AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Mannen min er så slem. Det begynte da vi hadde vært sammen i ett år. Men jeg tenkte at hvis jeg bare holdt hodet lavt, ikke krevde noe og gav han det han ville så ville det bli bedre. Og i perioder er det fantastisk, mens i andre river han meg verbalt i fillebiter. for ett par år siden ble jeg dypt deprimert, summen av alt var alt for mye. Det endte med ett suicidforsøk og innleggelse for meg. Det jeg har undret meg over mange gang er at det var kun en lege som spurte om jeg hadde det bra hjemme.Det var den legen som la meg inn. Jeg hadde gått fra å være velfungerende til langt under minus. Og på min vei etter innleggelsen er det ingen som har spurt. Er ikke det i grunn ganske rart? Anonymkode: 4c8f4...2b1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 I et forhold skal man være snille med hverandre. Ikke si stygge ting til den andre. Psykisk mishandling er faktisk straffbart. En i min nære familie ble utsatt for en psykopat i flere år. Det endte med rettsak og psykopaten fikk fengselstraff. Ikke la mannen ødelegge ditt liv. Han burde ikke være i et forhold med noen, når han ikke er snill. Det er ditt valg hva du gjør med ditt liv. Lykke til❤ Anonymkode: 4f55e...449 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 hvorfor er du i et forhold med noen som mishandler deg? moren min var sammen med noen som mishandla henne i mange år og skjønne fortsatt ikke til den dag i dag hvorfor noen gidder det. heldigvis så har ikke du barn da så da går det ikke ut over noen andre en deg selv. Anonymkode: 5f282...a64 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hvorfor er du i et forhold med noen som mishandler deg? moren min var sammen med noen som mishandla henne i mange år og skjønne fortsatt ikke til den dag i dag hvorfor noen gidder det. heldigvis så har ikke du barn da så da går det ikke ut over noen andre en deg selv. Anonymkode: 5f282...a64 Fordi det er konstant tanke om, ja kanskje han har rett, jeg kommer til å bli alene resten av livet, kanskje det er litt slik over alt, kanskje legger jeg for mye i det, det er ikke så ille ment etc etc. Jeg skjønner det ikke helt selv, men jeg blir helt lammet, greier ikke å gjøre noe. Anonymkode: 4c8f4...2b1 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fordi det er konstant tanke om, ja kanskje han har rett, jeg kommer til å bli alene resten av livet, kanskje det er litt slik over alt, kanskje legger jeg for mye i det, det er ikke så ille ment etc etc. Jeg skjønner det ikke helt selv, men jeg blir helt lammet, greier ikke å gjøre noe. Anonymkode: 4c8f4...2b1 Kanskje han har rett.... Jeg kommer til å bli alene.... Kjære, veldig mange kvinner som har opplevd psykisk vold, tenker sånn. Du må komme deg ut av forholdet! ❤️ Anonymkode: 4bf6d...189 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): hvorfor er du i et forhold med noen som mishandler deg? moren min var sammen med noen som mishandla henne i mange år og skjønne fortsatt ikke til den dag i dag hvorfor noen gidder det. heldigvis så har ikke du barn da så da går det ikke ut over noen andre en deg selv. Anonymkode: 5f282...a64 Da antar jeg at du ikke har vært utsatt for det samme selv. Slik oppførsel kan være skjult i flere år, det starter gjerne ikke før etter noen år. Og da er det ikke bestandig lett å komme seg unna. Man blir fucka i hodet, tror det skal være sånn, ser det ikke selv når man står oppi det, blir kanskje truet, tror det er dens egen feil o.l. Anonymkode: 1bad3...e74 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #7 Skrevet 22. mars 2021 Den "mannen" er TOXIC, bryt all kontakt og jobb med deg selv. Mye bra på youtube og blogg for veiledning videre: Blogg: psykopati og kjærlighet Youtube: psykopati og kjærlighet, soul gps, inner integration, assc direct, -søk det opp. Anonymkode: 7da50...97c 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #8 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Er ikke det i grunn ganske rart? Jo, det er rart. Men jeg tror det er vanlig. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg kom på legevakt etter at mannen min hadde tatt kvelertak på meg og sa nøyaktig hva som hadde skjedd. Jeg gråt, hadde problemer med å puste og var i sjokk. De dokumenterte skaden og sendte meg hjem. Ingen oppfølging i etterkant. Ingen spørsmål om jeg hadde det bra. Du må klare det selv, men det finnes folk du kan bruke. Krisesenteret, for eksempel. Legg en plan, snakk med noen. Anonymkode: 0adec...9f9 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #9 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fordi det er konstant tanke om, ja kanskje han har rett, jeg kommer til å bli alene resten av livet, kanskje det er litt slik over alt, kanskje legger jeg for mye i det, det er ikke så ille ment etc etc. Jeg skjønner det ikke helt selv, men jeg blir helt lammet, greier ikke å gjøre noe. Anonymkode: 4c8f4...2b1 Sender deg varme tanker ❤️ Jeg vet hvordan det kan være, jeg er i et slikt forhold selv. Jeg lurer på om han har rett, om det er jeg som gjør noe galt, at alt er min feil, om jeg overtenker eller ikke ser selv hvordan jeg er.. det er ikke lett å komme seg unna, men det er nok det beste. Anonymkode: 1bad3...e74
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #10 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da antar jeg at du ikke har vært utsatt for det samme selv. Slik oppførsel kan være skjult i flere år, det starter gjerne ikke før etter noen år. Og da er det ikke bestandig lett å komme seg unna. Man blir fucka i hodet, tror det skal være sånn, ser det ikke selv når man står oppi det, blir kanskje truet, tror det er dens egen feil o.l. Anonymkode: 1bad3...e74 Nettopp, null kontakt og slett alt av bilder, meldinger, sms osv er nøkkelen, det redder liv. Plan exit i det skjulte og vær klar over manipulerende adferd som gashlighting og traumebånd som holder en der- søk opp boggen jeg viste til. Anonymkode: 7da50...97c 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #11 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da antar jeg at du ikke har vært utsatt for det samme selv. Slik oppførsel kan være skjult i flere år, det starter gjerne ikke før etter noen år. Og da er det ikke bestandig lett å komme seg unna. Man blir fucka i hodet, tror det skal være sånn, ser det ikke selv når man står oppi det, blir kanskje truet, tror det er dens egen feil o.l. Anonymkode: 1bad3...e74 Og vedkommende er noen ganger «snill» slik at du fortsetter å håpe at han kommer til å forandre seg og alt blir «bra» igjen... Anonymkode: 4bf6d...189
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #12 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sender deg varme tanker ❤️ Jeg vet hvordan det kan være, jeg er i et slikt forhold selv. Jeg lurer på om han har rett, om det er jeg som gjør noe galt, at alt er min feil, om jeg overtenker eller ikke ser selv hvordan jeg er.. det er ikke lett å komme seg unna, men det er nok det beste. Anonymkode: 1bad3...e74 Nei, du gjør ikke noe galt. Gå null kontakt og du vil se klarere. Anonymkode: 7da50...97c 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #13 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og vedkommende er noen ganger «snill» slik at du fortsetter å håpe at han kommer til å forandre seg og alt blir «bra» igjen... Anonymkode: 4bf6d...189 Ja, det er slik de holder på, covert narsissister, "de glatter over" for å dra offeret inn igjen, ikke gå for det. Anonymkode: 7da50...97c 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #14 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja, det er slik de holder på, covert narsissister, "de glatter over" for å dra offeret inn igjen, ikke gå for det. Anonymkode: 7da50...97c Jepp, covert. Min kjære ex...🙄🤮 Anonymkode: 4bf6d...189 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #15 Skrevet 22. mars 2021 Du må enten snakke med noen du er trygg på, venninne eller familie, og fortelle hvordan dere har det. Så vil de hjelpe deg med å komme deg vekk. Ellers så kan du kontakte familievernkontoret og få gratis hjelp der Anonymkode: 8eede...a6d 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #16 Skrevet 22. mars 2021 Men jeg skjønner faktisk ikke, jeg har jo skjønt at han synes jeg er fæl, men hvorfor gjør han det ikke slutt med meg. Han snakker jo ofte om at han har så mange som liker han og vil være hans venn og at jeg har så få. Han vil jo få det topp uten meg. i går ba han meg lete etter støvlene hans for han skulle ut. Jeg fant de ikke, og gikk for å lete i bilen. Da jeg kom mot huset igjen så jeg at han hadde funnet dem. De sto bak ytterdøra. Jeg er enig i at det var dårlig av meg at jeg ikke så de, men han nesten ropte at nå var det min feil at han hadde måttet gå på vaskerommet 3 ganger. Og verre ble det da det viste seg at støvlene var våte (det var ikke jeg som hadde satt de der) og så dro han, uten å se på meg eller si hadet. Anonymkode: 4c8f4...2b1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #17 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men jeg skjønner faktisk ikke, jeg har jo skjønt at han synes jeg er fæl, men hvorfor gjør han det ikke slutt med meg. Han snakker jo ofte om at han har så mange som liker han og vil være hans venn og at jeg har så få. Han vil jo få det topp uten meg. i går ba han meg lete etter støvlene hans for han skulle ut. Jeg fant de ikke, og gikk for å lete i bilen. Da jeg kom mot huset igjen så jeg at han hadde funnet dem. De sto bak ytterdøra. Jeg er enig i at det var dårlig av meg at jeg ikke så de, men han nesten ropte at nå var det min feil at han hadde måttet gå på vaskerommet 3 ganger. Og verre ble det da det viste seg at støvlene var våte (det var ikke jeg som hadde satt de der) og så dro han, uten å se på meg eller si hadet. Anonymkode: 4c8f4...2b1 Du må snakke med en fortrolig venn du kan stole på og fortelle hva du utsettes for. Vi er fler, jeg gikk og ble sterkere. Epitel er veldig goe å snakke med. Anonymkode: 23ad2...823 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #18 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Men jeg skjønner faktisk ikke, jeg har jo skjønt at han synes jeg er fæl, men hvorfor gjør han det ikke slutt med meg. Han snakker jo ofte om at han har så mange som liker han og vil være hans venn og at jeg har så få. Han vil jo få det topp uten meg. i går ba han meg lete etter støvlene hans for han skulle ut. Jeg fant de ikke, og gikk for å lete i bilen. Da jeg kom mot huset igjen så jeg at han hadde funnet dem. De sto bak ytterdøra. Jeg er enig i at det var dårlig av meg at jeg ikke så de, men han nesten ropte at nå var det min feil at han hadde måttet gå på vaskerommet 3 ganger. Og verre ble det da det viste seg at støvlene var våte (det var ikke jeg som hadde satt de der) og så dro han, uten å se på meg eller si hadet. Anonymkode: 4c8f4...2b1 Denne mannen er ond. Han er slem mot deg med vilje. Han kan umulig være glad i deg når han behandler deg sånn. Du kan få en bedre fremtid alene eller sammen med en annen. Anonymkode: 4f55e...449 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #19 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jepp, covert. Min kjære ex...🙄🤮 Anonymkode: 4bf6d...189 Og min, dere er ikke alene der ute, vi er flere som har opplevd det samme. Anonymkode: 7da50...97c 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #20 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da antar jeg at du ikke har vært utsatt for det samme selv. Slik oppførsel kan være skjult i flere år, det starter gjerne ikke før etter noen år. Og da er det ikke bestandig lett å komme seg unna. Man blir fucka i hodet, tror det skal være sånn, ser det ikke selv når man står oppi det, blir kanskje truet, tror det er dens egen feil o.l. Anonymkode: 1bad3...e74 nei, bare blitt psykisk mishandlet av noen moren min var sammen med, men var jo ikke jeg som kunne velge. har egentlig lite empati for de som velger og være i et sånt forhold. Anonymkode: 5f282...a64 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå