Gå til innhold

Baby uten besteforeldre.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en baby. Jeg er trist, fordi besteforeldrene er ikke interessert. De har aldri vært det egentlig. 

Slik som det har vært, har foreldrene mine ikke vært særlig imponert over mine karrierevalg osv. Men for meg har det vært vanskelig økonomisk å gjøre det annerledes. 

Det er bare jeg som holder kontakten, og jeg blir ikke invitert dit lenger. De er opptatt med sitt stort sett, eller mine andre søsken.  Sånn har det alltid vært.

Og dette er sårt nå. Skulle ønske jeg hadde besteforeldrene som var interessert i barnebarnet og meg. 

Måtte lufte litt🙄

Anonymkode: 69655...b60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

❤❤

Anonymkode: 2cffc...8e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

❤❤

Takk🙂

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke alene ❤️ Nyfødt her og

Anonymkode: 35275...e16

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er ikke alene ❤️ Nyfødt her og

Anonymkode: 35275...e16

Da får du en takk også. En klem til begge to som svarte meg. Det hjalp litt❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarte deg tidligere, men bare med noen hjerter. Jeg opplevde det samme, men besteforeldrene på den ene siden har gitt mer oppmerksomhet etterhvert. Nå er eldste barnet 15 og det er mange snap meldinger mellom henne og den ene bestemoren. 

Jeg har lenge hatt en slags sorg over at de ikke var interessert i de små. Nå tenker jeg at "tja, de er kanskje interessert likevel..." 

Den ene siden er totalt uinteressert, ikke så rart egentlig, de har sine egne problemer. 

Min side har tatt opp ting etterhvert og barna mine er nå veldig knyttet til mormor og morfar. Jeg har også sett at de har lært litt, de involverer seg mer med det nyeste tilskuddet i familien, barnet til min søster. Føler ikke at det er urettferdig forskjellsbehandling, bare at de har skjønt litt mer/fått mer tid. Og de er mer involvert med mine barn nå også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så leit. Hva med besteforeldre på farsiden??

Jeg kan personlig ikke tenke meg noe koseligere enn å få bli bestemor. Jeg har bare et barn, tenåring enn så lenge men, håper jo at hn får barn som voksen. Hvis ikke tenkte jeg at jeg ville "adoptere"/søke etter noen barn som ville ha en bestemor. Men, når jeg tenker meg om så er det kanskje skikkelig sært???! 

Jeg håper iallefall det ordner seg for deg og at dine foreldre innser hvilken skatt de går glipp av ♥️

Anonymkode: 06c7f...010

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg svarte deg tidligere, men bare med noen hjerter. Jeg opplevde det samme, men besteforeldrene på den ene siden har gitt mer oppmerksomhet etterhvert. Nå er eldste barnet 15 og det er mange snap meldinger mellom henne og den ene bestemoren. 

Jeg har lenge hatt en slags sorg over at de ikke var interessert i de små. Nå tenker jeg at "tja, de er kanskje interessert likevel..." 

Den ene siden er totalt uinteressert, ikke så rart egentlig, de har sine egne problemer. 

Min side har tatt opp ting etterhvert og barna mine er nå veldig knyttet til mormor og morfar. Jeg har også sett at de har lært litt, de involverer seg mer med det nyeste tilskuddet i familien, barnet til min søster. Føler ikke at det er urettferdig forskjellsbehandling, bare at de har skjønt litt mer/fått mer tid. Og de er mer involvert med mine barn nå også. 

Så bra at det ble bedre. Jeg kan jo bare håpe. Her er det litt problemer på begge sider desverre. 🙄

Disse besteforeldrene holder kontakten med andre barnebarn (litt, ikke mye).. Jeg er den som har fått barn sist, og det samme organiseringen rundt mitt barn  skjedde ikke. Jeg er vel ikke sjalu på det, men jeg lurer jo på hva det er som kan få det til å bli slik, det er jo skikkelig trist 😳 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så leit. Hva med besteforeldre på farsiden??

Jeg kan personlig ikke tenke meg noe koseligere enn å få bli bestemor. Jeg har bare et barn, tenåring enn så lenge men, håper jo at hn får barn som voksen. Hvis ikke tenkte jeg at jeg ville "adoptere"/søke etter noen barn som ville ha en bestemor. Men, når jeg tenker meg om så er det kanskje skikkelig sært???! 

Jeg håper iallefall det ordner seg for deg og at dine foreldre innser hvilken skatt de går glipp av ♥️

Anonymkode: 06c7f...010

Vet du hva.. Min første tanke når du skriver dette er at jeg håper barnet ditt får barnebarn. Videre håper jeg du finner adoptivbarnebarn hvis dette ikke skjer eller du vil ha flere. ❤️ Jeg syns det er så rart, at folk ikke vil ha nær familie. Så da er vel jeg rar også.. 

Tusen takk for svar, det varmer🙂

AnonymBruker
Skrevet

Her er det 3 besteforeldre som ikke bryr seg, men har heldigvis 1 som er veldig til stede. Forstår uansett følelsen av at besteforeldrene ikke vil være involvert eller engang spør etter barnet. Stor klem til deg

Anonymkode: 36ee3...d78

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her er det 3 besteforeldre som ikke bryr seg, men har heldigvis 1 som er veldig til stede. Forstår uansett følelsen av at besteforeldrene ikke vil være involvert eller engang spør etter barnet. Stor klem til deg

Klem tilbake❤️

AnonymBruker
Skrevet

Har det helt likt. 

De er ikke velkommen her lengre nå. Vi har en mormor og det er bedre enn resten. 

Anonymkode: 7e135...10d

AnonymBruker
Skrevet

Dette er trist. Mine barn hadde fantastiske besteforeldre, alle 4, og det gav så mye. Jeg vil tro det sitter barnløse eldre rundt omkring, som skulle gitt mye for å være en ressurs i et barns liv? Hva med å høre med frivillighetssentralen om besøksvennordningen? Kanskje noen kan tenke seg å komme i kontakt med en barnefamilie? Hva med å høre om helsesykepleier har noen tips i denne retningen?

Anonymkode: 7c96c...b9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt hvordan du har det ❤️ Jeg har 2 barn med 2 forskjellige fedre. Det første barnet har heldigvis farmor og farfar som stiller opp. Mens mine foreldre og foreldrene til min nåværende samboer kunne ikke brydd seg mindre oppi vår felles sønn. Min mor er veldig svær på å ringe på bursdager, og kjøpe overdådige gaver. Men vi blir aldri invitert på middag, det er aldri en telefon for om hvordan ting går osv.. Han er nå 5 år, vi har aldri hatt barnevakt på han. Jeg har spurt noen ganger, men det passer aldri. Hun skal på fest, hun skal på trening eller noe annet. Det som da er ekstra sårt er at hun glatt dropper planer for å passe broren min sine barn. Der tilbyr hun seg også å passe. Nå for litt siden spurte jeg om vi kunne komme en tur etter jobb, men det passet ikke, hun skulle bort på besøk. Å da fikk jeg vite i etterkant at hun hadde invitert brødrene mine. 

Anonymkode: b4f61...e3e

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være utrolig sårt og vanskelig. Her er besteforeldre på farssiden døde, og mine foreldre bryr seg ingenting. Skulle ønske det kunne vært annerledes for alle som har besteforeldre som er døde eller ikke bryr seg. Jeg gleder meg til å bli bestemor, og forstår ikke hvordan man ikke kan ønske dem så velkommen i livet sitt som overhodet mulig. Hva er vel livet uten barn? Egne barn, familiens barn, med tid og stunder forhåpentligvis barnebarn. De beriker livet så enormt mye, og bestemor må være den rollen jeg gleder meg aller mest til.

Anonymkode: 5762f...123

AnonymBruker
Skrevet

Husk at dette kun er trist for deg, ikke for barnet. Jeg vokste opp uten besteforeldre. De var døde / bodde langt unna. Det var aldri noe jeg tenkte over eller savnet.

Anonymkode: 9b2be...1e2

AnonymBruker
Skrevet

Ikke i helt samme situasjon, siden det er to engasjerte besteforeldre her. Blant de to andre er én død og én uønsket i livene våre. Her syns vi det er sårt at tanter og onkler ikke bryr seg. Alle er voksne, mellom 20 og 33 år. Vårt barn er første i sin generasjon, så man skulle jo tro tantene og onklene hadde syns det var litt stas, men de gidder ikke engang å svare dersom de en sjelden gang får en Snap med bilde av barnet (skjer maks én gang i måneden.) 

Anonymkode: f73e2...a3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette er trist. Mine barn hadde fantastiske besteforeldre, alle 4, og det gav så mye. Jeg vil tro det sitter barnløse eldre rundt omkring, som skulle gitt mye for å være en ressurs i et barns liv? Hva med å høre med frivillighetssentralen om besøksvennordningen? Kanskje noen kan tenke seg å komme i kontakt med en barnefamilie? Hva med å høre om helsesykepleier har noen tips i denne retningen?

JA!

Det finnes barn uten besteforeldre, men det finnes jaggu besteforeldre uten barnebarn også! 

Det vil selfølgelig ikke bøte på sårheten av at dine foreldre ikke er tilstede slik du skulle ønske, men det kan fortsatt være en gode både for deg, og for dine barn  og for noen som får mer glede i livet sitt :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan går man fram nå i korona, er vel ikke mulig? Har 1 besteforelder her altså og jeg er ikke ts, jeg tenker mer på de eldre som ikke har barnebarn og som hadde gjort livet dems enda mer komplett om det er et savn.. Vil veldig gjerne gjøre noe sånt noe! Det er jo vinn-vinn for alle involvert. 

Husker før nedstengingen igjen son skjedde etter jul at jeg satt med barnet mitt som da var 11 mnd på cafè, da satt det seg en eldre dame med oss (1 m avstand men samme bord) og hun syns det var så stas å få kontakt med barnet mitt og vi snakket lenge.. Tenker på henne enda, men finner nok ikke hun igjen. Så at det ga henne masse glede og det ga meg glede også! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan går man fram nå i korona, er vel ikke mulig? Har 1 besteforelder her altså og jeg er ikke ts, jeg tenker mer på de eldre som ikke har barnebarn og som hadde gjort livet dems enda mer komplett om det er et savn.. Vil veldig gjerne gjøre noe sånt noe! Det er jo vinn-vinn for alle involvert. 

Husker før nedstengingen igjen son skjedde etter jul at jeg satt med barnet mitt som da var 11 mnd på cafè, da satt det seg en eldre dame med oss (1 m avstand men samme bord) og hun syns det var så stas å få kontakt med barnet mitt og vi snakket lenge.. Tenker på henne enda, men finner nok ikke hun igjen. Så at det ga henne masse glede og det ga meg glede også! 

Hør med Røde kors og Frivillighetssentralene, tror begge har besøksvennordninger. Det er veldig godt organisert med kursing av nye besøksvenner, og de matcher partene etter hva de ønsker. Det ligger kanskje nede nå pga covid, men kommer forhåpentlig opo og går i løpet av året. Ta en telefon. Jeg skaffet besøksvenn til min gamle mor - veldig vellykket 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...