsellampen burde ha lyst før de flyttet inn. Aldri om jeg hadde akseptert oppussing av en ny leilighet! Anonymkode: 221e3...0b6 Den kommentaren er det jo ikke TS som har skrevet...? Anonymkode: 81ba0...e53 14
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #64 Skrevet 22. mars 2021 Det er ikke mye snus og takeaway man skal droppe for å spare 1000 kroner. Synes dette var utrolig frekt, og jeg ville aldri klart å like dem igjen. Respekten ville forduftet også, toleransen poff likeså. Du vil for alltid kjenne på et visst ubehag over deres takeaway i søpla og snus under leppa. Jeg ville sagt, som noen foreslo tidligere, å si at leia er satt fordi det er den summen dere trenger for å betale eget lån. Klarer de ikke betale leia, så klarer ikke dere betjene eget huslån. Ettersom de selv sliter økonomisk, så må de jo absolutt forstå din side av saken her 😄 Anonymkode: 23bcf...b07 9
prt90 Skrevet 22. mars 2021 #65 Skrevet 22. mars 2021 Høres ut som en fin anledning til å bytte leieboere. 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #66 Skrevet 22. mars 2021 Du har ingenting med deres vaner å gjøre. Slutt å døm. Men det du har noe med, er at det er din eiendom, og du bestemmer leie. Så enten sier du ja eller så sier du nei og må finne noen andre. Enkelt og greit. Anonymkode: 73fc1...017 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #67 Skrevet 22. mars 2021 Har de råd til å bruke penger på å male en nyoppusset bolig, noe som er fullstendig tullete, så har de jammen råd til å betale den husleia de forpliktet seg til å betale også. Anonymkode: fcfde...e49 7
Gjest Smeltemann Skrevet 22. mars 2021 #68 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke mye snus og takeaway man skal droppe for å spare 1000 kroner. Synes dette var utrolig frekt, og jeg ville aldri klart å like dem igjen. Respekten ville forduftet også, toleransen poff likeså. Du vil for alltid kjenne på et visst ubehag over deres takeaway i søpla og snus under leppa. Jeg ville sagt, som noen foreslo tidligere, å si at leia er satt fordi det er den summen dere trenger for å betale eget lån. Klarer de ikke betale leia, så klarer ikke dere betjene eget huslån. Ettersom de selv sliter økonomisk, så må de jo absolutt forstå din side av saken her 😄 Anonymkode: 23bcf...b07 Synes ikke en trenger å forsvare leia, prisen pr mnd var satt. De visste godt hva de skulle betale når de begynte å leie.
Mrs.Under Skrevet 22. mars 2021 #69 Skrevet 22. mars 2021 Du har fått mange svar her, men jeg velger også å svare deg, for akkurat denne problemstillingen har jeg vært borti nylig. Leietaker ba så innstendig om reduksjon av leie og nedsatt oppsigelsestid for hun hadde mista jobben pga korona og skulle kanskje flytte til en annen by å studere. Jeg syntes synd på henne, og ga reduksjon i leie og endret oppsigelsestid fra 3 til 1 mnd. Og hva skjedde? Jeg satt på veranda og overhørte henne fortelle ei venninne om at hun hadde klart å lure meg og var så jævla fornøyd. Hun hadde fått 100% stilling på jobben, tjente fett nå, og kunne hun si opp leiligheta kjapt for å flytte sammen med typen neste mnd. Jeg tapte grisemye penger på dette. Så mitt råd til deg er; er leie du tar gjengs i området, ikke sett den ned, be de si opp og få tak i noen ordentlige folk til å leie. 27
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #70 Skrevet 22. mars 2021 Egentlig burde hobbyutleier tatt en kurs om å drive utleie...og kanskje jenter burde holde seg unna. Dette er folk som bare prøve seg. Går du med det ts har du bare deg selv å takke for å være for "godhjertet". Anonymkode: 2d0f0...6b1
Gjest Smeltemann Skrevet 22. mars 2021 #71 Skrevet 22. mars 2021 Mrs.Under skrev (2 minutter siden): Du har fått mange svar her, men jeg velger også å svare deg, for akkurat denne problemstillingen har jeg vært borti nylig. Leietaker ba så innstendig om reduksjon av leie og nedsatt oppsigelsestid for hun hadde mista jobben pga korona og skulle kanskje flytte til en annen by å studere. Jeg syntes synd på henne, og ga reduksjon i leie og endret oppsigelsestid fra 3 til 1 mnd. Og hva skjedde? Jeg satt på veranda og overhørte henne fortelle ei venninne om at hun hadde klart å lure meg og var så jævla fornøyd. Hun hadde fått 100% stilling på jobben, tjente fett nå, og kunne hun si opp leiligheta kjapt for å flytte sammen med typen neste mnd. Jeg tapte grisemye penger på dette. Så mitt råd til deg er; er leie du tar gjengs i området, ikke sett den ned, be de si opp og få tak i noen ordentlige folk til å leie. Enkelte eier ikke skam i livet. Men det gir deg en god grunn til å være ekstra nøye når hun skal flytte ut. Regner med du er ekstra nøye på utvask.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #72 Skrevet 22. mars 2021 Mrs.Under skrev (7 minutter siden): Du har fått mange svar her, men jeg velger også å svare deg, for akkurat denne problemstillingen har jeg vært borti nylig. Leietaker ba så innstendig om reduksjon av leie og nedsatt oppsigelsestid for hun hadde mista jobben pga korona og skulle kanskje flytte til en annen by å studere. Jeg syntes synd på henne, og ga reduksjon i leie og endret oppsigelsestid fra 3 til 1 mnd. Og hva skjedde? Jeg satt på veranda og overhørte henne fortelle ei venninne om at hun hadde klart å lure meg og var så jævla fornøyd. Hun hadde fått 100% stilling på jobben, tjente fett nå, og kunne hun si opp leiligheta kjapt for å flytte sammen med typen neste mnd. Jeg tapte grisemye penger på dette. Så mitt råd til deg er; er leie du tar gjengs i området, ikke sett den ned, be de si opp og få tak i noen ordentlige folk til å leie. Wow...! Konfronterte du henne ikke med dette? Det er drøyt, drøyt gjort, og hun hadde fortjent at du gikk tilbake på å redusere oppsiglelestiden, nå som primissene for at du var snill og gikk med på redusert oppsigelsestid faktisk ble totalt endret. Noen mennesker eier virkelig ikke skam! Anonymkode: 81ba0...e53 9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #73 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enten går du med på det, eller så sier du at du at du venter på oppsigelsen deres hvis de ikke kan betale full husleie. Verre er det ikke. Det er i alle fall smålig å legge seg opp i avfallet deres. Det er utrolig vanskelig å få ut leietakere som ikke betaler for seg, så du kunne ha hatt det verre enn at de kommer til deg og spør om reduksjon fremfor å bare la være å betale og etterlate leiligheten som et rottereir. Anonymkode: 234fd...2fa Nei, det er det ikke, hvis det er TS som må betale 12000 i året for de skal leve med dyr mat og annet! Da ser jo TS at de faktisk har råd, men prøver å utnytte henne, istedet for å selv måtte gjøre noe.... Regner med det er voksne folk som leier, pg da må man faktisk ta konsekven selv om man har dårlig råd... Tenker du at man burde kunne gjøre det i banken også; "Åhh, jeg har så dårlig. Kan dere slå av en 1000lapp på lånet hver måned, slik at jeg fortsatt kan snuse og kjøpe dyr mat ute og måtte gjøre noe selv ?"...... 🙄🙄 Anonymkode: 1c30b...a5c 6
Gjest Blondie65 Skrevet 22. mars 2021 #74 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Føler ikke at det er innafor å spørre om årsak til dårlig råd, og jeg tenker at dersom det er pga jobb, så hadde de jo gjerne skrevet det selv, siden det er jo absolutt en god grunn og «innafor» å da spørre om redusert husleie... Ellers så er jeg 100% enig i det du skriver. TS Anonymkode: dc2a5...c18 Jeg synes at det er helt innafor å spørre hva som er årsaken til at de har fått dårlig råd når dette går ut over din leieinntekt. Her finnes det jo mange måter å spørre på - f.eks. om årsaken til ønsket om nedsatt leie er av kortvarig eller langvarig art. Hvis jeg var leieboeren som plutselig fikk dårlig råd hadde du ikke trengt å spørre - da hadde jeg sagt "på grunn av forhold på jobben med redusert oppdragsmengde har jeg dessverre blitt permittert". Ubegrunnet eller med generell begrunnelse i "dårlig råd" holder ikke. Alle kan leie en leilighet til kr X for deretter å grine etter 3 måneder fordi det var for dyrt. Jeg understreker også at i et langvarig leieforhold der man kjenner leieboer og deres betalingshistorikk er det mye lettere å være overbærende når det oppstår vanskeligheter. I et nytt leieforhold ... da må det være virkelig godt begrunnet - en begrunnelse som visner når du ser peppes kartonger i avfallsdunken.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #75 Skrevet 22. mars 2021 Vi måtte også spørre huseiere om dette. Det satt langt inne, tro meg, men vi var nødt til å prøve. Etter nedstengningen i fjor, ble både jeg og samboer permitterte. I april fikk jeg utbetalt en lønn på 6000 kroner, og i mai var lønna mi på 4000... altså ingenting. Så vi måtte spørre, selv om jeg ikke hadde lyst. Hvis du har råd, hadde jeg gått med på redusert leie. Det betyr så mye i en vanskelig situasjon. Anonymkode: a4ff3...e34
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #76 Skrevet 22. mars 2021 Blondie65 skrev (3 timer siden): Jeg synes at det er helt innafor å spørre hva som er årsaken til at de har fått dårlig råd når dette går ut over din leieinntekt. Her finnes det jo mange måter å spørre på - f.eks. om årsaken til ønsket om nedsatt leie er av kortvarig eller langvarig art. Hvis jeg var leieboeren som plutselig fikk dårlig råd hadde du ikke trengt å spørre - da hadde jeg sagt "på grunn av forhold på jobben med redusert oppdragsmengde har jeg dessverre blitt permittert". Ubegrunnet eller med generell begrunnelse i "dårlig råd" holder ikke. Alle kan leie en leilighet til kr X for deretter å grine etter 3 måneder fordi det var for dyrt. Jeg understreker også at i et langvarig leieforhold der man kjenner leieboer og deres betalingshistorikk er det mye lettere å være overbærende når det oppstår vanskeligheter. I et nytt leieforhold ... da må det være virkelig godt begrunnet - en begrunnelse som visner når du ser peppes kartonger i avfallsdunken. Du har faktisk helt rett! Jo mere jeg tenker over dette, jo frekkere blir dette i mine øyne. Trengte å få råd her, det har virkelig endret mitt syn. Som jeg skrev litt lengre opp, så vurderte jeg å inngå et kompromiss med leietakerne, men dette er utelukket nå, basert på andres innspill og forslag. TS Anonymkode: dc2a5...c18 12
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #77 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi måtte også spørre huseiere om dette. Det satt langt inne, tro meg, men vi var nødt til å prøve. Etter nedstengningen i fjor, ble både jeg og samboer permitterte. I april fikk jeg utbetalt en lønn på 6000 kroner, og i mai var lønna mi på 4000... altså ingenting. Så vi måtte spørre, selv om jeg ikke hadde lyst. Hvis du har råd, hadde jeg gått med på redusert leie. Det betyr så mye i en vanskelig situasjon. Anonymkode: a4ff3...e34 Kjedelige greier, føler med dere! TS Anonymkode: dc2a5...c18 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #78 Skrevet 22. mars 2021 Det er så sykt mange som leier som er så utakknemlige....... har hatt en del av de 🙄 de forventer å kunne forvandle leiligheten til slik de ønsker og får frie tøyler, forrige gang endte det opp med 50 (!!!!) skrue hull i veggene (50 kvadrat leilighet), 3 ødelagte kjøkken dører, ødelagt skap på soverommet, 2 hull i veggen. I tillegg til dette, som jeg ikke fant ut før de flyttet ut, ble det drama da jeg sa opp leie takerne. Da jeg først sa opp muntlig, fikk jeg kontra beskjed «hva??? Men hvor skal jeg bo da?? Du kan ikke kaste meg ut! Jeg har ikke noe annet sted å bo!» og jeg forkorte rolig at jeg ikke kastet dem ut, men at jeg ikke ønsket å forlenge leiekontrakten. For den gikk ut om et halvt år. Så de hadde et halvt år på å finne et nytt sted å bo. Og det ble for dramatisk for dem. I tillegg tok de ikke med seg det de anså som søppel. De ødela også uteboden. Men i følge dem var dette helt normalt slitasje, og jeg gadd ikke krangle, ville bare ha de ut. Anonymkode: 2b369...48e 3
Gjest Smeltemann Skrevet 22. mars 2021 #79 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi måtte også spørre huseiere om dette. Det satt langt inne, tro meg, men vi var nødt til å prøve. Etter nedstengningen i fjor, ble både jeg og samboer permitterte. I april fikk jeg utbetalt en lønn på 6000 kroner, og i mai var lønna mi på 4000... altså ingenting. Så vi måtte spørre, selv om jeg ikke hadde lyst. Hvis du har råd, hadde jeg gått med på redusert leie. Det betyr så mye i en vanskelig situasjon. Anonymkode: a4ff3...e34 Blir litt feil å utnytte huseier pågrunn av jobb situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #80 Skrevet 22. mars 2021 Her ville jeg nok skrevet tilbake at du dessverre er avhengig av leieinntekten og dessverre ikke kan gå med på en reduksjon i leie. Basert på inntrykket ditt at de prioriterer økonomien dårlig, så er det bedre at de finner et annet sted nå slik at du kan få nye leieboere, fremfor at større problemer kommer senere. Anonymkode: dfe9d...54d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå