Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klør og flasser noe helt ekstremt. Får også vondt i hodebunnen om håret står i visse retninger, helt sykt. 

Noen med gode råd?

Anonymkode: d8e01...a66

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva det skyldes?
Om det er sopp, bruk Fungoral sjampo, om det er en autoimmun reaksjon (eksem/psoriasis), kontakt lege for steroider (Diprosalic liniment)

Anonymkode: 0ec8a...e37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Cosmica Special Care Dryscalp Treatment, 150 mlCosmica Special Care Dryscalp Shampoo, 200 ml

Anonymkode: b1c23...d97

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du hva det skyldes?
Om det er sopp, bruk Fungoral sjampo, om det er en autoimmun reaksjon (eksem/psoriasis), kontakt lege for steroider (Diprosalic liniment)

Anonymkode: 0ec8a...e37

Nei vet ikke hva det skyldes, har blitt sånn nå det siste året. 🤷🏼‍♀️
Takk for råd, får undersøke om det kan være sopp. Det er ikke rødt eller noe slikt, ved eksem o.l ville det ikke vært mer enn "bare" flass og kløe? 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Cosmica Special Care Dryscalp Treatment, 150 mlCosmica Special Care Dryscalp Shampoo, 200 ml

Anonymkode: b1c23...d97

Takk for tips! Håret blir ikke fett ellers av disse? 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk for svar! Denne vil ikke gjøre håret ellers fett? 

TS

Nei jeg har ikke hatt det problemet, og jeg har brukt den mest i luggen/vikene, der hvor man gjerne får fettete hår først. Jeg synes den er kjempegod på tørr hodebunn, ikke er den parfymert heller så den vil ikke virke irriterende dersom man er sensitivt i tillegg

Anonymkode: c7434...18c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde alt. Ingenting funket. Brukte fungoral i noen uker, problemet ga seg. For meg var det seboreisk eksem. Må vedlikeholde jevnlig. 

Anonymkode: 8772b...e7a

AnonymBruker
Skrevet

Det er lurt å finne ut hva årsaken er. Er det seboreisk eksem, er fungural er godt tips. Jeg har brukt fungoral selv, og det hjalp masse. Jeg bruker også Cosmica Dry Scalp Treatment som en over er anbefaler, og jeg bruker en shampo fra Sebamed med karbamid.

Anonymkode: e4b9f...7e2

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Vil en frisør kunne fortelle meg årsaken, eller er en lege bedre egnet? 
TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...