Gå til innhold

Pannekake og tomatsuppe

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi pleide ha blåbærsuppe til pannekake når jeg vokste opp på 80-90 tallet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vært en "greie" så lenge jeg kan huske. Her tok vi tomatsuppen først, deretter pannekaker. Hadde vært litt sært å kobinere. :P 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vokst opp med både tomatsuppe og ertesuppe til pannekaker. Noen ganger fleskepannekaker i stedet for vanlige pannekaker. Dette er noe begge mine foreldre er vokst opp med, så det er ikke noen nyere oppfinnelse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
FrankDrebin skrev (16 timer siden):

Det har vært en "greie" så lenge jeg kan huske. Her tok vi tomatsuppen først, deretter pannekaker. Hadde vært litt sært å kobinere. :P 

Det er veldig godt å kombinere. Prøv å dyppe en pannekakebit (uten sukker og annet) i tomatsuppe. Smakene utfyller hverandre perfekt. 

Jeg spiser tomatsuppen og pannekakene om hverandre i løpet av måltidet slik en annen beskrev over. Ja, jeg er vokst opp med tomatsuppe til pannekaker, antakelig fordi det var mest barnevennlig. Dette var 70- og 80-tallet. Foreldrene mine spiste opprinnelig en saltere suppe, som ertesuppe, betasuppe, eller til og med aspargessuppe (alt fra pose), men det ville ikke vi barnas ha. 

Mitt inntrykk er at tomatsuppe og pannekaker er en utbredt og vanlig kombinasjon. 

Anonymkode: 141c7...f1d

Skrevet

Jeg er vant til ertesuppe til pannekaker, og synes egentlig at det er best. Men etter at jeg fikk barn selv, begynte vi med tomatsuppe siden barnet ikke liker ertesuppe. Jeg er ikke så avhengig av at det må være ertesuppe til, så da ble det tomatsuppe.

AnonymBruker
Skrevet

Pannekaker og suppe er ikke noe nytt som har dukker opp i nyere tid eller i corona. Det er noe som ligger i den norske mattradisjoner og historie, også noe jeg har vokst opp med på 90 tallet

🥞🍴🍵🥄

Anonymkode: b959a...efb

AnonymBruker
Skrevet

Er veldig godt - perfekt sammensetning av søtt og salt:)

Anonymkode: 10ce2...d3b

Skrevet
Meadow skrev (På 22.3.2021 den 3.02):

Greia? En helt vanlig middag da jeg var liten på 80/90-tallet. Man spiser noen skjeer suppe, så litt pannekake, repeat. Kjempegodt. 

Enig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er veldig godt å kombinere. Prøv å dyppe en pannekakebit (uten sukker og annet) i tomatsuppe. Smakene utfyller hverandre perfekt. 

Anonymkode: 141c7...f1d

Dropper nok sukker etc. da, ja. :) 

Skrevet (endret)
Meadow skrev (På 22.3.2021 den 3.02):

Greia? En helt vanlig middag da jeg var liten på 80/90-tallet. Man spiser noen skjeer suppe, så litt pannekake, repeat. Kjempegodt. 

Kanskje bare vi som er vokst opp på 2000 tallet som ikke er så kjent med det da😝

Endret av Smurfii
Rettelse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...