Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Saken er den:

Min mann påpekte i går kveld at jeg hadde lagt på meg 19 kg, kun på et par måneder.

Jeg ble hysterisk,rasende og ikke minst såret...

Jeg ga han det glatte lag, og spurte hvordan han visste at jeg hadde lagt på meg 19 kg! Svaret jeg fikk, var som følgende: 

Han hadde stått bak meg, imens jeg veide meg, og fått med seg tallene på vekta.

Han er skuffet, og han mener jeg skylder for mye på korona tider, at det blir mye usunn mat og godteri. Det blir også likør om kveldene. Kan jo ikke være foruten den.

Føler han ikke forstår meg. Han maser daglig om fysisk aktivitet. 
Han går på jobb, mens jeg er hjemme og  er uføretrygdet pga skrøpelig helse, både psykisk og fysisk.

Han mener jeg har nok av tid til å komme meg ut på tur. 
Nå vil han at jeg skal slanke meg. Han sier rett ut at han ikke lenger tenner på meg siden det har gått så langt.

Han sier ting som at han skal «piske meg» til jeg blir tynn og slank. Hvis ikke er siste utvei skilsmisse.

hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 3240c...76c

Videoannonse
Annonse
Gjest Råååsa
Skrevet

Skrive mer troverdige innlegg? 

Skrevet

Hvis du har lagt på deg 19(!) kilo på så kort tid Så har han rett. Du eier ikke selvdisiplin og bruker korona som unnskylding 

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet

Det er (nært sagt) fysisk umulig å legge på seg 19 kilo i løpet av et par måneder. Ikke uten at man bruker betydelige antall timer på å spise i alle fall.

Så prøv igjen med et mer troverdig tema. 

Anonymkode: 694ed...ac2

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er (nært sagt) fysisk umulig å legge på seg 19 kilo i løpet av et par måneder. Ikke uten at man bruker betydelige antall timer på å spise i alle fall.

Eventuelt at man er gravid 😉😅

Anonymkode: cc437...dcd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

#tingsomaldriharskjedd

Anonymkode: 61a4e...12a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde mannen min, eller venninne lagt på seg 19kg på 2 mnd hadde jeg blitt skikkelig bekymret og redd! Kanskje han var klumsete og prøvde på "tough love". Men det kom feil ut.

Anonymkode: ce0e5...c55

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg la på meg 15kg på et halvt år fra mars til okt/nov 2020, men jeg var veeldig tynn da og ble stillesittende pga. situasjonen. Så det går an.. 

Anonymkode: 2d097...ec2

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er greit å ta opp at man har gått opp mye og motivere, men å piske deg ned i vekt og hvis ikke blir det skilsmisse, det er jo bare latterlig. Man kan ikke snakke til folk på den måten. 

Anonymkode: f987c...454

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skal på en side være glad for at du har en mann som sier i fra hvordan han føler det fra sitt perspektiv og ikke går bak ryggen sin og tenner på andre og underholder det. Dette er tøft - det er helt klart, men om han er villig til å «piske» deg i form å bli med på reisen er vel dette best of both worlds? Du bør ikke la deg selv forfalle for din egen del. 

Anonymkode: ae05c...f8b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg la på meg 15kg på et halvt år fra mars til okt/nov 2020, men jeg var veeldig tynn da og ble stillesittende pga. situasjonen. Så det går an.. 

Eh. Nei. Et halvt år er seks måneder, et par måneder er bare to måneder. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Mars til november er forøvrig åtte måneder, altså hele fire par.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig bekymret om min samboer hadde lagt på seg 19 kg på 2 måneder. Hadde jeg gjort det hadde jeg løpt til legen fort. 19 kg er en overspising på 2200 kcal om dagen. Det er mye.

Anonymkode: 9244f...e54

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye..

Anonymkode: 5d145...d51

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Eh. Nei. Et halvt år er seks måneder, et par måneder er bare to måneder. 

Jeg tenkte hun (eller kjæresten) kanskje ikke var supernøye med tidsperspektivet, hvis man regner fra førjulstid så kunne det jo ha gått an. 

Men samme det, typen til Ts oppfører seg uansett dårlig! Heldigvis er det vår nå da, så om det har kommet på noen kilo så blir det lettere å gå de av nå når det ikke er så bikkjekaldt at man bare vil gjemme seg under teppet i sofaen. Selv tror jeg at jeg må kjøpe meg sykkel, mye lettere å trene på den måten. Og svømme etterhvert som det går an. 

Skrevet (endret)
Råååsa skrev (14 timer siden):

Skrive mer troverdige innlegg? 

Kan noen forklare meg dette: Selv om kanskje tidsperspektivet og antall kg. ikke stemmer 100 %, hvorfor skulle noen starte en slik tråd i ett anonymt forum hvis problemstillingen ikke var reell/ sannferdig?  Edit. Forsto det nå, tror noen har litt for lite å holde på med :)

Endret av ABM
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Saken er den:

Min mann påpekte i går kveld at jeg hadde lagt på meg 19 kg, kun på et par måneder.

Jeg ble hysterisk,rasende og ikke minst såret...

Jeg ga han det glatte lag, og spurte hvordan han visste at jeg hadde lagt på meg 19 kg! Svaret jeg fikk, var som følgende: 

Han hadde stått bak meg, imens jeg veide meg, og fått med seg tallene på vekta.

Han er skuffet, og han mener jeg skylder for mye på korona tider, at det blir mye usunn mat og godteri. Det blir også likør om kveldene. Kan jo ikke være foruten den.

Føler han ikke forstår meg. Han maser daglig om fysisk aktivitet. 
Han går på jobb, mens jeg er hjemme og  er uføretrygdet pga skrøpelig helse, både psykisk og fysisk.

Han mener jeg har nok av tid til å komme meg ut på tur. 
Nå vil han at jeg skal slanke meg. Han sier rett ut at han ikke lenger tenner på meg siden det har gått så langt.

Han sier ting som at han skal «piske meg» til jeg blir tynn og slank. Hvis ikke er siste utvei skilsmisse.

hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 3240c...76c

Din mann har mistet respekten for deg, legg en plan og gjør noe konstruktivt med problemet( som er manglende respekt og ikke for mange kg) Har du respekt for deg selv?

AnonymBruker
Skrevet

Begynn å bli aktiv, spis mye mindre. De ganger du spiser, spis sunnere. 

Vis at du bryr deg og vil dette. Ingen vil ha en feit og lat person som partner. Det er så ekstremt turn off. Sikkert ikke så koselig å høre men slikt er det bare. 

Anonymkode: d2c61...110

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (2 minutter siden):

Din mann har mistet respekten for deg, legg en plan og gjør noe konstruktivt med problemet( som er manglende respekt og ikke for mange kg) Har du respekt for deg selv?

Hva slags idiotisk svar er dette? Lurer på hvor mange ganger du har vært skilt. 

Anonymkode: d2c61...110

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg tenkte hun (eller kjæresten) kanskje ikke var supernøye med tidsperspektivet, hvis man regner fra førjulstid så kunne det jo ha gått an. 

Men samme det, typen til Ts oppfører seg uansett dårlig! Heldigvis er det vår nå da, så om det har kommet på noen kilo så blir det lettere å gå de av nå når det ikke er så bikkjekaldt at man bare vil gjemme seg under teppet i sofaen. Selv tror jeg at jeg må kjøpe meg sykkel, mye lettere å trene på den måten. Og svømme etterhvert som det går an. 

Jahah? Vel, jeg har ditcha folk på bakgrunn av at de sa et par når de mente tre-fire. Er man uredelig i lite, er man uredelig i stort. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...