Gjest engstelig Skrevet 25. august 2005 #1 Skrevet 25. august 2005 Uff, fikk litt angst da jeg leste tråden her nedenfor om at clinique renseserien er altfor sterk. Jeg har brukt 3 stegs serien til clinique i mange år (nr2) og er fornøyd egentlig (Kjøpte nå nylig MILD clarifying) Nå lurer jeg på om huden min har 'tatt skade' av bruken av nr2 over flere år fordi det muligens ble for sterkt? Ikke at jeg har kjent/ser noe særlig antydning til det, huden er veldig myk og fin og ser ut til å være i balanse. Har normal(?) hud og er 23. Jeg byttet over til Dermologica for forandring (special cleansing gel+toner+skin smoothing cream), men ble ikke noe begeistret slik jeg håpet jeg ville bli. Fikk aldri følelsen av at den renset skikkelig, og fikk urenheter osv raskt. Må tilføye at jeg prøvde Dermalogica over en lengre periode. Lurer altså på: 1) Er det sannsynlig at mange års bruk med clinique nr 2 på relativt normal hud kan ha tørket ut huden min på sikt, at jeg får rynker tidligere el. l? 2) Forslag til en alternativ renseserie i så fall? Takker for alle svar, mvh Siri
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2005 #2 Skrevet 25. august 2005 Det kan nok ikke skade huden på lang sikt, i og med at huden stadig fornyer seg selv (i løpet av ca fire uker).
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 25. august 2005 #3 Skrevet 25. august 2005 Tusen takk for (raskt!) svar Elphaba! Det var fint å høre, ble litt lettet nå ja (en smule trivielt å bry seg så mye om huden får rynker kanskje, men men..) Du hadde ikke forslag til en annen rense serie forøvrig?
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2005 #4 Skrevet 25. august 2005 For normal hud? Da ville jeg testet ut The Skincare-serien til Shiseido. De har et nydelig renseskum som selv min tørre hud tolererer, og flytende kremer til dag og natt.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 25. august 2005 #5 Skrevet 25. august 2005 Flott! Lurte på denne serien nemlig. Skal ta en titt, har allerede troen på den, hehe... Normal hud ja, det var det da. Er ikke helt sikker på hva jeg har. Får urenheter hvis jeg ikke renser bra (pluss toner? den), og kjenner at huden må ha fuktighet. Skin smoothing cream ble imidlertid litt i feteste laget, selv om jeg likevel tror jeg bør ha en krem med olje. Blir aldri klok på dette jeg
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2005 #6 Skrevet 25. august 2005 Det dummeste med denne serien, er kanskje at du trenger separat dag- og nattkrem, men flaskene er på hele 75ml, og utrolig drøye, så det lønner seg over tid. Kremene finnes i tre ulike konsistenser, så du kan for eksempel velge en lettere dagkrem og heller kompensere med en litt fetere krem om natta.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #7 Skrevet 25. august 2005 Hmm, hvilket renseskum prøvde du? Tenkte eventuelt: -gentle cleansing foam -hydro defining softener -både day- og night essential moisturizer håper ikke dette blir overkill :klø: eller at det er feil for huden min. Bør kanskje forsøke å få tak i noen prøver før jeg punger ut?..
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2005 #8 Skrevet 25. august 2005 Jeg mente Gentle Cleansing Foam, ja. Jeg har det i dusjen, og det er helt nydelig. Både Day-&Night-kremene finnes i light, normal og enriched, jeg hadde normal til dagbruk og enriched for natt, men jeg har tørr hud. Jeg skippet ansiktsvannet, føler at det har veldig liten funksjon utover å gjøre lommeboka tynnere, spesielt når du bruker rens som skylles av med vann. Du burde uansett få tak i prøver før du kjøper.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #9 Skrevet 25. august 2005 Takk for svarene! Jeg tenkte på en essential nattkrem og en dagkrem ja (hverken enriched eller light). Men plutselig så jeg at det var egen rens for natt også?! uff.. Jeg skippet ansiktsvannet, føler at det har veldig liten funksjon utover å gjøre lommeboka tynnere, spesielt når du bruker rens som skylles av med vann. Du sier noe ja... Men det er noe med følelsen av å stryke en bomullspad over huden og liksom se at skitten forsvinner... Er det nødvendigvis skitt? sikkert ikke. Totalt unødvendig med ansiktsvann? Antakelig. Tror det er en form for terapi for meg, "alt det onde forsvinner i søpla"...
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2005 #10 Skrevet 25. august 2005 Du trenger ikke annen rens for kvelden. Jeg prøvde rensekremen, men den var skikkelig ekkel og oljete. Jeg liker renseoljer, men denne fikk jeg aldri bort fra huden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå