Gå til innhold

Pannekake og tomatsuppe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager er greia med pannekaker og tomatsuppe? er det en kombo som har oppstått i nyere tid? eller er det bare en erstatter for ertesuppa? synes det hører både ekkelt og rart ut! Og så blir det på en måte to middager i samme slengen? takke seg til pannekaker med sukker og bacon! 

Anonymkode: 7ef48...be0

• Liker 1
Skrevet

Greia? En helt vanlig middag da jeg var liten på 80/90-tallet. Man spiser noen skjeer suppe, så litt pannekake, repeat. Kjempegodt. 

• Liker 12
Skrevet

Hahahaha, si det. Vi har hatt det lenge. Føler ikke at noen av dem er ordentlige middager alene, men med en skål suppe først og et par pannekaker til dessert så blir det liksom fullverdig. Liker ikke ertesuppe så derfor har jeg aldri vurdert den kombinasjonen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har faktisk aldri smakt det, men jeg liker jo begge deler så jeg ser ikke for meg at det er så halvgærent?😂 anyways, må smake før man sier om man liker det eller ikke, ts!😇🤫 hihi! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har definitivt ikke oppstått i nyere tid. Besteforeldrene mine var oppvokst med det (født 1910-14) og det ble servert sammen da jeg jobbet på sykehjem på slutten av 90-tallet. De eldre der var også vant med det. 

Anonymkode: e99e1...1b2

• Liker 2
Skrevet

Det var en vanlig middag da jeg vokste opp på 80 og 90 tallet. Suppe først, så pannekaker. 

Jeg lager bare pannekaker nå i voksen alder, med bacon og blåbærsyltetøy. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig i mange deler av landet. Jeg som er fra Bergens-området derimot er vamt med pannekaker med sukker eller bacon :)

Anonymkode: fb7c1...7e4

Skrevet

Vi hadde alltid aspargessuppe og pannekaker. Ikke hørt om tomatsuppe til, men greia er vel enkel middag som man blir mett av.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har alle ulike tradisjoner. Har hørt om suppe og pannekake greia, men ikke vant til det selv. Hjemme ble pannekaker servert med hvit saus, poteter og bacon, vi har alle ulike tradisjoner 😄

Anonymkode: 15526...ed5

Skrevet

Jeg er oppvokst med pannekaker og ertesuppe, og synes det var kjempe rart når jeg begynte å studere i annen by og folk plutselig ikke skjønte greia med det. 

Hjemme var det altså ertesuppe siden alle likte det der, men fikk/får ofte tomatsuppe, blomkålsuppe eller andre supper hos andre. Jeg liker å variere, så lager masse ulike supper til nå.

Samboer er ikke oppvokst med suppe med pannekakene, men kommer nesten fra samme sted som meg, så tror dette er noe enkelte har droppet etterhvert. Selvfølgelig er pannekaker "best", det er jo dessert... 

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt om den komboen, høres ikke godt ut. Synes erte- eller linsesuppe er godt til pannekaker.

Anonymkode: 29a66...78a

Skrevet

Pannekaker og tomatsuppe? Har bare hørt om pannekaker og ertesuppe, jeg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har spist pannekaker og tomatsuppe i alle år. Men har også spist ertersuppe, blomkål osv også. 

Anonymkode: 4b4d0...adc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var helt liten hadde vi ertesuppe først så pannekaker som den store belønning! Ertesuppa ble fasa ut og vi hadde en gang i blant pannekaker til middag. Nå er pannekake noe vi lager med bacon som en ekstra god helgefrokost, kunne aldri funnet på å ha ha det til middag 😆

Anonymkode: 3aa30...27a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi begynte med tomatsuppe til pannekaker fordi det var den suppa alle i familien likte.  Først tomatsuppe med et halvt egg og så pannekaker med sukker/blåbærsyltetøy og bacon eller stekte pølsebiter.  

Lengter hjem til mammas 80-tallskjøkken bare av tanken. 

Anonymkode: 32809...2e3

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Meadow skrev (På 22.3.2021 den 3.02):

Greia? En helt vanlig middag da jeg var liten på 80/90-tallet. Man spiser noen skjeer suppe, så litt pannekake, repeat. Kjempegodt. 

Dette.

Anonymkode: 99095...98d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2021 den 2.56):

Hva i alle dager er greia med pannekaker og tomatsuppe? er det en kombo som har oppstått i nyere tid? eller er det bare en erstatter for ertesuppa? synes det hører både ekkelt og rart ut! Og så blir det på en måte to middager i samme slengen? takke seg til pannekaker med sukker og bacon! 

Anonymkode: 7ef48...be0

I så fall er vel pannekaker og ertesuppe også to middager i samme slengen?

Jeg er født på tidlig 60-tall, vi hadde ofte tomatsuppe og pannekaker. Suppe først, da, ikke samtidig med pannekakene.

Anonymkode: ea1dd...890

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er for barn eller voksne som ikke liker ertesuppe. 

Her lages begge deler siden jeg ikke er noe glad i tomatsuppe. Prøvd å få barna til å like ertesuppe, men nei. De spiser vanlig erter, men suppe syns de er ekkelt.

Anonymkode: 0b7be...cd8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg er både tomatsuppe og ertesuppe til pannekaker kjemperart. Jeg er vokst opp med pannekaker med flesk og saftsuppe til. 

Anonymkode: fe62d...d20

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har aldri hørt om den komboen, høres ikke godt ut. Synes erte- eller linsesuppe er godt til pannekaker.

Anonymkode: 29a66...78a

Linsesuppe hørtes perfekt ut til pannekaker. Takk for tipset! 🤤

Anonymkode: 185ea...7f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...