AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Er det mulig å få kjæreste og barn om man har aspegers? Anonymkode: 01fdb...9bc
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Både og. Det finnes aspergere som trenger hjelp med det meste, også finnes det de som klarer seg fint. Anonymkode: 0eccf...0bc 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 Ja det er mulig. Om det er anbefalt er en annen ting. Har vært samboer og fått barn med en med Aspergers og det har vært tungt! 90% falt på meg og han taklet overhodet ikke den mengden stimuli som barn gir. Bråk, bevegelser, ansvar osv. nå er jeg 100% alene med dem. Han orker dem ikke. Og har til tider vært en veldig dårlig far som mobber ungene fordi de ikke passer inn i hans bilde av hvordan de skal være. Anonymkode: e1ac0...cff 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ja det er mulig. Om det er anbefalt er en annen ting. Har vært samboer og fått barn med en med Aspergers og det har vært tungt! 90% falt på meg og han taklet overhodet ikke den mengden stimuli som barn gir. Bråk, bevegelser, ansvar osv. nå er jeg 100% alene med dem. Han orker dem ikke. Og har til tider vært en veldig dårlig far som mobber ungene fordi de ikke passer inn i hans bilde av hvordan de skal være. Anonymkode: e1ac0...cff Dette handler ikke bare om diagnose, men også om personlighet. Jeg kan fortelle omtrent nøyaktig lik historie, og her er det jeg som har asperger og eksen ingen diagnose. Bare god gammeldags egoist. Anonymkode: b69b6...21a 4
Gjest Wanda1984 Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 Funker bra som mamma, men ikke så flink å finne gode menn. Da jeg har møtt menn som er slemme eller vil utnytte meg...som alenemor funker jeg bra, det er jeg som føler opp skole, fritidsaktiviteter osv. Eget hjem og bil, jobber nå 40%, jobba 100% før m det ble for tøft. Dårlig arbeidsmiljø som gjorde meg sykere etc.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 Det varierer ekstremt mye da Autisme er et veldig stort spekter. Jeg kommer ikke til å ha barn, men jeg er samboer med samme mannen på 8 året og det går helt fint. Anonymkode: 73993...92e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #7 Skrevet 22. mars 2021 Det er absolutt mulig, men om det er anbefalt vil jo sikkert variere. Jeg kjenner til en del familier hvor en forelder har Asperger og hvor konsekvenser av dette har ført til barnevernssak (med god grunn). Anonymkode: 0c474...873 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #8 Skrevet 22. mars 2021 Vil ikke anbefale å få unger hvis dere har så store problemer. Ungene får det ofte enda verre enn foreldrene. Anonymkode: 19de8...c58 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #9 Skrevet 22. mars 2021 Jeg er gift med en med asperger og vi har et barn sammen. Han er flinkere med barnet enn det jeg er, men vi greier oss helt fint. Helt ærlig så merker jeg ikke aspergersen hans i det daglige, da han har jobbet en del med å lære seg å lese mennesker osv. Det er noe som kan læres, også for en med asperger. Anonymkode: b6f84...6af 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #10 Skrevet 22. mars 2021 Det kommer vel an på hvor på spekteret man er, og hva slags utfordringer man har. Noen med autisme har utfordringer som ingen andre enn dem selv legger merke til, mens andre har større/mer tydelige utfordringer. Tråden her er ikke lang, men det er allerede én person som sier at barneoppdragelse går bra, men forhold er utfordrende, mens en annen person opplever det motsatte, at samboerskap går fint men ønsker ikke barn. Autisme er et svært vidt begrep som ikke sier noe om funksjonsnivå eller evner. Anonymkode: 0743a...235 2
LOVEirl Skrevet 22. mars 2021 #12 Skrevet 22. mars 2021 Jeg tror absolutt det er mulig å finne kjærligheten for alle! Noen gang krever det kanskje mer "jobb" og trening, men jeg ser ingen god grunn for at autisme eller asperger skal stå i veien for å finne kjærligheten. Jeg vil gjerne snakke med de av dere som synes dating kan være vanskelig av ulike årsaker. Spesielt i år har det jo vært ekstra vanskelig for flere å komme i kontakt med likesinnede... 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #13 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja det er mulig. Om det er anbefalt er en annen ting. Har vært samboer og fått barn med en med Aspergers og det har vært tungt! 90% falt på meg og han taklet overhodet ikke den mengden stimuli som barn gir. Bråk, bevegelser, ansvar osv. nå er jeg 100% alene med dem. Han orker dem ikke. Og har til tider vært en veldig dårlig far som mobber ungene fordi de ikke passer inn i hans bilde av hvordan de skal være. Anonymkode: e1ac0...cff Sier jo alt om deg, som faktisk fikk barn med ham. Skjønner ikke at man i det hele tatt vurderer noe slikt. Anonymkode: 9ed80...470
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #14 Skrevet 22. mars 2021 Jepp, det fungerer. Kjenner ei som har fått mann og barn, og det går fint. De får god hjelp av de nærmeste rundt seg, og da går det bra Anonymkode: 19ad1...cee
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #15 Skrevet 22. mars 2021 Hvis vedkommende er skikket til å få barn Anonymkode: 4c665...a6f
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #16 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sier jo alt om deg, som faktisk fikk barn med ham. Skjønner ikke at man i det hele tatt vurderer noe slikt. Anonymkode: 9ed80...470 Han var den perfekte partner før vi fikk barn. Han endret seg gradvis jo mer ansvar som kom på. Med førstemann ble han gradvis bede jo mer selvstendig barnet ble. Så jeg regnet med det ville skje med nummer to og. Men etter det har han bare blitt verre og verre. Ble slutt fordi jeg ikke taklet mer. Han gikk fra å være en snill og god partner og far til å bli slem mot både meg og ungene Anonymkode: e1ac0...cff
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #17 Skrevet 22. mars 2021 LOVEirl skrev (6 timer siden): Jeg tror absolutt det er mulig å finne kjærligheten for alle! Noen gang krever det kanskje mer "jobb" og trening, men jeg ser ingen god grunn for at autisme eller asperger skal stå i veien for å finne kjærligheten. Jeg vil gjerne snakke med de av dere som synes dating kan være vanskelig av ulike årsaker. Spesielt i år har det jo vært ekstra vanskelig for flere å komme i kontakt med likesinnede... Autisme og Asperger er det samme. Anonymkode: 0eccf...0bc
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #18 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Autisme og Asperger er det samme. Anonymkode: 0eccf...0bc Asperger er en type høytfungerende autisme. Man kan være autist uten å ha asperger. Rundt 50% av aspergere har partner. Jeg har asperger, og har mann og to barn. Full jobb, enebolig og stasjonsvogn og a4-liv. Får skryt av både helsesykepleier og de i bhg for hvor godt samspill jeg har med barna, og har et veldig godt forhold med mannen. Men en god del ting er ekstra krevende for meg. Fant ikke kjærleiken før jeg var 33. Blir veldig sliten og stresset sånn lyd og kaos, noe det er i bøtter og spann med barn. Anonymkode: eceb7...27b
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #19 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Asperger er en type høytfungerende autisme. Man kan være autist uten å ha asperger. Rundt 50% av aspergere har partner. Jeg har asperger, og har mann og to barn. Full jobb, enebolig og stasjonsvogn og a4-liv. Får skryt av både helsesykepleier og de i bhg for hvor godt samspill jeg har med barna, og har et veldig godt forhold med mannen. Men en god del ting er ekstra krevende for meg. Fant ikke kjærleiken før jeg var 33. Blir veldig sliten og stresset sånn lyd og kaos, noe det er i bøtter og spann med barn. Anonymkode: eceb7...27b Det er fortsatt det samme. Asperger er autisme, selvom ikke alle autister er Aspergere. Anonymkode: 0eccf...0bc
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #20 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 22.3.2021 den 12.13): Det er absolutt mulig, men om det er anbefalt vil jo sikkert variere. Jeg kjenner til en del familier hvor en forelder har Asperger og hvor konsekvenser av dette har ført til barnevernssak (med god grunn). Anonymkode: 0c474...873 Jobber du i bv? Anonymkode: 0457b...dee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå