AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #21 Skrevet 22. mars 2021 Det kan jo ta tid før du finner nye til den leiligheten. Dersom de betaler kr 12 000,. per måned og du går glipp av en måneds leie ved at de flytter, så tar det jo mer enn 1 år for å ta igjen det tapte ved at de flytter. Jeg synes forøvrig at det er litt kjipt at du sjekker søppelkassen og dens innhold, spesielt tomme snusbokser, som vel ligger i lukkede poser i restavfallet? Samtidig har de vel brukt penger på å gjøre leiligheten fin, noe som er til deres fordel. Du kan vel møte dem på midten og spørre om kr 500 i månedlig reduksjon er ok og om de ikke godtar det, så finner du nye. Anonymkode: 221e3...0b6 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #22 Skrevet 22. mars 2021 De hadde råd til å pusse opp, men ikke til å betale leie? Anonymkode: 6d6c8...6d6 15
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #23 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Tar ikke mer enn hva plassen er verdt, nei. Godt forslag med redusert husleie noen mnd😊! Vi er egentlig veldig fornøyd med de, gjør lite ut av seg og ingen bråk osv. TS Anonymkode: dc2a5...c18 Da høres det ut som om det er leieboere det er verdt å ta vare på En eventuell ny leieboer kan jo være det stikk motsatte. Anonymkode: ec12c...243 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #24 Skrevet 22. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Da høres det ut som om det er leieboere det er verdt å ta vare på En eventuell ny leieboer kan jo være det stikk motsatte. Anonymkode: ec12c...243 Jeg syns motsatt, de viser jo ikke evne til å hverken planlegge eller ta ansvar for sine egne problemer. Det er to røde flagg. Anonymkode: 51024...e05 36
Brunello Skrevet 22. mars 2021 #25 Skrevet 22. mars 2021 Vurderingen må gå på om det er mulig å få inn nye leietakere uten at det gå ut over inntekten dersom det utelukkende er det økonomiske som har betydning. 1
GammelKaktus Skrevet 22. mars 2021 #26 Skrevet 22. mars 2021 Jeg hadde sagt nei, de har nettopp flyttet inn og visste hva slags utgifter de fikk og hvilken tid vi lever i så nei. Det er snakk om 3 måneder, synes faktisk det er en frekk forespørsel. Hadde vært noe annet hvis dette hadde vært et leieforhold som har vart lenge med stødige leietakere som ble permittert eller lignende. Har en del venner som leier ut og sitter godt i det og de har senket husleia i denne tiden for å lette byrden for leietakerne, men det er jo folk som har bodd der i flere år og er sliter i denne tiden ikke folk som nettopp har flytta inn. 20
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #27 Skrevet 22. mars 2021 Jeg hadde gjort det om dette er leietakere du er fornøyd med og om du har råd til det. Om det ikke nevnverdig går utover ditt budsjett så hadde jeg inngått en tidsbegrenset avtale feks. Anonymkode: 7d431...524 2
Gjest Blondie65 Skrevet 22. mars 2021 #28 Skrevet 22. mars 2021 Jeg ville fått deres begrunnelse for at de nå "plutselig" har fått dårlig råd. Selvsagt kan det bero på en plutselig endring i arbeidsforhold - derav er pizzaeskene et forbigående fenomen. Men for meg er det veldig rart at folk har råd til å male og spise takeaway for deretter først å spørre husvert om reduksjon i leie før en strammer inn på andre ting. Jeg mener jo at i en vanskelig tid vil det være naturlig at en har en dialog med leieboerne sine, men da snakker en jo om leieforhold som har vart en stund, ikke nyetablerte.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #29 Skrevet 22. mars 2021 Har de sagt noe om hvorfor de plutselig har dårligere økonomi? Hvis dette er helt uventet pga koronasituasjonen, ville jeg ha gått med på å senke med en tusenlapp en avgrenset periode, men hvis ingen endringer har skjedd i livet deres og de bare har planlagt dårlig og leid en leilighet som er for dyr, ville jeg ha godtatt oppsigelsen. Så sant din økonomi takler en tusenlapp mindre i måneden. Anonymkode: 28bef...1b3 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #30 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg syns motsatt, de viser jo ikke evne til å hverken planlegge eller ta ansvar for sine egne problemer. Det er to røde flagg. Anonymkode: 51024...e05 Kanskje ts vet mer om årsaken til at de plutselig ikke kan betale full leie? Det er forskjell på å brått miste en inntekt vs å surre bort penger på tull. Om det er det sistnevnte hadde jeg også vært skeptisk. Anonymkode: ec12c...243 1
Traktor Skrevet 22. mars 2021 #31 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Tar ikke mer enn hva plassen er verdt, nei. Godt forslag med redusert husleie noen mnd😊! Vi er egentlig veldig fornøyd med de, gjør lite ut av seg og ingen bråk osv. TS Anonymkode: dc2a5...c18 Jeg synes faktisk ikke det er noen god idé å redusere husleia i noen måneder i dette tilfellet. Da viser du bare leietaker at du lar deg herse med, og det blir garantert flere lignende henvendelser. Om 1000 kr fra er til har så mye å si for leietaker så gjør du deg selv en enorm tjeneste ved å bare bli kvitt de nå. 28
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #32 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det kan jo ta tid før du finner nye til den leiligheten. Dersom de betaler kr 12 000,. per måned og du går glipp av en måneds leie ved at de flytter, så tar det jo mer enn 1 år for å ta igjen det tapte ved at de flytter. Jeg synes forøvrig at det er litt kjipt at du sjekker søppelkassen og dens innhold, spesielt tomme snusbokser, som vel ligger i lukkede poser i restavfallet? Samtidig har de vel brukt penger på å gjøre leiligheten fin, noe som er til deres fordel. Du kan vel møte dem på midten og spørre om kr 500 i månedlig reduksjon er ok og om de ikke godtar det, så finner du nye. Anonymkode: 221e3...0b6 Jeg graver absolutt ikke i søpla, det går jo en grense for hva jeg gjør.. Går an å se om folk snuser på andre måter. Vi har jo feks møtt leieboerne flere ganger😉 TS Anonymkode: dc2a5...c18 12
Enmanelskeråhate Skrevet 22. mars 2021 #33 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Leieboerne flyttet inn for tre mnd siden og har nå spurt om reduksjon i leien på en tusenlapp pr mnd pga økonomiske problemer. Dersom vi ikke går med på det, så skrev de at de må se seg etter noe annet.. Jeg kjente at jeg ble litt lei meg, siden de kun har bodd her tre mnd, de har fått tillatelse til å male vegger, til å henge opp ting på veggene og vi har generelt vært veeeldig greie med de, for de har sagt de vil bo her i flere år fremover.. Også går det bare tre mnd og de spør etter reduksjon... I tillegg så er pappsøppelkassen full av take-away papp, pizzapapp og halvfbrikatapapp, de snuser og har generelt litt «late» vaner... Synes synd på de, men samtidig ikke, for det er jo «bare» å kutte ned på visse vaner.. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: dc2a5...c18 Du kan svare at det er noe du er villig til å vurdere når de har kuttet ned på takeaway og nikotinbruken. Tipper det blir flytting da😂 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #34 Skrevet 22. mars 2021 Om det ikke var for disse take-away eskene, ville jeg sagt ja. Om det for eksempel var en alenemor som virkelig sliter. Men i ditt tilfelle...Nope. Anonymkode: d0eed...1c8 12
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #35 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Leieboerne flyttet inn for tre mnd siden og har nå spurt om reduksjon i leien på en tusenlapp pr mnd pga økonomiske problemer. Dersom vi ikke går med på det, så skrev de at de må se seg etter noe annet.. Jeg kjente at jeg ble litt lei meg, siden de kun har bodd her tre mnd, de har fått tillatelse til å male vegger, til å henge opp ting på veggene og vi har generelt vært veeeldig greie med de, for de har sagt de vil bo her i flere år fremover.. Også går det bare tre mnd og de spør etter reduksjon... I tillegg så er pappsøppelkassen full av take-away papp, pizzapapp og halvfbrikatapapp, de snuser og har generelt litt «late» vaner... Synes synd på de, men samtidig ikke, for det er jo «bare» å kutte ned på visse vaner.. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: dc2a5...c18 Si nei, la dem flytte, så trenger du ikke se på disse «late» menneskene lengre. Anonymkode: 5c1e9...6ef
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #36 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kanskje ts vet mer om årsaken til at de plutselig ikke kan betale full leie? Det er forskjell på å brått miste en inntekt vs å surre bort penger på tull. Om det er det sistnevnte hadde jeg også vært skeptisk. Anonymkode: ec12c...243 Nei, vet ikke noe mer enn at de har økonomiske problemer.. De er begge i full jobb.. TS Anonymkode: dc2a5...c18
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #37 Skrevet 22. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette virker nesten planlagt 🤔 Hadde svart: "Dette var leit å høre, skjønner det kan være vanskelig i disse tider. Men jeg har lån som avhenger av den satte leien, så kan dessverre ikke redusere. Men ved små forandringer på forbruket sitt kan en ofte lett spare inn noen hundrelapper her og der. Så dette er jeg sikker på at dere klarer uansett. Røyker ellet snuser dere? Eller hva med take away? Hvis dere alikevel ikke ser noen mulighet får dere selvfølgelig si opp med tre måneders oppsigelse" Anonymkode: 8c9a0...892 Dette var et veldig godt forslag synes jeg! Jeg ville vært redd for å senke leia selv for noen måneder, da de kan finne på å si opp likevel. De virker jo også muligens til å være av typen som tar hele hånda om du gir dem en finger... Anonymkode: 6ef2c...a4a 6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #38 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Si nei, la dem flytte, så trenger du ikke se på disse «late» menneskene lengre. Anonymkode: 5c1e9...6ef For min del så må folk gjerne spise hva de hvil og være så late som de vil, men man blir noe provosert når de spør om reduksjon i husleie når man åpenbart kan redusere sitt eget forbruk med enkle grep FØRST. TS Anonymkode: dc2a5...c18 30
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #39 Skrevet 22. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: For min del så må folk gjerne spise hva de hvil og være så late som de vil, men man blir noe provosert når de spør om reduksjon i husleie når man åpenbart kan redusere sitt eget forbruk med enkle grep FØRST. TS Anonymkode: dc2a5...c18 Helt enig med deg! De viser ikke at de evner å planlegge. Anonymkode: 6ef2c...a4a 7
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #40 Skrevet 22. mars 2021 Peppes har hatt masse tilbud i det siste så er ikke gitt at det er sløsing med penger, men enig at dette virker litt som dårlig økonomisk forståelse fra leiere Anonymkode: b9b76...7c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå