Gå til innhold

Dere foreldre som er utro, er ikke dere veldig dårlige foreldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og da sikter jeg ikke til den åpenbare risikoen dere løper ved å risikere mors/fars psykiske helse og opprivende samlivsbrudd, men det å være tilstede i barnas hverdag. Jeg skjønner ikke hvordan noen med samboer og barn har tid til å være utro? Mens du flørter og ligger med en annen, så har du barn hjemme du ikke tar deg av. Toppen av bedriten personlighet, med andre ord.

Anonymkode: 3e8d8...35b

• Liker 31
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og da sikter jeg ikke til den åpenbare risikoen dere løper ved å risikere mors/fars psykiske helse og opprivende samlivsbrudd, men det å være tilstede i barnas hverdag. Jeg skjønner ikke hvordan noen med samboer og barn har tid til å være utro? Mens du flørter og ligger med en annen, så har du barn hjemme du ikke tar deg av. Toppen av bedriten personlighet, med andre ord.

Endret av Knottogtott
Skrevet
Knottogtott skrev (1 time siden):

Slettet innlegget mitt! 🙃

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere forekdre som har tid til å sitte å skrive dritt om andre inne på kg , er ikke dere veldig dårlige foreldre 

Anonymkode: 30ef2...269

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Enig!

Anonymkode: e843f...7b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så.....

du tenker folk som er utro nødvendigvis bruker mye tid på elsker/elskerinne utenfor hjemme når barna er våkne? 

Og at de avlyser ferier osv?

Mitt inntrykk er at folk gjerne er utro i en sammenheng hvor man uansett eksempelvis er på en jobbreise etc. Med en kollega. 

Anonymkode: b89c0...09b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har man tid til venner eller trening, har man tid til å være utro og. Det kommer bare an på hva man prioriterer. Og utroskap betyr ikke at man ikke prioriterer ungene først heller. Det er mange grunner til utroskap. 

Anonymkode: 6094b...76a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har man tid til venner eller trening, har man tid til å være utro og. Det kommer bare an på hva man prioriterer. Og utroskap betyr ikke at man ikke prioriterer ungene først heller. Det er mange grunner til utroskap. 

Anonymkode: 6094b...76a

Er jo forskjell på at samboer passer barna for å trene enn at samboer passer barna mens du er utro. Ts.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er jo forskjell på at samboer passer barna for å trene enn at samboer passer barna mens du er utro. Ts.

Samboer passer vel ikke sine egne barn? Idiotiske argumenter du kommer med for å fyre opp de som er utro.. Kom no med ordentlige argumenter! Jeg har mye fritid selvom jeg er mamma - det gjør meg til en bedre mamma.. Om jeg er ute og knuller eller ser film med en venninne er no virkelig helt uvesentlig for barna.. Hvis du ser bort i fra de andre poengene du nevnte, som svik og bedrag overfor mann og barn! 

Etter min mening er man mer en dårlig forelder fordi man setter seg selv før barna. De valgene man tar påvirker hele livet til barna og deres fremtidige psykiske helse. 

Btw jeg er singel og alenemor.. Altså ikke utro.. Aldri vært det heller, jeg gjorde det heller slutt når forholdet var dødt! 

Utroskap handler om integritet.. Jeg vil aldri havne i boksen over "de som er utro".. Jeg tar stolthet i å kunne si at jeg aldri har vært utro.. Hvis jeg har det bra i et forhold har jeg ingen behov for å være utro og har jeg det ikke bra må det ryddes opp i, ellers gjør jeg det slutt! 

Anonymkode: f588c...cc5

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har ikke vært utro selv, men jeg hadde en far som var utro mot min mor.

At han oppførte seg bedrident er udiskutabelt, men utroskapen gjorde ham ikke til en dårligere far (heller ikke bedre), det var som ektefelle og partner han sviktet.
Det var min mor som lurte på hvor han var, og hva han gjorde, når han ikke kom hjem etter jobb.  Det var hun som satt alene med alt ansvaret, og som sto alene hvis noe skjedde mens han var hos elskerinnen sin.
Vi barna hadde vår primære omsorgsperson rundt oss når vi behøvde det.  Vi ble tatt godt vare på selv om han var en drittsekk mot min mor.

Anonymkode: f3c83...d29

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er forskjell for ektefelle/samboer, men ikke for barna.

De merker bare at mamma/pappa er borte, men grunnen påvirker dem ikke.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg på noen som helst måte tilhenger av utroskap, men dette ble litt søkt. Utroskap har ingenting med barna å gjøre, og man blir ikke noen dårligere forelder av det. Om mor eller far tar seg noen øl med venner, eller om de er utro, spiller ingen rolle for barna. Forelderen er uansett ikke tilgjengelig denne tiden. 
(Det får dog påvirkning på barna om det ender med skilsmisse, men det var jo ikke tema for denne tråden).

Anonymkode: 6624f...ab4

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Tror ikke utro folk er dårligere foreldre enn andre.

Anonymkode: 4d22a...c6e

• Liker 4
Skrevet

De jeg vet om som har vært utro har vært utro når de har vært på jobb så tiden de har brukt på det har ikke tatt tiden fra barna. Man kan da være en strålende forelder selv om man ikke er en god partner for sin kjæreste. Man ødelegger forholdet til forelderen ikke barnet. Synes ikke man skal blande kortene, selv om en som har vært utro er en drittsekk så har ikke det noe med hens foreldrerolle å gjøre. Problemet er jo når den "bedratte" parten i forholdet drar opp dette og blander det inn i en eventuell samværssak, eller i verste fall drar inn barna i dritten, det er ikke greit. Barna skal får slippe å vite at foreldrene blir styrt av underlivet og har vært utro mot hens far/mor.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man kan utmerket godt være en udugelig partner uten å være en udugelig forelder. 

Anonymkode: db7c3...043

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Fra perspektivet av orginal innlegget? Nei. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis en av foreldrene er utro går det ut over forholdene i det trygge, gode hjemmet som barn trenger og ønsker seg. Den utro lar hensynet til egne seksuelle drifter gå foran hensynet til sitt barns behov for en mamma og pappa som sammen skaper et kjærlig og godt hjem for barnet. Den utro er også et elendig forbilde for barnet sitt. Derfor er du en dårligere forelder hvis du er utro. 

Anonymkode: bbbca...d47

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis en av foreldrene er utro går det ut over forholdene i det trygge, gode hjemmet som barn trenger og ønsker seg. Den utro lar hensynet til egne seksuelle drifter gå foran hensynet til sitt barns behov for en mamma og pappa som sammen skaper et kjærlig og godt hjem for barnet. Den utro er også et elendig forbilde for barnet sitt. Derfor er du en dårligere forelder hvis du er utro. 

Anonymkode: bbbca...d47

At en forelder som skaper utrygghet i hjemmet, og som ikke ser barnas behov er en dårlig forelder kan vi være enige om, men det har like mye/lite med utroskap å gjøre, som noe annet.

Det å bruke mye av sin fritid borte fra barna fordi h*n skal sykle, løpe maraton, jakte, sitte på pub, er i denne sammenhengen likestilt med å være borte fordi man er utro.

Om det er jakten på orgasme, rus, eller et adrenalinkick er likegyldig for barna.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan uttale for meg selv, som har vært utro. Dog ikke fysisk, men pratet med andre anonymt over nettet. 

Jeg føler meg som en dårligere mor. Femåringen forstår at mamma og pappa ikke har det bra sammen. Vi har skånet hun for alt som er av krangler, men likevel skjønner hun at noe er galt. Jeg føler meg som en dårlig mor fordi femåringen har favorisert oss, det er mamma hele tiden. Noe som igjen påvirker selvfølelsen til far, som ikke har gjort noe galt. 

Jeg er redd for at datteren vår vil få senere plager etter det jeg gjorde. Fordi hjemme, hvor mamma og pappa har vært blide og omgjengelig er nå fraværende og mindre inkluderende. Det har gått mye krefter på våres egne følelser i denne prosessen, at jeg føler ikke vi har imøtekommet barnets behov 110%. 

Jeg er en dårlig forelder fordi jeg satte meg selv og mine behov foran barnet og far. Jeg er en dårlig forelder som ikke er voksen nok til å unngå slike valg i livet. Jeg er en dårlig forelder som har forårsaket mye smerte for far, som igjen barnet er vitne til. Selvom det ikke er åpenlyst, så er det det likevel. Jeg er en dårlig forelder fordi jeg valgte å utsette barnet for en så stor emosjonell belastning. Lista er lang, og jeg kan fortsette i evigheter. Konklusjonen er at jeg er ingen god forelder. Kanskje ikke barnet føler det slikt, men jeg gjør det. 

Vi er fremdeles sammen, men prosessen er lang. Far valgte å gi forholdet en ny sjanse. Som han selv sa: Det er ikke for deg jeg gjør dette, det fordi jeg og datteren vår er så glad i deg. 
Du fortjener ingen ting med dette forholdet etter det som ble gjort.

Det er sant, jeg fortjener ingenting. Jeg har ødelagt en familie, en mann og antageligvis den psykiske helsen til barnet vårt. Jeg er en dårlig forelder.

Anonymkode: 3bc34...ae9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jo, man er en ræva forelder i betydning ræva holdninger til ansvaret når man overlater ansvaret til den andre parten for å leve i løgn. Du som skriver at man ikke passer egne barn; nei, ikke som en ekstern barnevakt, men noen, dvs den bedratte må ivareta barna mens den andre er utro, med mindre det skjer mens man er på jobb. Fullstendig klar over at både barn og partner kan leve uvitende, men det er sykt dårlige holdninger til å være far/mor og familielivet. Som foreldre skal man også være gode forbilder og lære barn å ta ansvar og grep over eget liv. Da bør man ikke være en tafatt variant selv. Ts.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...